Lesbische mama's (to be) deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 19 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Nou, nieuw topic! In plaats van dat ze even het oude open laten zodat ik de nieuwe link erin kan zetten gooien ze hem meteen dicht.. beetje raar.

    Maar: welkom terug!

    Denanja, hoe voel jij je nu?
    Namen?! BOAZ vind ik gaaf!!! Dus ik stem met Stier mee :p

    Dreamy, fijn dat het beter gaat en zeker komt het goed! Sara is het levende bewijs. Ik duim voor jullie!

    Veertjuh, mooie test hadden jullie nog!
     
    Dreamygirl vindt dit leuk.
  2. spunkie

    spunkie Bekend lid

    15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland
    present!
     
    Dreamygirl vindt dit leuk.
  3. Louwie

    Louwie Actief lid

    21 apr 2016
    196
    39
    28
    Utrecht
    Slaapzak met de rits op de rug kan ook! @Stier86
     
  4. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Zo hier is het zo druk dat ik er echt een beetje doorheen ziet. We zijn hele dagen alleen maar aan het vliegen en hectisch aan het leven en werken en studeren. Pffff ben doodop en voel me opgebrand. Vannacht gelukkig weer eens goed geslapen. Novi zelfs tot 7.30! Alleen even tutje gegeven om 5.30u. 6.00u ging de wekker.
    Druk bezig ook met studeren en dat komt me echt mijn neus uit al. Maar goed, 2 oktober pas 1e examen. 22 december 2e examen en die stof moet ik nog bestuderen dus dat wordt nog wat..
    En dan moet ik nog een 3e examen doen, ergens in maart denk ik ga ik die plannen. Eerst maar eens kijken of ik deze ga halen.
     
    Dreamygirl vindt dit leuk.
  5. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    present :)
    hier laat ze dr slaapzak aan (voorals nog) :).

    boaz vind ik ook super leuk haha

    gaat verder goed, net weer even geshopt whawha alles is verder klaar dat geeft wel rust, heerlijk!
     
    Dreamygirl vindt dit leuk.
  6. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Hee das lang geleden hier :p Welkom terug :)
     
  7. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    @vliegje haha, ik ben benieuwd wat het wordt. Of het wordt Piet, kan natuurlijk ook :p

    @Louwie klopt! Maar dat moet qua ontwerp kunnen, sommigen hebben een hoog rugpand en dat zit niet heel lekker. Maar ze moeten gewoon met hun te tengels van die rits afblijven ;)
     
    Dreamygirl en denanja vinden dit leuk.
  8. Veertjuh

    Veertjuh Actief lid

    5 mei 2016
    388
    260
    63
    Vrouw
    Helpende
    Rotterdam
    @vliegje Ja was een mooie test he :).
    Vrouwlief is erg misselijk vandaag voor het eerst overgegeven. :(

    En ik voel me nog steeds beroerd snot verkouden. En ook druk met school veel huiswerk en deze week veel werken dus weinig tijd voor huiswerk. Maar laptop mee naar werk nemen denk ik als rustig is huiswerk maken op werk haha.

    Xxx
     
    Dreamygirl vindt dit leuk.
  9. Blink608

    Blink608 Lid

    4 sep 2016
    12
    1
    3
    NULL
    NULL
    Hai

    Ik zal me even voorstellen. Ik ben Blink608 en ik heb samen met mijn vrouw twee prachtige kindjes. Mijn vrouw heeft beide kindjes gedragen. We zijn "klaar".
    Maar nu het volgende. Wij hebben onze twee kinderen verkregen door een bekende donor. Deze donor heeft een vriendin en zij proberen al een lange tijd zwanger te raken, maar het lukt niet.
    Nu heeft de donor ons gevraagd of wij (mijn vrouw) draagmoeder wil zijn voor hun kindje.
    Op deze manier wordt het een vol brusje van onze kinderen. Wij staan er wel voor open. Het is nu meer de vraag, hoe gaan we hier mee om? Wanneer en hoe vertel je het aan de kinderen. De donor is voor onze familie anoniem, maar dat zal ook veranderen, omdat het contact zal intensiveren.
     
    Dreamygirl vindt dit leuk.
  10. Skatjekim

    Skatjekim Fanatiek lid

    16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dag dames!

