leren boterham eten

Discussie in 'Voeding' gestart door odet, 30 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. odet

    odet Niet meer actief

    mijn kleintje is nu 6 mnd en 1 week ongeveer.
    ik lees in veel topics en op de site van nutricia dat de kindjes al een boterham eten.
    ik vraag me af hoe hem dat te leren?
    als hij maar denkt een stukje te proeven van een koekje of van fruit, dan spuugt hij dat meteen uit.
    ik wil hem leren om een boterham te eten, maar weet niet hoe.
    de koekjes (2e stap koekjes) die eet hij zelf uit zijn hand, maar als er dan wat in zijn mondje zit, slikt hij het niet door, maar gaat kokhalzen.

    wie weet raad?
     
  2. Nijnie

    Nijnie Fanatiek lid

    12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Niks overhaasten. Hij is 6 mnd en een week en hoeft echt nog niet gelijk al een boterham weg te werken. Wij zijn geloof ik met een maand of 7 begonnen met eerst een broodkorst. Om te sabbelen, knabbelen, wat ze er maar mee deed.
    Inmiddels eet ze tussen de middag vaak 2 boterhammen met smaak.
    Rustig aan hoor, ik weet niet wanneer je begonnen bent met groente en/of fruit. Zou niet alles tegelijkertijd introduceren. Als hij dan wel ergens op reageert is helemaal niet meer te achterhalen wat dat is geweest...
     
  3. odet

    odet Niet meer actief

    fruit kreeg hij met 4 mnd, groente met 5 mnd.
    ik heb hem vorige week een korstje gegeven, maar daar sabbelde hij een stukje vanaf en begon te kokhalzen.
     
  4. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Gewoon af en toe een stukje tussendoor geven om aan te sabbelen. Louise begint nu eindelijk pas goed brood te eten ;)
     
  5. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat kokhalsen is een reflex (het kokhalsreflex ;)) en die zit bij babytjes nog erg voorin de mond. Hoort er gewoon bij, al snap ik dat het een vervelend gezicht is. Maar eigenlijk een heel natuurlijk en goed iets: zo zal je kindje dus niet stikken in te grote stukjes.

    Gewoon broodkorst blijven aanbieden (eventueel iets oud laten worden). Of even een weekje wachten en opnieuw proberen.
     
  6. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse had ik 2 weken geleden geprobeerd en hij kokhalsde nog.
    Gisteren zat hij weer zo te staren naar m'n boterham, dat ik hem weer een klein kruimeltje geprobeerd heb, en hee: hij kokhalsde nu niet meer maar mummelde het mooi naar binnnen.
    Toch wacht ik nog even tot 7 maand. Het gaat toch al zo hard.......
     
  7. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Vanaf 6-7 maand kan je een broodkorstje aanbieden bijv. 's ochtends als jullie ook ontbijten.Het samen eten is voor kindjes van die leeftijd nog leuker, dan het eten zelf, bovendien bouw je daarmee structuur op.
    Tot 12 maanden ongeveer, heb je alle tijd om voedsel te introduceren.
    Leren eten kost tijd, net zoals leren lopen en fietsen. Ze hoeven het niet in 1x te kunnen.
    Site's als Nutricia e.d. zijn naar mijn mening niet erg objectief.

    Het bijvoediingsforum van borstvoeding.com ( geschikt voor alles kindjes; borst/kunstvoeding maar ook bijv. met allergische aandoeningen), heeft een stapsgewijze voedselintroductie.
    Die leidraad is mij erg goed bevallen.
     
  8. Butterfly

    Butterfly Bekend lid

    13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Hier gaf ik haar eerst alleen korstjes. Toen dat goed ging toen gaf ik wat stukjes zonder korst. En op een gegeven moment at ze ook brood met korst. Ik liet het afhangen van Alannah. Als ze het heel goed at, een stapje verder (ze heeft trouwens heel lang gedaan over het korstje, ze moeten er gewoon aan wennen).
     
  9. meisje26

    meisje26 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    fleur at ook pas met 7,5 maand goed een boterham, hoeft volgens mij echt niet eerder, ze wou het ook niet eerder. alles op zijn tijd zou ik zeggen!

    liefs m
     
  10. augustus

    augustus Niet meer actief

    Ik heb eerst het brood door haar fruit gegeven..Tot 8 maanden was dit zeker geen succes...Maar nu eet ze ineens wel gewoon brood..Heb het gewoon elke dag aangeboden. Eerst elke dag door haar fruit (vanaf 6 maanden ofzo) en daarna gewoon een broodje met jam. Nu gaat het er prima in..
     
  11. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wij doen alleen een boterham als we tijd hebben, geen gehaast dus. Dan eet ze een paar stukjes.
    Maar we doen het niet elke dag en we doen het ook zelf tot ze goed een boterham kan eten.
     

Deel Deze Pagina