leidinggevenden om tips gevraagd!

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door LolaBloem, 7 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Hallo

    Deze week ben ik in opleiding gestart als assistent bedrijfsleider. Vandaag was mijn 4e dag en heb het erg naar mijn zin. Hiervoor heb ik slechte ervaring gehad met exwerkgever, dus mijn vertrouwen in beloftes van werkgevers is al geschaad. De bedoeling was dat ik een week via uitzendbureau zou werken omdat mijn contract aankomende maandag pas in orde is. Ik zou dus maandag de 11e mijn vaste contract ondertekenen. Nu komt het:

    Vandaag op gesprek geroepen door de bedrijfsleider. Volgens haar moet ik nog een hoop leren en zit het leidinggeven niet in mij. Ze willen nu dat ik tot eind deze maand nog op basis van uitzendbureau ga werken 'en dan zien we wel...' Ik stond met een mond vol tanden, alweer gaan dingen niet zoals afgesproken. Ik baal enorm. Ik heb ook aangegeven dat het mijn 4e dag is,en ik niet alles in 4 dagen kan leren, daarvoor heb ik de 8 weken opleiding die ik hier moet volgen. Volgens haar zie je meteen aan iemand of het leidinggeven in zich heeft en wil ze na 4 weken kijken of ik de opleiding wel moet volgen . Dus nu, ben ik eigenlijk gewoon een winkelmedewerker. Ik voel me echt belazerd. Ze had het ook over dat ik flexibel moet zijn en ze daarover twijfelt, ik moet altijd op tijd komen etc. Ik ben iedere dag op tijd dus snap niet zo goed waar ze hiermee heen wil. Ik wou op dat moment zeggen wat ik voel/denk en aan haar laten wat ze ervan zal vinden: Ik krijg het gevoel dat mij geen kans word gegeven om te laten zien wat ik kan. De eerste dag heb je mij het een en ander over barcodes verteld en verder aan mijn lot over gelaten. Bij vragen moet ik bij winkelmedewerkers terecht die mij vriendelijk helpen zodat ik de honderdtal producten in de winkel leer kennen, maar er is mij geen taak gegeven. (ik vraag uit mij zelf wat er gedaan moet worden!) Ik moest er volgens haar over nadenken en zouden iedere week een gesprek voeren over hoe het gaat.


    Ik heb nu dus 2 vragen:
    - moet ik er nu van uitgaan dat ik deze kans kwijt ben? Is de situatie eerlijk?
    - Heeft iemand tips voor mij hoe ik mij in een winkel als verkoopster als leidinggevende kan uitstralen (dat is wat er ontbreekt vindt ze)


    Ik heb vroeger wel verantwoordelijke functies gehad, maar nooit zo een feedback erover gehad dus ben nu onwijs aan het twijfelen aan mijzelf....
     
  2. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    ze had wel benadrukt dat ik erg leergierig ben en veel vragen stel wat positief is...
     
  3. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    oke nu voel ik weer alles naar boven komen wat ik hiervoor heb meegemaakt, de hoop die gegeven werd en mij uiteindelijk helemaal is afgenomen. Ik heb echt wekenlang dat moeten verwerken, klinkt heel stom maar ik raak snel aan iets gehecht, ook mijn werk en als ik dan niet meer hetgeen mag doen dat ik moet doen, dan raak ik hier echt van overstuur. Ik voel dat de emoties nu naar boven komen en kan er niet mee omgaan. Ik ben echt diep teleurgesteld... :( :( Ik zit te denken om morgen de streep door te trekken:
    afspraak is afspraak, komt deze na prima, zo niet dan zijn we meteen klaar. Dit wil ik gewoon doen, maar gezien de financiële situatie nu moet ik echt werk hebben! :(
     
  4. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ik stuur je even een pb ok?
     
  5. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    oke
     
  6. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Ik ben bang dat je gebruikt wordt om de decembermaand door te komen! Extra handjes in de drukste tijd.
    Hier in het dorp een filiaal en ook daar hoor ik he rare en slechte verhalen van medewerkers en exmedewerkers.
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  7. Daisy120

    Daisy120 Bekend lid

    2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb nu dus 2 vragen:
    - moet ik er nu van uitgaan dat ik deze kans kwijt ben? Is de situatie eerlijk?

