Lesbische mama's (to be) deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 19 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    jeetje schrikken idd zeg! heb er al vaker over gehoord en hoop t nooit mee te maken
     
  2. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    En... Ik ga jullie advies opvolgen en toch ook nog maar een keer met Jo praten. Ze is met mij getrouwd terwijl ze wist dat ik raar was. Eigen schuld toch dan? Hahahhahha
     
    Flexi, Stier86 en denanja vinden dit leuk.
  3. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Goed zo! Precies, ze heeft ja gezegd tegen jouw verknipte ik :p
    Nee, alle gekheid op een insemineerspuit; goed dat je het gesprek aangaat. Sterkte daar!
     
  4. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Gisteren inderdaad nog even goed gepraat. Jo gaat proberen even wat minder kritisch te zijn, zodat ik even op adem kan komen op alle andere punten. Wel vindt ze (en daar heeft ze gelijk in) dat ik op
    mijn werk ook echt mijn grenzen moet blijven bewaken. Anders stop ik alle extra energie die ik nu even voor mezelf nodig heb, weer in anderen. Ik heb mezelf
    ook een deadline gegeven: voor vrijdag moet ik de dokter hebben gebeld... Haha... Heb ik nog even tijd om moed te verzamelen...
     
    Vulpen en Stier86 vinden dit leuk.
  5. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    * Zo, even profielfoto aangepast, schrik niet. *

    @Lalalaura Klinkt inderdaad als een hoofdpijndossier voor jou, de situatie. Goed om het gesprek aan te gaan maar ik herken het vastzitten in je eigen hoofd en overanalyseren van sociale situaties (helaas) maar al te goed... Zelf heb ik dan soms het gevoel dat er juist teveel gepraat is (vooral door mij), of in mijn relatie mijn vriendin mijn gepraat en geanalyseer niet meer aankan waardoor ik me alleen maar eenzamer/onbegrepen voel. Tussen ons gaat het wel prima, maar bij situaties die over anderen gaan is dat vaak wel heel lastig. Ik hoop dat je wat rust kunt vinden de komende tijd!

    @Vulpen Heftig verhaal zeg zo! Kan me voorstellen dat het best even schrikken is...

    Pfff, ik heb de hele week zitten testen en zit nu in de twijfel. Vanochtend in principe niet positief getest, maar later toen hij wat verder droog was vond ik 'm toch wel in de buurt zitten. Vanavond rond 19:45 uur dus nog een extra test gedaan, zie de onderste. Positief?

    Ik snap nu wat ze bij het ziekenhuis bedoelen met 'één keer per dag testen want anders maak je jezelf gek'. :rolleyes: De instructie is dus ook dat ik bij een positieve test vóór 11.30 uur moet bellen, dan word ik diezelfde dag teruggebeld met hoe laat ik er de volgende dag moet zijn. In deze theorie - en wanneer ik vanavond niet getest had - zou ik dus morgenochtend positief kunnen testen en me aanmelden. De IUI moet dan dinsdag worden, mits ik terecht kan.

    Net een vriendin geappt die een soortgelijk traject heeft gehad, maar die zegt dat ik nu moet aanmelden om te zorgen dat ik misschien morgen al terecht kan. Ze is bang dat ik morgen misschien al geen positieve test meer heb. Wat zeggen jullie? Dinsdag moet toch in theorie op tijd zijn gewoon?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Laura, ik herken zoveel in je verhaal. Vooral de onzekerheid. Bij mij idem. Het kan me écht kapot maken. Onlangs nog iemand die 3x tegen me zegt dat ik er leuk uit zie op een net gemaakte foto. Ik kijk weg en frummel wat aan mijn kleding. Zegt ze 'ga je nu allemaal frummelen' (ook een vervelend mens hoor) en ik schiet vol. Ik wil niet naar foto's van mezelf kijken. 1x is genoeg. Ik vind mezelf niet mooi of knap of goed genoeg.
    Altijd die onzekerheid waardoor je ook gestressd wordt. Op het werk stress, dat heeft zo'n invloed op je hele welzijn. Probeer een stapje terug te doen, hoe moeilijk ook. Ik loop ook weer bij psych. Schaam je niet. Het is goed. Het maakt je sterker en het laat je dingen vanaf een andere kant zien.
    Veel sterkte!

    Dreamy hoe is het daar?!
     
  7. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Flexi, die laatste test lijkt super positief! Ik zou bellen haha!
     
    Flexi vindt dit leuk.
  8. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @vliegje thanx voor je super lieve berichtje...En echt superknap dat je ook weer even wat hulp gezocht hebt. Ik vind dat altijd zo’n drempel.

    Ben nu net terug uit België en de dokter is niet meer bereikbaar. Morgen moet ik meteen in de ochtend werken dus kan ik niet bellen. Heb dus met mezelf afgesproken dat het woensdagochtend “moet”....

    Net een follikelmeting gehad. 1 van 11 en 1 van 13. Ik ben tevreden. Heb al 3 keer gehad dat er op dit punt nog niets noemenswaardigs was. Donderdag terug... Ik verwacht zo stiekem dan zaterdag weer een poging!
     
    denanja vindt dit leuk.
  9. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.712
    3.255
    113
    Mocht er een tweede poging komen, dan misschien toch maar eenmaal daags smiley-testen gebruiken? ;) Bespaart je een hoop stress!
    Denk dat dinsdag prima is hoor, heb je inmiddels gebeld? Succes!
     
    Flexi vindt dit leuk.
  10. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @Flexi ook benieuwd!!
    ik denk dat ie nog iets donkerder kan. ik zou denk k dinsdagochtend testen en bellen. en dan voor woensdagochtend een iui plannen. ik heb zelf paar keer iui na de eisprong gehad en was raak! dus ook al is je ei al gesprobgeb het blijft 24u (dacht ik) bevruchtvaar.
    hij springt trouwens 48u na je positieve test dus woensdag is dan goed.

    (of ik haal de cijfers door elkaar maar dacht t niet)
     
  11. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @Flexi ook benieuwd!!
    ik denk dat ie nog iets donkerder kan. ik zou denk k dinsdagochtend testen en bellen. en dan voor woensdagochtend een iui plannen. ik heb zelf paar keer iui na de eisprong gehad en was raak! dus ook al is je ei al gesprobgeb het blijft 24u (dacht ik) bevruchtvaar.
    hij springt trouwens 48u na je positieve test dus woensdag is dan goed.

    (of ik haal de cijfers door elkaar maar dacht t niet)
     
  12. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @Flexi ook benieuwd!!
    ik denk dat ie nog iets donkerder kan. ik zou denk k dinsdagochtend testen en bellen. en dan voor woensdagochtend een iui plannen. ik heb zelf paar keer iui na de eisprong gehad en was raak! dus ook al is je ei al gesprobgeb het blijft 24u (dacht ik) bevruchtvaar.
    hij springt trouwens 48u na je positieve test dus woensdag is dan goed.

    (of ik haal de cijfers door elkaar maar dacht t niet)
     
  13. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    oeps 3 keer whawha sorry wifi loopt hier op de camping soms vast hahaha
     
    Flexi en Stier86 vinden dit leuk.
  14. Dreamygirl

    Dreamygirl Fanatiek lid

    25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Hi meiden,

    Zondagmorgen is onze zoon Daan Owen geboren. Hij weegt 4680 gram en alles gaat goed met hem , zijn grote zus en met zijn mama's!

    De bevalling is heel snel en daardoor heftig verlopen. 's ochtends rond 07.30 uur begonnen de weeën welke al heel snel regelmatig kwamen maar nog te doen. VK gebeld en al heel snel kwamen de weeën om de 2.5 minuut. Werd al pittiger VK constateerde rond 09.15 uur 5cm ontsluiting en binnen 1 uur ben ik middels een mega weeënstorm van 5cm naar volledige ontsluiting gegaan. VK brak mijn vliezen en Daan bleek in het vruchtwater gepoept te hebben waardoor hij snel geboren moest worden. 18 minuten persen later was hij om 10.38 uur geboren...
    Heftig en snel maar oh zo blij dat hij nu echt bij ons gezinnetje is...
    Tot onze grote vreugde kon ik thuis "opgelapt" worden en thuis blijven

    Nu nog enorme last van naweeën maar goed das nog ff doorbijten haha...
     
    Flexi en denanja vinden dit leuk.
  15. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Wow @Dreamygirl gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Mooie naam! Fijn dat het ondanks de heftige bevalling en naweeen goed met jullie gaat. Snapt Sara het een beetje?
    Veel geluk gewenst!
     
    Dreamygirl vindt dit leuk.
  16. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.712
    3.255
    113
    Gefeliciteerd! Wat een snelle bevalling zeg. Een goed herstel en een fijne kraamtijd gewenst. Waar was Sara tijdens je bevalling?
     
    Dreamygirl vindt dit leuk.
  17. Dreamygirl

    Dreamygirl Fanatiek lid

    25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Sara werd die ochtend, aangezien ik voelde dat 't gestart was, opgehaald door vrienden!
     
  18. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Gefeliciteerd! En wat een flinke baby! Wow! En dan thuis bevallen, respect hoor. Ben erg benieuwd naar de reactie van grote zus. Hoe voel je je zelf?
     
    Dreamygirl vindt dit leuk.
  19. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    @Dreamygirl gefeliciteerd met jullie zoon! Wat een flinke jongen zeg! Fijn dat alles goed is gegaan.
     
    Dreamygirl vindt dit leuk.
  20. Veertjuh

    Veertjuh Actief lid

    5 mei 2016
    388
    260
    63
    Vrouw
    Helpende
    Rotterdam
    Dreamygirl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina