Leidinggevende komt langs - zo onzeker pfff

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Patatje1982, 8 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patatje1982

    Patatje1982 Actief lid

    31 dec 2014
    426
    206
    43
    Vrouw
    Ahhh, hoe onzeker kun je zijn en hoe gek kun je jezelf maken? Nou, ik ben er heel goed in. Ik moet even van me af schrijven. Man lief is veel te nuchter voor mijn gepieker.

    Ik werk al 10 jaar bij hetzelfde internationale bedrijf. Ik ben goed in wat ik doe vind ik :) en vind het nog steeds heel erg leuk. Ik heb nog 6 weken bevallingsverlof. Nu belde mijn leidinggevende vandaag met slecht gezondheids nieuws over een andere collega. Ze vroeg op het laatst of ze nog een keertje lang mocht komen. Tuurlijk, we kennen elkaar goed, we doen privé regelmatig iets met elkaar en partners en hebben de afgelopen jaren veel lief en leed met elkaar gedeeld. Ze is gek op babies en wilde graag even bijpraten. Toch vertrouw ik het niet helemaal.

    Ineens bekruipt me een naar gevoel. Mijn onzekere ik komt naar boven pfff. Het kan drie kanten op: of ze komt inderdaad om bij te praten en mijn zoon knuffelen, of ze komt praten over hoe verder na mijn verlof omdat ze weet dat ik meer wil en er nu gaten in het management zitten of ze komt me vertellen dat ik boventallig verklaard word zodra het kan of zo iets.

    In mij afwezigheid is een oud collega weer aangenomen om mijn werk over te nemen. Zij is straks bij mijn terugkomst dus een soort van "over". Ben gewoon heel bang dat ik er op een of andere manier uit zou moeten. Bij ons moet namelijk ook zoveel mogelijk werk met zo min mogelijk mensen gedaan worden. Net als bij veel andere bedrijven.

    Ze komt pas eind volgende week, dus het wachten duurt nog lang. Hoop dat ik het van me af kan zetten. Zit niets anders op :).
     
  2. Joycelyn

    Joycelyn Bekend lid

    27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL