Lekker laten huilen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door valhalla, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amom22

    Amom22 Niet meer actief

    @ Lia

    tsjai k oordeel slef dus ook over andersmans opvoeding, zal het diegene alleen niet face to face zeggen, tenzij het familie is, dan zal ik het wel 1 keer benoemen. Ik snap best dat mensen die er anders over denken "laat maar huilen" dat ook zeggen, maar 1 keer is genoeg.

    Ik heb zelf een hele sterke mening wat btreft opvoeden en die schuif ik ook neit onder stoelen of banken, maar 1 keer is genoeg.
     
  2. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Hahah ja die oordelen.....

    Iedereen doet het op de manier die zij het beste vindt. De een heeft dit meegekregen van huis uit, de ander dat. De een heeft het als fijn ervaren en doet het precies zo, de ander heeft er een "trauma" aan overgehouden en zal het absoluut proberen anders te doen.

    Zelf heb ik een trauma overgehouden aan het laten huilen als baby en heb Merel nooit lang laten huilen. Misschien eens een keertje als ik het even niet meer wist, maar bijna altijd troosten als ze huilde (en nu nog steeds). Ik heb ook een mening over mensen die hun baby laten huilen, maar ja, ook zij doen het beste wat ze kunnen of weten, anders hadden ze het wel anders gedaan. Iedereen doet zijn best, het beste wat zij kan.
     
  3. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik zou het niet eerlijk vinden tegenover mijn oudste zoon dat ik hem onmiddelijk in de steek zou laten op het moment dat Quinten gaat huilen. Kijk, als Quinten gaat gillen, is het weer wat anders, maar dat heeft ie eigenlijk bijna nooit gedaan.

    Maar ook mijn oudste zoon heb ik wel eens even laten huilen, hoor. Dus die vlieger gaat niet helemaal op.

    Ik zie huilen ook niet per definitie als negatief; direct mijn baby oppakken om hem te troosten en op die manier het huilen te stoppen, geeft mij persoonlijk ook het gevoel dat ik zijn emoties in de kiem zou smoren. Klinkt misschien een beetje raar, maar zo voel ik dat.

    Ach, oordelen doen we uiteindelijk allemaal wel, maar ik ben ook weer niet in de veronderstelling dat mijn manier de enige juiste is, iedereen doet het toch op de manier waarop hij/zij zich prettig voelt. Mijn kinderen zijn gelukkig en daar gaat het uiteindelijk om, dus zo verkeerd zullen ik en mijn man het wel niet doen.
     
  4. moesje83

    moesje83 Bekend lid

    18 apr 2008
    911
    0
    0
    Oh verschrikkelijk ik kan dat zinnetje lekker laten huilen niet meer horen,. Timo huilt bijna nooit bijna alleen als hij honger heeft en als hij wat aandacht wil. En elke keer als er dan iemand bij ons is moeders/schoonmoeders wel allemaal van n andere generatie zeg maar, en hij huilt zeggen ze, ach joh laat hem toch lekker huilen is goed voor de longentjes! aaaaah om gek van te worden ik weet heus wel dat als hij huilt dat hij of honger heeft of even geknuffeld wil worden, of dat hij gewoon jengelt en vanzelf in slaap valt.hij huilt niet om niks
     
  5. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    oh mag ik ook even :) .

    Hier ook mensen die zeggen, lekker laten huilen of geen aandacht aan geven ( lees moeder/schoonmoeder)

    Ligt ze op de grond te spelen en geeft ze 1 kick. Hup op schoot :rolleyes: . Mmm Geen aandacht aan geven toch? Ja, maar.. Nix niet laat maar.

    Mensen willen je altijd commentaar geven op iets. Een vriendin die zelf nog geen kinderen heeft geeft de grootste commentaar op haar schoonzusje. Ik wil haar zelf strax wel zien :)
     
  6. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Veroordelen van andere mensen is heel makkelijk todat ze zelf eens in die situatie komen, dan hoor je ze wat anders zggen.

    Wat ik eerder schreef laat ik kyan wel huilen, hij huilt gemiddeld 5/6uur perdag en ja ik weet het het kan veeel meer zijn maar ik vind zoveel uur meer dan genoeg en erg vermoeiend bij tijd en wijlen.

    En vaak huilt hij bij mij gewoon door en duwt ie me weg (op zijn manier) dan denk ik van huil dan maar in je bed. niet altijd maar soms wel eens ja.zeker als ik al 3/4uur in de weer ben.

    Overigens de moeders die hun kinderen niet laten huilen prima toch, maar ik moet er niet aan denken de hele dag te zeulen met een huilende baby of mezelf helemaal gek te laten maken erdoor, want dat word je op gegeven moment.Ik hou veel van me mannetje, maar soms laat ik hem dus huilen...

    Ieder doet zijn ding op zijn manier!
     
  7. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hihi, mijn oma is echt anti-speen (begin weer over mijn oma, ik zie het mens nauwelijks, moet je nagaan :rolleyes: :) ). Ze vindt het 'moderne onzin' en ze hadden vroeger ook geen speen. (ja, dus?)
    Zat Lune laatst bij haar op schoot en begon na een minuut of wat te jengelen. Oma direct in paniek: 'Waar is die speen?'
    tss..
     
  8. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

  9. mirwar

    mirwar Bekend lid

    22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Als iedereen nou es in gaat zien dat ELK kind anders is en dat ELK kind op een andere manier opgevoed/aangepakt/benaderd etc wil/moet worden (zelfs al komen ze uit t zelfde nest)....waren dit soort discussies niet meer nodig ;)
     
  10. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    @wirwar; Helemaal gelijk meid, zo zie ik het nou ook.Zolang het allemaal normaal is laat iedereen lekker ze gang gaan. Kijk doet een ouder nou heel vreemde of verkeerde dingen is een ander punt (heb ik het ook wel over mishandeling ondervoeding en dat soort zaken, als het echt niet kan en wanneer het dus echt slecht voor het kindje is)
     
  11. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    wat een onzin "hadden we vroeger ook niet"
    Nee vroeger was er ook geen medicijn/behandeling tegen kanker en tegenwoordig godzijdank wel (in veel gevallen nog lang niet alle natuulk) Maar dat is toch ook geen reden om daar geen gebruik van te maken?
    Hallo?!? Af en toe zijn die oude mensen zo :x
    Mijn oma kan dr ook wat van :rolleyes:
     
  12. mirwar

    mirwar Bekend lid

    22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Nou idd...Trouwens op heeeele oude schilderijen met afbeeldingen van moeder en kind staan zelfs al 'spenen' geschilderd. Ze zagen er uiteraard anders uit dan nu maar t waren wel degelijk 'zoethoudertjes'! :D
     

Deel Deze Pagina