    Niet gelijk de handdoek in de ring gooien, maar bewijs dat je het kan!
    - Heeft iemand tips voor mij hoe ik mij in een winkel als verkoopster als leidinggevende kan uitstralen (dat is wat er ontbreekt vindt ze)
    - Klanten actief benaderen, begroeten, vragen om hulp etc.
    - actief praatjes maken met de medewerkers, sociaal talk maar vooral hoe vinden ze het werk, contact onderling.
    Probeer verbeter punten te zoeken, bv opstelling in de winkel kan handiger, personeels planning kan slimmer
    Ga nog eens het gesprek aan met de bedrijfsleider en vraag aan haar tips om mee aan de gang te gaan
    Geef feedback aan de medewerkers, wat doen ze bv goed in het contact met de medewerkers en wat kan beter
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  8. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Dit klinkt zo gek nog niet...
    Ik denk niet dat het iets gaat worden ts...

    Tip vanaf nu, laat dingen zwart op wit zetten
     
  9. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Dit...

    Ik was 18 toen ik intern opgeleid ben tot leidinggevende.
    3 maanden lang hebben ze me van alles geleerd voordat ik voor het eerst 3 uurtjes de leiding en dus verantwoordelijkheid had.

    Heel apart dat ze na 4 dagen al zien dat het niet in je zit...
     
  10. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Hier sluit ik me helemaal bij aan!

    Het kan gewoon niet... daarvoor is een opleiding en tussentijdse gesprekken om je zo te ontwikkelen. Je hoeft niet direct de hele winkel te runnen. Je moet eerst fatsoenlijk worden ingewerkt als verkoopmedewerker.. bijvoorbeeld 2 maanden fulltime. Dit zodat je het bedrijf leert kennen. Jij bent straks het aanspreekpunt en moet van alles weten.. daarna kun je beginnen met het vervolgtraject..
    Zowel bij mijn vorige werkgever als deze ben ik onderaan begonnen om zo het bedrijf te leren kennen en daarna door gegroeid naar een leidinggevende functie.

    Laat je niet gebruiken meid! Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk. Dus wees assertief. Dit is ook een van de competenties welke een leidinggevende hoort te hebben, kun je die mooi alvast laten zien ;)
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  11. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    wauw super bedankt voor de reacties!

    ik schrik echt even, ik heb er helemaal niet op die manier bij stil gestaan. Gister heb ik mijn rayonleider geprobeerd op te bellen maar die nam niet op en heeft doorgegeven aan de leidinggevende (mijn opleidster) dat ze het even met mij moet oppakken.

    uit dat gesprek is gekomen de volgende voorstellen vanuit haar kant:
    tot eind december:
    -via uitzendbureau met 35uur per week en daarna evalueren voor eventueel opgeleid te worden als assistent
    -geen assistent, maar contract 25UUR per week als winkelmedewerker (meer uren mag ze niet geven)
    -meteen een vast contract als winkelmedewerker 25 uur
    - stoppen eind december


    Het laatste slaat de spijker op zn kop. Ik ga proberen de rayonleider te spreken om mijn kant te vertellen en vragen voor een overplaatsing naar een andere filiaal om opgeleid te worden.

    In dat gesprek heb ik mijn punten aangegeven dat zijn:

    - ik ben teleurgesteld omdat afspraken niet worden nagekomen die gemaakt zijn
    - ik voel dat ik niet de kans krijg om mij te bewijzen
    - ik krijg geen opleiding maar moet maar de winkelmedewerkers mee helpen
    - ik heb nu geen zekerheid

    zij heeft het volgende gezegd:
    - ik vraag te veel en ben ongeduldig, ik wil het boek in 1 dag uitlezen
    - (ik deed een voorstel om iedere dag iets kleins te leren voor het assistentschap) en daarop kreeg ik als antwoord: nee ik bepaal zelf wanneer je daar klaar voor bent en je moet je focussen op nu, op het zijn van winkelmedewerker.
    - ik moet het positief zien dat ik zo een onwijs goede kans krijg om 4 weken eerst de winkel te leren kennen.

    Zucht, ik heb nergens een ja of een nee op gezegd. Ik bleef bij het punt dat dit niet de afspraak was en mij bij het sollicitatiegesprek nog nadrukkelijk is gezegd dat ze geen proefperiodes hebben omdat ze men niet mogen uittesten, je krijgt 2 keer 6 maand contract en daarna onbepaalde duur. Ik ben daar in tegendeel wel in uitgetest wat in principe niet mag. Ik baal enorm, enorm! het is me echt teveel geworden nu :(
    Ik twijfel aan mijzelf, als persoon, aan mijn karaktereigenschappen en wil mij echt verbeteren maar ergens voel ik dat die kans er nooit zal zijn voor mij..
     
  12. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ik heb de naam van het bedrijf weg laten halen door beheer omdat dit voor mij nadelig kan zijn op werk, heb er even niet bij stil gestaan.
     
