Letten jullie op je voeding en alcoholinname?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lalalola, 11 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Wij zijn nu bezig met zwanger worden en mijn vraag is hoeveel jullie al bezig zijn met de juiste voeding en evt alcoholinname.

    Ik eet nog wel rauw vlees. Ik weet niet hoelang het zal duren voor ik echt zwanger word, dus mocht ik eenmaal een positieve test hebben, stop ik hier meteen mee.

    En nu met die zonnige dagen drink ik af en toe een biertje of wijntje. Eigenlijk niet meer dan 2 per maand (ik was hiervoor al niet zo'n drinker) alleen na de eisprong drink ik geen alcohol voor het geval ik toch zwanger ben..

    Hoe doen jullie dat?
     
  2. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    #2 Madeliefje06, 11 jun 2017
    Laatst bewerkt: 11 jun 2017
    Pas toen ik een positieve test had, ben ik gaan letten op mijn eten en gestopt met alcohol.
     
  3. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Ik stopte met drinken vanaf de positieve test. Ook ging ik vanaf dan pas op mijn voeding letten
     
  4. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Drink hoogstens 4 x per jaar alcohol dus vanaf dat ik met de pil gestopt ben al helemaal niet meer.
    Probeer wel meer fruit te eten maar eet ook echt nog rauw vlees... Nu mag het nog!
     
  5. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Sowieso is een gezonde levensstijl belangrijk, ook ver voor het zwanger worden. Maw grote hoeveelheden alcohol verhoogt de kans op aangeboren afwijkingen, ook jaren later. Maar op zn tijd een lekker biertje/wijntje en een stuk rood vlees lijkt me geen probleem. Voor hetzelfde geld duurt het een jaar voordat je zwanger bent. Zonde om alle lekkere dingen te laten staan toch?
    Dus wat je nu doet lijkt me prima.
     
  6. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Pas nadat ik een positieve test in handen had ben ik op m'n eten gaan letten! Alcohol drink ik sowieso niet, maar zolang je niet zwanger ben maak af en toe echt niet uit
     
  7. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Vanaf positieve test opletten met eten en alcohol. Ik ben nooit een grote drinker geweest. Toevallig wel de beide keren dat ik zwanger werd wat vaker iets gedronken dan ervoor (radler/canei)
     
  8. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Precies dit. En ik drink eigenlijk elke dag wel een glas wijn. Pas mee gestopt bij m'n positieve testen.
     
  9. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93
    Ik drink alleen als ik ongesteld ben en de week erna. Daarnaast drink ik alleen in het weekend als ik het weekend vrij ben.
    Qua eten houd ik er geen rekening mee. Rauw vlees eten we niet heel vaak. Gezond eten is standaard.
    Alcohol vind ik een kleine moeite om even te laten staan.
     
  10. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Sinds we vorig jaar begonnen met proberen heb ik geen druppel alcohol meer gedronken. Alcohol beïnvloedt de eicellen en vruchtbaarheid, en ik ben al onvruchtbaar genoeg van mezelf. Hetzelfde geldt overigens voor cafeïne. Verder eet ik überhaupt geen vlees, dus ook geen rauw vlees. Gezond eten deed ik sowieso al, maar sinds een jaar probeer ik nóg gevarieerder te eten. Ook slik ik sinds een jaar een speciale multivitamine voor (aanstaande) moeders, foliumzuur en visolie.

    Maar weet je? Je moet vooral doen waar je je zelf fijn bij voelt :). Ieders proces is anders!
     
    vrouwvan vindt dit leuk.
  11. Myhappyfamily

    Myhappyfamily Fanatiek lid

    28 okt 2016
    3.676
    1.204
    113
    Vrouw
    Ik drink miss 4 glazen in een jaar. Maar mocht ik er zin op hebben pak ik me wat zolang ik geen positieve test heb. Drink de laatste tijd veel water.

    Qua eten let ik op als ik een positieve test heb. Nu eet ik nog gewoon alles.
     
  12. marlyj80

    marlyj80 Actief lid

    16 jul 2016
    498
    1
    18
    Ik ben ook "gestopt" met alcohol drinken toen ik zwanger wilde worden. Ik dronk heel soms iets als ik zeker wist dat ik niet zwanger was. Dus na de eisprong dronk ik ook niets meer. Ik wilde geen risico lopen. Ik dronk soms een wijntje als ik ongesteld was geworden, maar dat was echt sporadisch. Ik at daarentegen wel alles!

     
  13. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Ik Let momenteel nergens op.

    Weet wel dat ik bij mijn 1ste zwangerschap zwanger ben geraakt in de ronde dat ik begon met sporten en gezonder eten.

    Als het nu niet raak is ga ik ook weer opletten
     
  14. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.199
    18.940
    113
    Mag tegenwoordig zelfs rood vlees niet meer? Nou dan kan ik me dus voorstellen dat niet iedereen hierop let vòòr het zwanger zijn...
     
  15. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Ik bedoel een niet doorbakken biefstuk of filet american. :)
     

Deel Deze Pagina