Lesbische mama's (to be) deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 19 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    jaaah @Dreamygirl gefeliciteerd!! en wat een leuke naam!!!
    flinkerd maar dat wisten jullie al toch.
    wat een snelle bevalling zeg! fijn dat je thuis kon blijven.
    geniet ervan met zn 4tjes! fijne kraamtijd gewenst!!
     
    Dreamygirl vindt dit leuk.
  2. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Super gefeliciteerd @Dreamygirl en inderdaad echt een fantastische naam!
     
    Dreamygirl vindt dit leuk.
  3. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Zo dames, ik heb echt een prachtig verhaal, haha!

    Allereerst @Dreamygirl van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Geweldig nieuws! :D

    Nou, bleek dat ik me die avond toch echt niet meer kon aanmelden. Heb gisterenochtend dus nog een test gedaan en die was nog steeds positief, dus aangemeld voor vandaag IUI. Denk dat het wel goed is, want ik heb gisterenavond en zojuist nog even getest en daar is wel een duidelijke afloop te zien. (Zie laatste test op de foto van gisterenavond, die was alweer wat lichter. Die van zojuist staat er niet op maar daar is bijna geen tweede streepje meer te onderscheiden.) Mijn eisprong zal dus tussen gisterenavond en vanavond ergens zijn als ik het goed heb uitgerekend.

    Vanochtend ging het dus gebeuren. Was al helemaal vol adrenaline want ik had net een meeting op werk waarin de emoties hoog gingen oplopen (wist ik van tevoren al, zwaar beladen onderwerp voor het team) en waarbij ik best veel het woord heb gevoerd. Moest halverwege de meeting dus snel weg dus haast haast haast. Onderweg vriendin al geappt, die er al was, dat ik eraan kwam en dat zij anders maar vast naar de balie moest gaan. Ik was op tijd, maar parkeergarage was een hel dus uiteindelijk naar binnen gerend om nog op tijd te zijn.

    Ik kom bij de balie, m'n vriendin nergens te bekennen. Heb ik allemaal appjes van haar met de strekking 'ik ben verdwaald'. Op een gegeven moment belt ze net op het moment dat ik naar binnen werd geroepen en hoorde ik iets in de trant van 'ik weet niet of ik in het goede ziekenhuis ben'. Enfin, mevrouw vroeg nog of ze even moest wachten maar ik ken m'n vriendin goed genoeg om te weten dat dit geen nut had. Ik dacht dat ze misschien per ongeluk bij het WKZ naar binnen was gelopen, het gebouw ernaast. Kortom: heel de eerste behandeling heb ik in m'n eentje gedaan.

    Toen ik klaar was mijn vriendin gebeld om beneden op me te wachten. Kwam ze daar aanlopen, volledig bezweet en helemaal in tranen. Bleek dat ze bij een totaaaal ander ziekenhuis had lopen zoeken en vragen naar de balie. (Diakonessenhuis i.p.v. het UMC, totaal andere locatie in Utrecht). Die had tevergeefs zich helemaal te pletter gefietst om nog te komen. :roflmao:

    Ik kreeg spontaan een zware lachstuip (was denk ik even het after effect van de adrenalinerush) terwijl zij in tranen was. Hysterisch dus. Toen we even gingen zitten om bij te komen, bleken we ook nog eens allebei in de haast onze portemonnee vergeten te zijn. Konden we dus het parkeerkaartje van de auto niet betalen. :confused:

    Uiteindelijk opgelost bij de receptie, en toen allebei weer snel naar werk. Ik kan er wel om lachen, maar het was al met al een bizarre eerste ervaring! :roflmao:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    denanja, Narcisje en Dreamygirl vinden dit leuk.
  4. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.712
    3.255
    113
    Omg Flexi wat een verhaal. Nu maar duimen! Mijn testtip: wacht maar keurig de 16 dagen af ;)

    Maar was je vriendin niet bij de intake geweest dan, dat ze niet wist dat het in het UMCU was...?
     
  5. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Hahaha, ja ik zit zojuist het appgesprek terug te lezen en het is echt hilarisch. Nou, ze was wel bij de intake maar we hebben onlangs ook regelmatig het WKZ bezocht i.v.m. vrienden van ons die daar een vroeggeboren kindje hebben liggen, en we zijn laatst ook in het Diakonessenhuis geweest voor iets anders. Dus ja, ze was gewoon in de war. :roflmao:

    Maar goed, ja ik wacht inderdaad gewoon de 16 dagen af. Al die extra vroeg testen wil ik ook niet, word ik alleen maar gek van denk ik. Ik geloof het pas als het zeer duidelijk is! Ik weet nu in ieder geval wel dat ik blijkbaar geen zware knaller heb op de ovulatietest...
     
    Vulpen vindt dit leuk.
  6. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Jeeetje Flexi! Dat is er eentje om nooit te vergeten. Hoop dat ie meteen raak is haha! Nu lekker ontspannen!
     
  7. Inkt

    Inkt Lid

    8 aug 2014
    90
    13
    8
    Van harte gefeliciteerd, Dreamygirl, veel geluk met z'n viertjes!