    Ik ben hier ff niet meer actief, maar wilde jullie toch ff laten weten hoe het met ons gaat. Had dit eerder willen doen, maar ik was druk, en moe...
    Nikki is nu ruim 8 weken oud.
    Ze doet het supergoed. Groeit netjes, alle spieren, ogen, oren, reacties helemaal goed. Ze is erg sterk, drinkt goed en slaapt praktisch elke nacht door; minimaal 6 uur, tot soms meer dan 9 uur.
    Wel heeft ze wel eens regeldagen, die zijn zwaar in mn eentje.
    En veel last gehad van krampjes, maar Infacol werkt erg goed.

    Met mij gaat t wel goed. Ik ben een trotse moeder. Nog wel vaak moe, maar ja, hoort erbij.
    Op regeldagen en krampjesdagen heb ik wel wat breekmomentjes gehad, maar gelukkig krijg ik veel hulp en steu van mijn beste vriendin, die ook al een paar keer ff heeft opgepast zodat ik er even een (paar) uurtje(s) tussenuit kon, gewoon ff afleiding.
    Mijn moeder laat mij, na veel ruzies, eindelijk een beetje met rust.
    Ze komt eens in de 2 weken langs ongeveer. Vorige week is ze zelfs geweest met bijna geen kritiek en hebben we geen ruzie gehad.

    Het begint allemaal te wennen.
    Ik begin weer langzaam steeds meer in huis te doen. Daar had ik echt geen energie voor in het begin.
    Zit wel op fb, maar niet meer op t forum eigenlijk. Momenteel ook geen behoefte aan. Krijg alles ook niet bijgelezen.
    Heb dus ook geen idee hoe het met iedereen gaat.
    Ik vind het wel leuk om op de hoogte te blijven, maar heb gewoon echt geen tijd meer voor het forum. Mocht je het leuk vinden in contact te blijven, stuur me dag ff een pb op fb:
    https://www.facebook.com/Skatjekim

    Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat.

    Groetjes, Kim

    IMG-20170917-WA0049.jpg 20170915_213524.jpg 20170912_071237.jpg 20170917_102142.jpg
     
    Kash, Louwie, Dreamygirl en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ah Kim, blij dat ik je op fb heb haha. Daar leeft alles toch meer tegenwoordig he.

    Blink, welkom! En wat een lastige situatie! Ik zou het moeilijk vinden. Het '3e' volle broertje of zusje gaat dan bij zijn papa wonen, wat voor jullie kids nu alleen 'donor' is. Worden er later vragen gesteld waarom hij/zij niet bij de bio mama mag zijn en de andere 2 wel.
    Hoe ga je het contact instellen?
    Je vrouw weet nu natuurlijk hoe het is om zwanger te zijn. Kan ze het kindje daarna loslaten? En jij?
    Er zouden voor mijn gevoel best wat haken en ogen aan zitten, aan de andere kant is het heel mooi dat je dit zou kunnen doen. Hij heeft jullie geholpen, jullie kunnen hem helpen.
    Misschien voelen jullie je een soort van verplicht?
    Hoe gaat zijn vriendin er verder mee om?
    En hoe gaat hij daarna jullie kinderen zien? Want als hij eenmaal echt vader is en die rol heeft, kijkt hij misschien anders naar jullie kids.

    Ik denk dat als je heel open bent naar de kids toe, het wel moet lukken. Het gaat meer om het loslaten, kunnen jullie dat. Wetende dat er een volle broer of zus is die je niet dagelijks ziet, waarmee je je niet bemoeit. En vice versa. Maar het wordt dan denk ik toch wel een soort nieuwe familie van jullie. Wil je dat? Of kun je dat? Heb wel diep respect voor mensen die draagmoeder willen zijn. Ik denk dat ik het zelf niet zou kunnen.
     
  12. Chilll

    Chilll Bekend lid

    13 okt 2016
    550
    187
    43
    Vrouw
    Present!

    @Skatjekim ik heb je een pb en vriendjesverzoek gedaan.
     
    Skatjekim vindt dit leuk.
  13. Blink608

    Blink608 Lid

    4 sep 2016
    12
    1
    3
    NULL
    NULL
    @vliegje
    Het is nooit de bedoeling als een voort-wat-hoort-wat-regeling. Het is toevallig zo gelopen. Onze afspraak met de donor was van voor zijn huidige relatie. Het voelt ook zeker niet als een verplichting.
    Het loslaten, daar staat mijn vrouw heel nuchter in en zegt dat ze dat gewoon kan. Ik sta er wat verder vanaf en ik denk dat het voor mij dus makkelijker is.
    Ik denk dat het contact wat we nu hebben, intensiever gaat worden. Dus met verjaardagen van elkaar langskomen. Misschien een "familiedag" houden.
    De donor zal nooit de "vader" worden van onze kinderen. Ze hebben al twee ouders en zo gaan we ze ook opvoeden. En over opvoeden gesproken, onze kinderen wonen bij ons en worden opgevoed zoals wij dat "zien" en zijn kind wordt opgevoed zoals zij dat "zien".
     
  14. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Welkom @Blink608! Wat een bijzonder verhaal. Ik vond het knal dat jullie er zo in staan. Zolang jullie doen wat goed voelt komt het vast goed.
     
  15. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    En heb je enig idee hoe je dat straks aan de kindjes verteld of wat als ze met vragen komen?
    Ik vind het ook heel knap. Ook heel mooi! Omdat ik het zelf niet zou kunnen. Ik zou best nog eens zwanger willen zijn, dat mis ik echt. Vanaf de 20 weken vond ik het heel mooi. Hoewel mijn 2e zwangerschap een stuk zwaarder was. Maar ik hecht me aan de baby in mijn buik. Ben nieuwsgierig. Wil het vasthouden. Ik zou het niet kunnen denk ik.
    En andere praktische dingetjes zoals verlof en eventueel borstvoeding? Hoe werkt dat bij draagmoederschap?
     
    Dreamygirl vindt dit leuk.
  16. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    @Dreamygirl hier is het!

    Dreamy was ons kwijt en ik las mijn pb's net pas haha.
     
    Dreamygirl vindt dit leuk.
  17. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ff spammen :)

    IMG_2114.JPG
     
    Kash, Dreamygirl, Louwie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @Blink608 knap hoor dat jullie dat kunnen of iig over nadenken!
    draagmoeder zou ikd enk ik ook niet kunnen alleen voor directe familie en dan nog weet ik het niet zeker.

    en welkom.

    was vergeten dit topic te volgen dus kreeg geen berichtjes meer maar dat is opgelost :).

    net kleren geruild in ehv en weer in de trein terug :) is toch een hele onderneming met bijna 36weken zwanger. zweet als een otter en harde buiken maja moest even gebeuren.
     
  19. Dreamygirl

    Dreamygirl Fanatiek lid

    25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Hi meiden,

    Ik was jullie idd "kwijt" hahaha...
    Gelukkig jullie zijn er nog :D

    @Blink608 welkom hier en jeetje wat een bijzonder verhaal! Benieuwd hoe jullie t gaan aanpakken!

    @vliegje meis wat heb je t druk! Wat voor studie doe je nu dan? Ik benijd je niet pff moet er ff niet aan denken maar knap vind ik t wel!! Wat een prachtfoto van jullie meiden!!

    @Skatjekim ik had al gereageerd via een pb maar wat een leuke foto's!! Wat een plaatje zeg!

    @hier ik ben hier van t bloeden af. Het was dus precies een week en heb deze week ook weer gewerkt! Mega druk gehad dus goede afleiding! Nu duimen dat ik weer snel ongesteld ga worden. Ik ben op mn werk heel lief opgevangen trouwens..blij dat ik t al zo vroeg verteld had!
     
    Stier86 en denanja vinden dit leuk.
  20. Louwie

    Louwie Actief lid

    21 apr 2016
    196
    39
    28
    Utrecht
    Wow @Blink608 wat bijzonder, ik vraag me ook wel eens af of ik dat zou kunnen.

    Fijn dat het bloeden gestopt is @Dreamygirl, ik hoop dat jullie snel door kunnen met groot succes!

    Hier is Lexis 's nachts opeens wakker. Dat heeft ze nooit gedaan alleen voor voedingen toen ze heel klein was. Ze gaat rond 20:00 naar bed en wordt rond 23:00 en dan 's nachts soms 2:00 soms 4:00 wakker! Dan krijgt ze een flesje, het lijkt honger want daarna slaapt ze weer door. Iemand ervaring hiermee? Ik denk dat het komt omdat ze veel energie gebruikt overdag en daardoor extra honger heeft maar wanneer gaat dat dan over haha. Over 2 weken wordt ze 1! Ze is vrijdag voor het eerst gaan wennen bij het KDV, voor mij een slapeloze nacht maar ze deed het heel goed, niet gehuild!
     
    Dreamygirl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina