LEO operatie - ervaringen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sophie2019, 18 aug 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.746
    1.322
    113
    Vrouw
    hoi!

    Ik heb PCOS en na 1,5 jaar waarin ik eerst een halfjaar heb afgewacht of er een menstruatie kwam na het stoppen met hormonale anticonceptie, 5 rondes clomid zonder resultaat en een ronde gonal f zonder resultaat heb ik de LEO operatie gehad.

    Wat mij opviel toen ik de keuze moest maken of ik de LEO wilde was dat ik er weinig topics over kon vinden. Ik vond het mede daardoor een lastige keuze en wil graag mijn ervaring delen.

    De operatie is inmiddels 2,5 maand geleden. Enkele dagen na de operatie had ik veel bloedverlies, iets waar ik niet op voorbereid was en ik moest met spoed gezien worden. Gelukkig was er niks aan de hand, en de arts gaf aan dat dit waarschijnlijk kwam vanwege de plotselinge daling van hormonen vanwege de operatie. 28 dagen na deze bloeding kreeg ik weer een bloeding, of hier een eisprong aan vooraf is gegaan is onduidelijk.

    Ik ben vervolgens begonnen met ovulatietesten en zit op dit moment in ‘ronde 2’, vorige ronde een positieve ovulatietest op dag 14, deze ronde op dag 17. Ergens ben ik bang dat mijn cyclussen steeds langer zullen worden, maar ik hoop dat ik een licht onregelmatige cyclus heb (en hou). Of natuurlijk deze ronde gewoon raak ;)

    De arts was erg verbaasd over het snelle resultaat, en twijfelde zelfs over mijn positieve testen, dmv een bloedtest is mijn eisprong echter bevestigd. Ik heb (had?) PCOS in ernstige mate (meer dan 40 blaasjes per eierstok, nooit een menstruatie/bloeding en geen overgewicht).

    Ik ben benieuwd naar meer ervaringsverhalen en hoop dat vrouwen die de LEO gaan doen zo wat meer leesvoer hebben ;)

    Groetjes,
    Sophie
     
  2. Disney91

    Disney91 Lid

    15 apr 2018
    10
    0
    1
    Vrouw
    Ik lees graag mee, ze willen waarschijnlijk bij mij ook een LEO doen. Dit weet ik volgende week pas met zekerheid maar ben mezelf al er een beetje in aan het verdiepen. Ik heb pcos, de clomid sloeg niet aan. Nu na paar keer ophogen met gonal f heb ik plotseling flinke overstimulatie. Dus ik ben op zoek naar ervaringen :)
     
  3. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.746
    1.322
    113
    Vrouw
    Spannend Disney! Mocht je vragen hebben over mijn ervaringen stel ze gerust!
     
  4. Disney91

    Disney91 Lid

    15 apr 2018
    10
    0
    1
    Vrouw
    Hoe ging het bij jou met het herstel van de LEO? Was er sprake van veel pijn? Hoelang moet je rust houden na zo'n operatie?
     
  5. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.746
    1.322
    113
    Vrouw
    Ik vond de eerste 24 uur tegenvallen na de operatie. Ik was erg misselijk en moest veel overgeven, blijkbaar kan ik niet zo goed tegen narcose haha.

    Ik had ook meer pijn dan ik verwacht had, kon geen houding vinden die comfortabel was. Dit was alleen t/m de eerste nacht, herstel daarna ging goed.

    Ik ben zelf 1,5 week thuis geweest, was nog lang duizelig. Arts gaf aan dat dit waarschijnlijk kwam door de narcose. Qua buikpijn had ik na 3 a 4 dagen denk ik wel weer kunnen werken.

    Arts gaf van tevoren aan dat herstel kan varieren van 2 dagen tot 2 weken.

    Wondjes genazen snel, je zit nu nog twee ‘plusjes’, maar enkel in kleurverschil, niet een echt litteken zeg maar.
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb ruim 11 jaar geleden een leo gehad, had 10 dagen later een eisprong en dochter is nu 10,5 :)
     
  7. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.746
    1.322
    113
    Vrouw
    Wat goed! Ik hoop zo dat t bij mij ook raak gaat zijn binnenkort :)

    Ik zie dat je daarna nog een keer zwanger bent geraakt, heb je na de LEO en zwangerschap een cyclus gehouden, of wel weer behandeling gehad?
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kreeg na de bevalling na 8 maanden al een cyclus (gaf borstvoeding), wel lange cyclussen van rond de 45 dagen. Maar wel 2 keer zwanger mee geworden :)
     
  9. Disney91

    Disney91 Lid

    15 apr 2018
    10
    0
    1
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie! Kan ik mezelf er een beetje op voorbereiden.. mochten ze aangeven dat ze een LEO willen doen. Moet nog even afwachten. :)
     

Deel Deze Pagina