    Het moet wel haast in een keer raak zijn, Flexi, te mooi verhaal voor jullie toekomstige kind :D (maar natuurlijk vervelend dat het zo stressvol was)
     
    Dreamygirl en Flexi vinden dit leuk.
  8. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Vandaag al mijn moed bij elkaar gesprokkeld om toch even naar de huisarts te gaan om te kijken of ik wat hulp kan krijgen wat rust in mijn hoofd te vinden. Maar na het aanhoren van mijn verhaal, gaf ze meteen aan dat ze verwachtte dat een “reguliere” psychloloog waar ze de gebruikelijke gevallen naar doorsturen de boel alleen maar erger zou maken... (blijkbaar is daar dus onderscheid in en krijg je bij kleine issues een prutser hahaha) ...
    Heb nu een “fijn” label PTSS gekregen en mag goed aan de bak. Daar heb ik zin in (not) ... Gegraaf in mijn jeugd en de boel eerst even NOG meer op scherp zetten.
    Al met al, de beste man, die dan wel in staat zou moeten zijn mijn rugzakje te ordenen of leegkieperen, heeft een wachttijd van 16 weken....
    Dus nu begeef ik me in een soort van... tsja... wat nu dan? Status hahahaha
    En daarbij, ik verwacht dat we na poging 6 zo’n beetje bij IVF aanbelanden. En je raad het al, dat zou ongeveer rond die periode zijn. Volgens mij gaat dat niet ideaal samen, dus maar eens zien hoe dat loopt...
     
  9. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.399
    6.937
    113
    Vrouw
    @Lalalaura wat vervelend zeg dat je je niet zo lekker in je vel voelt.. ik weet helaas precies hoe je je voelt. Ik sta zelf ook op het punt om de huisarts te bellen voor een afspraak omdat ik een doorverwijzing wil.. het voelt een beetje als falen maar ik merk echt dat ik behoorlijk begin vast te lopen en ik wil niet met een burn-out thuis komen te zitten dus ik moet er nu wel echt iets mee vrees ik..

    Sterkte hè en je mag m altijd pb'en of facebooken als je daar behoefte aan hebt.
     
  10. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Echt doen hoor! Ik vond het echt een mega drempel maar t lucht stiekem echt wel wat op. En omgekeerd telt het zelfde hoor! Als je even je ei kwijt wil...
     
  11. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Grrrr...€@€@*#*<*,$.\!!!?!
    Mijn LH waarden waren al flink verhoogd. Morgen dus de inseminatie al. Maar ze hebben pas half 1 tijd. Dikke kans dat het te laat is en ik al die tijdvoor niets gespoten heb.
     
  12. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    wow meen je niet... zou balen zijn
     
  13. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Heb een beetje gezocht...
    En je ei springt 30-36 uur na je piek en dan issie 12 uur vruchtbaar. Moet net lukken dan
     
  14. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Succes vandaag @Lalalaura!
    En jij veel sterkte @Narcisje. Wat naar dat je niet goed in je vel zit.

    Iemand een tip om een peuter s ochtends langer te laten slapen? M wordt al weken om 5.45 wakker...
    We hebben al een paar maanden een peuterwekker maar daar trekt ze zich nu niets meer van aan. We vrezen voor de wintertijd want dan wordt het dus 4.45 :confused:
     
  15. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.712
    3.255
    113
    Wow, 5.45 is wel écht heel vroeg. Hopelijk slaapt ze in de winter sowieso weer langer, als je haar bedtijd wel gelijk zou houden, is dat een mogelijkheid? Doet ze eigenlijk nog een middagslaapje, misschien dat je dat nog wat zou kunnen verkorten? En wordt ze vrolijk wakker of verdrietig? Bij vrolijk: zou je haar kunnen leren dat ze eerst nog even op haar kamer mag spelen? Bij verdrietig: haar nog even bij jullie in het grote bed laten slapen?


    Sterkte Narcisje! Ben je er door je topic zekerder of minder zeker van geworden dat je wellicht ADD hebt? Hoe dan ook handig om naar de huisarts te gaan. Het is natuurlijk júíst geen falen als je nu actief actie onderneemt om een burn-out te voorkomen, juist slim!

    En succes vandaag Laura, duimen maar weer!
     
  16. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Thanx @Vulpen nu net weer thuis, dus heb weer braaf op het wachtbankje plaatsgenomen!
     
  17. Dreamygirl

    Dreamygirl Fanatiek lid

    25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    @Lalalaura sterkte op 't wachtbankje!!

    @hier gaat alles goed! We hebben een heel tevreden mannetje. De borstvoeding is goed op gang gekomen en inmiddels zit meneer weer op z'n geboortegewicht van 4680 (als 't al niet meer is inmiddels). De nachten eerste dgn wat rommelig maar nu laatst voeding ergens tussen 23.00 en 00.00 en dan komt ie uit zichzelf (zetten wel wekker) rond 04.00/04.30 en daarna rond 08.00. Dat voeden en verschonen snachts kost nu nog wel veel tijd maar dat word straks ook minder als ie sneller gaat drinken. Overdag ook zo zoet, lekker slapen en huilt alleen bij krampjes of honger...

    Sara is ontzettend lief en zorgzaam voor d'r broertje. Dus echt genieten...

    Collage 2018-09-16 11_52_51.jpg ❤️
     
    sjallie, Flexi, denanja en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @Dreamygirl ooooh!!! Prachtige foto’s! En wat fijn dat het zo goed gaat!
     
    Dreamygirl vindt dit leuk.
  19. Veertjuh

    Veertjuh Actief lid

    5 mei 2016
    388
    260
    63
    Vrouw
    Helpende
    Rotterdam
    @Dreamygirl wat fijn dat alles goed gaat en wat een leuke foto's )
     
    Dreamygirl vindt dit leuk.
  20. Dreamygirl

    Dreamygirl Fanatiek lid

    25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Hoe gaat 't bij jullie meis?
     

Deel Deze Pagina