Lesbische mama's (to be) deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 19 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.712
    3.255
    113
    En hier moeten nog wat schilderijen en dergelijke worden opgehangen...

    Lekker, vakanties in het vooruitzicht! Wij gaan in de lente ook een midweek in een huisje :)
     
    Stier86 vindt dit leuk.
  2. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Dreamy, weet zo even niet of je nog dingen moet regelen. Volgens mij niet meer.. Niet qua achternaam in ieder geval. Ik zit even te denken of ik toen de 2e zwangerschap heb aangemeld.. Weet het echt niet meer eigenlijk. Mocht ik iets vinden in mijn mail, dan laat ik het je weten. Ga wel ff zoeken.
     
  3. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Heerlijk trouwens, die vakanties! Wij gaan naar Ibiza van de zomer en ik geloof dat ik nog nooit zoveel zin in een vakantie heb gehad als deze haha. Kan bijna niet wachten. Heel benieuwd hoe de kindjes het ook vinden. En we gaan een fotoshoot doen hopelijk.
     
  4. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Net terug uit Genk. Een beetje teleurgesteld wel nu...
    Zit op dag 10 en er was geen noemenswaardig ei te bekennen. Bloedgeprikt en straks om half 3 bellen wat er nu gaat gebeuren... Ze gaan me alsnog aan de chlomid zetten of...?
    Haha het alternatief is niet eens genoemd.. Ik vul zo maar in: overslaan... Bah!
     
  5. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    @Lalalaura he wat een teleurstelling zeg! Maar betekent het niet dat je cyclus langer duurt dan je denkt? Dan hoef je op zich toch niet over te slaan? Ik hoop dat de bloeduitslagen wat duidelijk maken.
     
  6. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Dat hoop ik maar!
    Soms duurt mijn cyclus wel eens wat langer en ik kan me zo maar voorstellen dat nu met een pietsie zenuwen....
    Ik wacht braaf af... Ben erg benieuwd!
     
  7. Skatjekim

    Skatjekim Fanatiek lid

    16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hoi dames!
    Daar ben ik weer!
    Ik heb geen tijd om hier bij te lezen, sorry. Heb wel begrepen dat er nieuwe zwangerschappen zijn, dus SUPER GEFELICITEERD!!!

    Ook hoorde ik van vliegje dat er vraag was naar mij en Nikki, dus zal ff een update geven.

    Nikki is inmiddels 7,5 maand en groeit als kool. Ik heb wat recente foto's toegevoegd.
    Inmiddels ben ik ook tante van Jazlynn. Ze is gezond geboren op 12 januari.

    Ikzelf heb ff een lastige periode achter de rug. Was constant doodmoe en steeds meer aan het malen.
    Veel nagedacht over waar dit vandaan kan komen en kwam op een conclusie die ik eigenlijk al ruim 10 jaar geleden had gesteld: dat ik waarschijnlijk ADD heb. Heb er nooit echt veel last van gehad, dus nix mee gedaan.
    Maar nu veel gelezen en herkende gewoon nog meer en had er veel last van, dus er moest iets gebeuren. Uiteindelijk naar psycholoog en huisarts geweest en inmiddels zit ik aan de Ritalin. We zijn de dosis nog aan het bepalen, maar ik merk al veel verschil. Gaat nu een stuk beter met me en kan nu ook een betere moeder voor Nikki zijn.

    Ik heb nog geen werk, maar red me prima met een klein WW-tje voorlopig.
    Dat is t wel ongeveer denk ik.

    Succes iedereen op t wachtbankje!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    denanja, Kash, Louwie en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Nikki is zoooo leuk :)
    Maar ADD joh, hoe ben je daarachter gekomen zeg maar? Ik ga ook weer naar psych, merk aan mezelf dat ik ook weer even door de mangel moet. Nu even op een goede manier.
     
  9. Skatjekim

    Skatjekim Fanatiek lid

    16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Heb tijdens mijn pabo en spw opleiding daar wel het een en ander over meegekregen en toen had ik al opvallend veel overeenkomsten. Bovendien heeft mijn broertje adhd, waar ADD ook onder valt. En het hele adhd spectrum is erfelijk bepaald.
    Dus het vermoeden is er al lang maar nooit dermate last van gehad dat ik het nodig vond er wat mee te doen.
    Maar nu dus wel.
     
  10. Kash

    Kash Bekend lid

    5 aug 2016
    567
    38
    28
    Vrouw
    Rotterdam
    Fijn dat je erachter bent wat je ‘dwarszit’ @Skatjekim!

    Alle zwangeren, geslaagden ed gefeliciteerd, alle zieken beterschap... Ik heb niet echt veel tijd laatste weken. Iedereen is hier omstebeurt ziek. Morgen ff dokter bellen voor Nivah. Ze is erg benauwd en stikt af en toe in zichzelf. Vind het eng...

    Fotootje van onze kleine Stitch <3 Alweer 9 maanden oud..

    9BD97B17-717D-4128-A15B-F44C57F46334.jpeg
     
    Louwie en Dreamygirl vinden dit leuk.
  11. Dreamygirl

    Dreamygirl Fanatiek lid

    25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    @Lalalaura weet je al meer? Hopelijk een langere cyclus en dus een later ei!

    @Skatjekim hey Kim! Wat leuk je hier weer te treffen! Blijf je nu weer ff?
    Wat een moeilijke zoektocht moet dat geweest zijn voor je. Fijn dat je nu medicijnen hebt en dat je positief verschil merkt. En Nikki, wat een schatje met d'r blije bekkie!! Wat lijkt ze op jou zeg!!

    @Kash bah nu jullie al wkn met 't griepvirus in de weer pff.. Niet fijn! Beterschap en sterkte met Nivah!
    Enne wat een lieve stitch hihi

    @hier ik voel.me gelukkig beetje bij beetje wat beter. Merk wel dat 21.30 een te laat tijdstip is als ik besluit dan pas naar bed te gaan. Dan word ik weer kotsmisselijk.. Kortom nog steeds bijtijds naar bed. Naar ach ik lees dat vroeg naar bed het nieuwe uitslapen is haha... Dinsdag weer controle bij de VK.
     
    Kash vindt dit leuk.
  12. Veertjuh

    Veertjuh Actief lid

    5 mei 2016
    388
    260
    63
    Vrouw
    Helpende
    Rotterdam
    @Dreamygirl ach af en toe lekker vroeg naar bed is ook wel eens lekker toch :)
    Voel je je veder goed?
    Succes dinsdag met de controle:)

    @hier wij waren woensdag alweer 30 weken. Nu begint het aftellen.
    Wij volgens een cursus samenbevallen. Is erg leuk En interessant :)

    Xxx
     
    Vulpen, Dreamygirl en Kash vinden dit leuk.
  13. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.712
    3.255
    113
    Leuk Veertjuh, dat hebben wij ook gedaan! Enorm nuttig. Heb je een leuke groep? Bij ons kwam dat eigenlijk pas na de cursus van de grond, nu nog steeds geregeld app-contact :)

    Beterschap voor Nivah!
     
  14. Veertjuh

    Veertjuh Actief lid

    5 mei 2016
    388
    260
    63
    Vrouw
    Helpende
    Rotterdam
    @Vulpen Ja wij hebben een gezellige groep gelukkig :)
     
    Vulpen vindt dit leuk.
  15. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @Dreamygirl morgenochtend terug.... Dan weer kijken of er nu wel iets groeit... Moet zeggen dat ik het best spannend vind.
    Ook al hebben we Sebas al, voor mij is toch alles nieuw, ook al is het proces hetzelfde... Misschien dat toch mijn zenuwen te veel in de weg staan...
     
    Kash vindt dit leuk.
  16. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Nog steeds geen ei.
    Morgenochtend en overmorgen 100 Mg clomid en dinsdag nog 50 Mg, woensdag terug....
     
  17. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Zo. Ik moest even van me afschrijven

    2.0

    Een poging tot. Nu mag ik.

    Kindjes komen er niet door de bloemetjes en bijtjes en dat is maar goed ook. De bijen zijn immers met uitsterven bedreigd. Nee, zaad en eitjes. That’s all.
    Dat dat de grootste onzin van de wereld is hoeven we onze nazaten gelukkig nog niet uit te leggen. Het krijgen van een kind is een magisch proces en wanneer de magie niet werkt, is brute wetenschap je laatste redmiddel.
    En met deze kennis nog kraakvers in ons geheugen gaan wij het gewoon nog een keer proberen. Achterlijk zeg ik je. We zijn gek.

    De pogingen 1.1 t/m 1.11 hadden meer drempels dan gehoopt, maar wat heeft klagen voor zin, als je bestemming hebt bereikt? Zand erover- nee asfalt. Niet meer over hebben en genieten.

    Poging 2.0 begon voorspoedig en optimistische naïviteit overwint alles. Hoppa. Nu ga ik het proberen. “Lijf, ik vertrouw je van geen meter, maar weet je, ik moet niet te pessimistisch zijn...”
    Intake, afhandeling van alle zakelijke rompslomp en een controle vooraf. Dit gaat te makkelijk! Alles goed? Echt? Ja- Alles goed.

    Folikkelmeting 1: Geen ei
    Follikelmeting 2: Geen ei.

    Cyclus op hol. Misschien toch te zenuwachtig. Moet... Ontspannen...Niet aan roze olifantjes denken. Gaat lekker dit.

    Sommige mensen zijn bang om de controle kwijt te raken. Ik ben bang om hem te krijgen. Dan hangt alles namelijk van jezelf af. En ik vind mezelf niet altijd even capabel.

    Nu 3 daagjes aan de clomid. Fijn, deze kunstmatige ingreep. Daar komt de wetenschap weer om de hoek. Nu al. Nog voor poging 2.1. Hopen dat mijn lijf zich aan de pillen durft over te geven. Ik denk dat ik teveel begrijp van het hele proces. Dat ik tegoed weet dat toevalstreffers zeldzaam zijn.

    Bah. Wat voel ik me verwend. Onze kleine man ligt op schoot te slapen terwijl ik dit typ. Sommige mensen mogen niet eens van 1 wonder genieten, en ik ben geïrriteerd omdat de weg bij nummer 2, toch nog hobbelt. We hadden het toch geasfalteerd?
    Hm...
     
  18. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ah meis, vind het klote voor jullie! Wij hebben het hier soms zo zwaar met 2 kids dat we wel eens zeggen tegen elkaar zachtjes, hoe zou ons leven eruit hebben gezien als we geen kids hadden gehad. En gelijk voel ik me dan schuldig. Weet je, als je eenmaal ermee bezig bent dan wil je NU, METEEN, GISTER. Dat is gewoon heel logisch. of je nu een lange weg hebt gehad of net begint. Geef je eraan over, laat het gevoel ook gewoon toe. Het hoort erbij.
    Heel veel sterkte!

    Nou meiden, ik ben toch wéér gevraagd voor die band. Ik ga toch even 'invallen' 19 maart. even meekijken. Aan het oefenen nu en stiekem vind ik het leuk... ze hebben soul/funk muziek wat normaal helemaal niet mijn genre is (ben van Pink, musicals, Ed Sheeran haha) maar vind het toch best leuk. Ga er gewoon heel open in en zie wel.
    Ik wil ook weer gaan sporten. Insanity. Heb dvd's gekocht, de Insanity 30MAX. 5 dagen per week, 30 min jezelf afbeulen. Ik vertel het verder niet echt aan mensen want vroeger deed ik dit uit vlucht en anders krijg ik meteen weer oordelen en 'je ziet er toch goed uit' bla bla.
    Maar ik voel me niet goed in mijn lijf. Misschien nooit. Maar ik wil toch proberen te kijken of ik me met sporten beter voel.
    Wilde in mei beginnen zodat ik met Ibiza klaar ben, maar ga morgen waarschijnlijk beginnen met 2 x per week en dan even opbouwen. Dan vanaf mei 5x vol aan de bak. En dan hopelijk werkt het.
    Donderdag ook naar psych voor intake. We gaan even wat dingen aanpakken. Tegelijkertijd gaan er weer wat dingen bijkomen. Dianta drumt weer, ik misschien alsnog bij een band of soms invallen, fotografeer weer meer (volgende week cakesmash, misschien een tweeling bevalling als de bevalling goed loopt, dan de newborns tweeling, een communie). Ik pik de leukste opdrachten eruit en kijk wat in te plannen is. Studie even voorbij en het geeft me een zekere ontspanning. Ik snowboard soms weer, en ga nu weer sporten. Heel druk dus moet wel even opletten dat ik mezelf in de gaten hou. Op zich voel ik me goed nu, maar weet dat ik ook iets 'mankeer' denk ik. Of het zijn hormonen. De psych komt er hopelijk achter.
    Nu ik aan het oefenen ben voor die band draaien we weer veel muziek. Reva vindt het geweldig, Novi ook. Het is voor ons gezin echt een uitlaatklep dus misschien is het juist goed voor ons. Novi danst met haar handjes mee op I Wish van Stevie Wonder, Reva zingt 'i just can't i just can't i just can't control my feet' mee van de Jackson 5 (deze 2 nummers ben ik dus aan het oefenen). Ik bedoel, geweldig toch.
    Reva zingt Pink mee, gaat uit d'r dak als ze het hoort.
    Dus we zullen zien hoe alles zich ontwikkelt.
    Sorry voor het hele verhaal hoor.. praat met weinig mensen eigenlijk. Alleen met Dianta.

    O we hebben trouwens voor Dianta een ander autootje gekocht, ze heeft nu een Seat Mii 3 deurs en koopt nu een VW UP! 5 deurs. Zelfde soort wagentje maar 5 deurs en minder km's en jonger (2014 met 22000 km). Blij :)
     
    Kash vindt dit leuk.
  19. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Mou, dat meteen nu gister gevoel daar herken ik me niet zo in. Als het iets langer duurt vind ik dat geen enkel punt. Het gast voor mij meer om de manier waarop. Meteen “gedoe”... Meteen “afwijkende dingen”... Eerlijk, had ik liever eerst gewoon een paar maanden legen testen gehad maar het gevoel, dat we er voor gaan!
    Nu staat alles stil omdat ik mijn emoties niet onder controle heb.

    Ennem! Neem jij ook niet te veel hooi op je vork he?! Doe wat leuk is, maar zorg vooral ook dat het leuk blijft! En dat is het lastigst. Want als je eenmaal voor iets gaat....
     
  20. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Mooi verwoord @Lalalaura. Ja de ene weg is inmiddels geasfalteerd maar dit is een andere, nieuwe weg. Jullie hebben een hele geschiedenis met het traject naar S. toe. Dat neem je ook mee en heb je misschien nog niet verwerkt. Wat niet gek is.
    Het is gewoon k*t dat dit nieuwe avontuur deze start heeft. Het gaat goed komen, daar ben ik van overtuigd (al heb je daar nu geen zak aan, dat besef ik). Sterkte!

    En @vliegje ik ben het eens met @Lalalaura, hol jezelf niet voorbij hoor. Misschien dat de psych daar iets voor je in kan betekenen.
     

Deel Deze Pagina