Lesbische mama's (to be) deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 19 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamygirl

    Dreamygirl Fanatiek lid

    25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Kijk dit dan... Net een paar dgn zonder luier en on d'r nou direct achter een boom te laten hangen vonden we iets te heftig...
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Kash, Stier86 en Narcisje vinden dit leuk.
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
  3. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Wat een leuke foto's Dreamy hahaha! Maar je gooit het plasje dan gewoon weg? Als ik dat doe he, zit dat hele potje onder hahahaha.
    Ze heeft nu wel een luier aan naar kdv. Ze had gister toch een ongelukje toen ze te druk speelde. Ze zegt ook echt dat ze luier aan wil, drama als ik hem uitlaat op sommige momenten. Dus ik denk dat ze het nog heel moeilijk vind. Op onze vrije dagen in ieder geval de luier thuis uit. Ochtenden en avonden op de wc sowieso. Net voor naar bed gaan en met uit bed komen. Geef ook aan oma spulletjes mee want ze gaat morgen bij oma logeren. En dan even kijken hoe dat gaat. Ga het nu wel doorzetten en wel op korte termijn helemaal uitlaten ja denk ik. Dan maar drama.. haha. Maar Reva is heel gevoelig voor verandering dus wil het wel een beetje met een paar stapjes doen. Die wc is al een hele stap nu voor haar. Dus eerst dat even een weekje volhouden. Vind het best moeilijk, gaat stiekem best wat tijd en energie in zitten. Veel praten en uitleggen is bij Reva ook zo'n dingetje dus al met al kost het dan flink wat tijd haha. Maar ik wil heel graag van die luiers af zeg pfff.
     
  4. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    O Patricia, das een handig potje! Thanks voor de tip. Ga het vanavond ff aan vrouwlief laten zien haha.
     
  5. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    O en ze doet op het potje/wc dan wel vaak kleine plasjes. Als ze d'r luier aan heeft doet ze ineens een grotere plas. Dus toch nog angstig?
     
  6. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    ja het is volgens mij een dagaanbieding, heeft deze winkel wel vaker
     
  7. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Ha dames, ben ik ook weer even. Ik lees globaal mee hoor, maar heb zelf nog niet zoveel te melden. Tot vandaag! Er ligt op dit moment een brief op tafel die ik niet durf te openen...

    Theoretisch gezien zou dit dé brief moeten zijn. Ik ben dan aan de beurt. Eerder was het vals alarm omdat de wachtlijst nog iets was opgelopen maar ik wist al wel de hele tijd dat het ieder moment kon gaan gebeuren. Nu zit ik dus alleen thuis, mijn vriendin is aan het werk, en ik durf niet te kijken. o_O

    Vandaag zou toch wel een bizar toeval zijn. Ik kwam echt letterlijk net thuis van een bezoek aan een vriend waarbij we hadden besproken dat ik op de lijst sta en dat het in principe ieder moment kon gebeuren dat ik aan de beurt ben, maar dat het misschien ook nog wel maanden duurt. Kom ik thuis, ligt die brief op de mat. Nahhhh.

    Nu slaat dus de stress toe. In principe zijn we er klaar voor: huis gekocht met genoeg kamers voor 4 kinderen, allebei werk, ook echt oprecht een kinderwens. Maar: ook nog geen vast contract, onzekere periode qua werk en dus niet geheel een stabiel carrièreperspectief. Dat is echt mijn grootste angst: hoe gaan we dit fixen qua geld en tijd? Kan ik mijn sociale leven straks nog lekker combineren? Wil ik dat nu al? Maar hoe lang wacht je anders nog? Is het ooit het goede moment? Etc.

    Is dit normaal? :p
     
    Kash vindt dit leuk.
  8. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Heel normaal hoor haha. Maar weet je, je bent niet POEF ineens zwanger. Dat duurt sowieso nog 9 maanden, dus het traject vooraf. Ga er gewoon blanco in. Laat het over je heen komen en zie hoe het loopt.

    Heb je de brief inmiddels al open gemaakt?

    O en hier ook groot nieuws: NOVI LOOPT! Ze was gister ineens zo stil in de gang, ga ik kijken, loopt ze allemaal heen en weer! Helemaal zelf. En los dus haha. Zo trots :) Wel nog een beetje wankel maar op Ibiza loopt ze goed, weet ik zeker. En ze was zo trots op zichzelf haha. Ze heeft haar achterstand door de pavlik wel ingehaald zeg :)
     
    Kash en Vulpen vinden dit leuk.
  9. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    @Flexi spannend! Al open gemaakt? Weet je, iedereen heeft hier last van. Het krijgen van een kind komt nooit uit want de omstandigheden zijn nooit allemaal ideaal. En dat is maar goed ook want anders waren we met z'n allen al lang uitgestorven ;) Jullie hebben een hele goede basis als ik het zo lees. Ja, je sociale leven zal veranderen maar dat betekent niet dat het over zal zijn. Je krijgt gewoon iets andere prioriteiten maar zoals Vliegje als zei, daar groei je langzaam in. Komt goed!

    @vliegje wat goed van Novi! Helemaal na die ellende van de pavlik. En fijn dat ze op vakantie in ieder geval een beetje zelf zal kunnen lopen, scheelt een hoop gesjouw.
     
  10. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    @vliegje @Stier86 Ja, het zal ook allemaal vast wel goed komen, het komt inderdaad nooit handig uit natuurlijk. Het is meer dat - ook al ben je 9 maanden zwanger - juist dat traject ervoor natuurlijk lastiger is om 'verborgen' te houden op je werk, als je steeds plotseling naar het ziekenhuis moet. Ik weet nog niet zo goed hoe ik dat ga aanpakken. Ik houd wel in mijn achterhoofd dat dit mij m'n baan gaat kosten. Een contractverlenging komen ze zo onderuit natuurlijk.

    De brief is open, en het is hem inderdaad! In juli de eerste afspraak met informatie etc. Ondanks de zorgen (leer mij kennen) ben ik toch wel blij hoor. Toch wel fijn, zo'n stok achter de deur.

    Mijn vriendin is superblij, die kan echt niet wachten. We kunnen ook allebei heel slecht onze mond houden wat betreft dit onderwerp, zeker omdat veel mensen er tegenwoordig naar vragen. Dat wordt dus wel lastig de komende tijd. :p

    Ik laat wel een beetje van het gesprek afhangen of ik er een goed gevoel bij heb om bij het ziekenhuis verder te gaan. Zit na 2 jaar toch wel met een aantal nieuwe praktische vragen. Ik laat het op me af komen, we zien het wel.

    P.S. Saillant detail: naast deze brief zat er dus in de brievenbus ook een ander briefje: 'ervaren oppas aangeboden'. Bi-zar. Misschien moest het zo zijn.
     
    Kash, Stier86 en Vulpen vinden dit leuk.
  11. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Spannend Flexi!
    Maar volgens mij zit er niets anders op dan jezelf gewoon enorm in het diepe te gooien!
     
    Stier86 vindt dit leuk.
  12. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    @Flexi wat een ontzettende pannenkoeken zouden ze op je werk zijn als je daarom geen contractverlenging krijgt. Ik denk dat je je onterecht zorgen maakt hoor, echt! En ik weet niet wat voor werk je doet maar als het lastig wordt met naar het ziekenhuis gaan dan kun je er ook voor kiezen om het je leidinggevende te vertellen. Die moet dit soort dingen voor zich houden. Bovendien moet je gewoon vrij krijgen voor dit soort medische behandelingen.
    Wat voor praktische vragen heb je wat betreft het ziekenhuis?
    Natuurlijk is het hele gebeuren spannend. Iemand die zegt dat ie dat niet vindt, liegt. Probeer het inderdaad maar op je af te laten komen en lekker mee te gaan in het enthousiasme van je vriendin!
     
  13. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ik moet eerlijk zeggen... Voor mijn vrouw was het altijd een stuk makkelijker om vrij te krijgen... Ze kan namelijk met diensten schuiven (zorg).
    Ik werk op een school, en dat betekent lesuitval bij examenklassen. Daarnaast geef ik ook nog eens electropracticum en houtbewerking. Lessen die niet iedereen over mag/kan nemen. Mijn werk is nu enorm bij dat klas 4 al examen heeft gehad. Dus nu is het niet erg als ik weg ben... Whahaha... Maar precies nu heb ik er niets aan want we moeten overslaan door die cyste...
     
  14. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Maar... ik dwaal af... De moraal is, dat werk het 9 van de 10 keer gewoon snapt. Helemaal als je je een beetje flexibel opstelt op de andere momenten.
     
  15. Dreamygirl

    Dreamygirl Fanatiek lid

    25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    @Flexi meis wat spannend en super leuk!! Denk dat iedereen zich herkent in je zorgen en twijfels maar toch is iedereen ervoor gegaan en zelfs voor 2 of 3...dus laat 't los en ga idd genieten!! 't komt in the end gewoon goed!
     
  16. Dreamygirl

    Dreamygirl Fanatiek lid

    25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Zo lief vandaag.... Zucht...

    Collage 2018-05-18 23_15_01.jpg
     
    Kash en Stier86 vinden dit leuk.
  17. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Prachtige foto Dreamy!
     
    Dreamygirl vindt dit leuk.
  18. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    @Stier86 @Lalalaura @Dreamygirl Ja, dat ik me daar zorgen om maak komt doordat we momenteel in een reorganisatie zitten en er de afgelopen maanden al een aantal keer mensen de laan uit gestuurd zijn waarvan je het echt niet zou verwachten. Juist die teamleider is een beetje een obstakel (lees: carrièregericht, netwerkfiguur, kinderloos, niet erg begripvol), dus die wil ik liefst zo laat mogelijk pas op de hoogte brengen. Ik zit nog met een flexibel contract en begreep van mijn collega's dat in het verleden zwangere vrouwen gewoonweg niet verlengd werden. 'Zogenaamd' om andere redenen natuurlijk, want discriminatie, maar toch. Maar goed, mijn omgeving zegt ook: geen zorgen maken, werk is sowieso geen reden om het te laten.

    Nu voel ik me trouwens wel een stuk beter hoor, na het even laten bezinken en erover praten met een paar mensen. Ik heb er ook echt wel zin in, en bespeur misschien wel een stukje ongeduld zelfs! :p

    @Stier86 Praktische vragen vooral m.b.t. een eventueel tweede kind (bij de intake deden ze nogal vaag hierover dat ze daar geen reserveringen voor deden en dat vind ik toch wel een groot minpunt) en wellicht de (hoeveelheid) keuze voor een donor. Ik laat het een beetje op me af komen, maar ik heb de laatste tijd misschien een 'beter' gevoel bij de Deense bank omdat daar net wat meer informatie staat. Dan krijg ik toch meer de indruk dat je iets kiest wat bij je past, op andere facetten dan basic kenmerken. Maar ook dat is even afwachten, misschien valt het allemaal wel op z'n plaats als we aan de gang gaan bij het ziekenhuis. Het slaat misschien ook nergens op, misschien leg ik dan nu ook veel teveel belang bij de donor, maar dat zegt mijn gevoel momenteel.

    @Dreamygirl Wat een leuke aankondiging! Superschattig!
     
    Dreamygirl vindt dit leuk.
  19. Kash

    Kash Bekend lid

    5 aug 2016
    567
    38
    28
    Vrouw
    Rotterdam
    91557FE5-2566-4A94-8772-635E1574E9F9.jpeg
     
    Flexi, Louwie en Dreamygirl vinden dit leuk.
  20. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Hihi kan het toch ook niet laten... Ook ff hier voor de fb-lozen! Onze man wordt 28 juni pas 1, maar we hebben de foto al wat eerder gemaakt zodat we hem als uitnodiging kunnen sturen.. B667C55C-D40F-427B-80FA-FB1A41A9B316.jpeg
     
    Flexi en Dreamygirl vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina