Bostrontsteking tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door babyhaasje, 3 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyhaasje

    3 jul 2008
    13
    0
    0
    Hallo,
    Ik ben 22 weken zwanger en heb sinds een dag of twee wat (lichte)pijn in mijn borst. Nadat ik bevallen ben van mijn eerste kindje heb ik een beginnende borstontsteking gehad. Ik meen nu de pijn te herkennen. Kan dit eigenlijk? of zou het misschien iets anders zijn? Ik draag beugel bh's omdat ik die fijner vindt zitten. Deze zijn qua maat wel aangepast op de maat die ik nu heb (vorige week gekocht). Ik voel dus ook pijn wanneer ik de bh niet draag.
    Ik hoop dat je een antwoord voor me hebt.

    Groetjes, babyhaasje
     
  2. Ilse

    Ilse Lactatiekundige

    2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    HAllo Babyhaasje,

    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Tijdens de zwangerschap veranderd er veel in je borsten. Het melkklierweefsel rijpt verder uit en neemt in omvang toe. Dit kan je ervaren als een vervelend gevoel. Als ware het een blauwe/beurse plek in je borsten.

    De ervaring is dat dit wel in stand kan worden gehouden door een beugel BH omdat de beugel toch altijd meer "in" de borst drukt dan een BH zonder beugels. Met name aan de buitenkant, daar waar de beugel ophoudt, daar kan vaak een vervelende plek ontstaan wanneer de borsten ineens iets groter worden.

    Een Bo kenmerkt zich met name door binnen een paar uur heel ziek zijn, hoge koorts (40 graden) en een totaal griep gevoel.

    Succes en hou het in de gaten.

    Ilse
     

Deel Deze Pagina