  13. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.399
    113
    Ik zou me richten op zijn van een goede winkelmedewerker de komende week
    Je kunt wel van alles willen en je daarin vastbijten maar of je daarmee bereikt wat je wil.....

    Mijn vader zei altijd : gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen .
     
  14. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ik ben bang om weer bedonderd te worden (ookal ben ik dat nu al, maar dat het nog erger word), heb al een slechte ervaring met oude werkgever. Dadelijk word ik eind december uitgezwaaid omdat de drukte voorbij is. Ik weet niet hoe ik dit mentaal op orde moet gaan krijgen. Heb het nog ergens onwijs moeilijk met wat hiervoor is gebeurd.
     
  15. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.399
    113
    Ik snap dat je je rot voelt maar zou me juist daarom vooral richten op wat je leidinggevende nu van je verwacht.

    Meer kun je niet doen ben ik bang. Als je nu het hoog op wil spelen maak je het voor jezelf juist moeilijker.
     
  16. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Dat geloof ik best.. Ik zal het vanavond thuis even goed over hebben. Mijn verstand zegt laat zien wat je kan maar mijn gevoel zegt laat je niet weer bespelen. Het is lastig, ik zal mijn best doen en ben benieuwd hoe we er strakjes over zullen hebben hier.
     
  17. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Dag dames, ik heb het met positieve energie doorgezet! Helaas kreeg ik afgelopen vrijdag een slechte evaluatie gesprek. Waarin ze wel benoemde dat ik het goed doe, maar niet had verwacht dat ik het zou kunnen. Ondanks dat ik haar positief heb verrast, is toch het besluit genomen dat ik de opleiding voor assistentschap niet krijg. Zij zullen deze week nog kijken, of ik een WOOW effect kan geven om dan te overwegen mij een winkelmedewerker-contract te geven, maar niet van 35, maar van 25 uur.

    Natuurlijk kwamen jullie steunende reacties in mij op, dat ze mij gebruiken door deze drukke periode. Dit houd ik ook in mijn achterhoofd. Ik heb een bedrijfsleidster van een ander filiaal, waar ik eerder kennis mee had gemaakt ze had mij heel graag in haar filiaal, gesproken, zij zou de persoon met wie ik het sollicitatie gesprek heb gehad proberen te contacteren om te vragen of hij mij wil terug bellen of een afspraak kan inplannen. Ik ga natuurlijk niet stil zitten en hoop dat hier toch iets positiefs uitkomt. Ik vind het werk opzich heel erg leuk en doe het met plezier. Van mijn part is het oke als ik als winkelmedewerker doorga, maar wel in een filiaal waar ik in het team pas en dicht bij huis.

    Ik heb afgelopen week een nare afsluiting gehad, de assistent bedrijfsleidster was tegen mij aan het schreeuwen in het bijzijn van andere collega's. Ze had mij een pad gevraagd om te spiegelen, waarvan ik ook de achterzijde moest doen, toen ik aan de andere kant kwam zag ik daar een collega staan, dus ben ergens anders door gegaan met spiegelen. Bleek achteraf dat die collega daar helemaal niet bezig was, ik weet niet wat ze er stond te doen. Ik heb toen ook op een hoge toon gezet dat ze me mag aanspreken, maar op een nette manier. De andere collega's die erbij waren schrokken onwijs van het geschreeuw. Iedereen vond dat dat niet op die manier had gehoeven. Toen zijn mijn teamgenoten komen helpen met spiegelen en vroegen of het met me ging. Vond ik onwijs lief, dat ze me steunden.
    Ik was ook ziek afgelopen week, onwijs duizelig en continu overgeven en vroeg of ik een cola flesje mocht, die ik dan bij opening zou afrekenen. Dit had de bedrijfsleidster afgewezen en ben daarna nog paar keer over me nek gegaan in de wc.

    Kortom, geen fijne werkplek. Collega's zijn tof! Maar de leidinggevenden zijn verschrikkelijk.
     
  18. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Jemig wat een ellende....

    Ik zou niks afwachten van dit filiaal en zelf lekker op zoek gaan naar wat anders ;)
     
    Samengeluk vindt dit leuk.
  19. Poesta

    Poesta Bekend lid

    13 aug 2015
    879
    307
    63
    Inderdaad zelf iets anders gaan zoeken meid, op zo’n manier laat je toch niet met je omgaan?
     
  20. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Die (ass)filiaalmanager van jou mag wel eens in opleiding. Wat een onprofessioneel gebeuren daar zeg!
    Snel weg daar.
     
    Vero0504 en LolaBloem vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina