Bang om te stoppen met inbakeren!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stefanygreat, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stefanygreat

    9 nov 2007
    86
    0
    0
    Sinds Stan 4 weken is bakeren we hem met veel succes in. Maar nu is hij ruim 3 maanden en ik wil het met gemak af gaan bouwen... Alleen, ik durf de stap niet te zetten! Ik heb wel eens wat geprobeerd met een armpje los enzo maar dan huilt hij weer zo snel dat ik het alweer opgeef en makkelijk naar de doeken grijp. Want daar slaapt hij goed mee. Hij rolt trouwens nog niet om en is ook nog best jong, maar ik ben zo bang dat we weer een onrustig kindje krijgen! Wie heeft positieve ervaringen die me over de streep kunnen trekken? Alvast bedankt!
     
  2. jolien

    jolien Fanatiek lid

    23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    hey!

    Hier hetzelfde!Onze kleine is nu 3 en een halve maand,en wij willen ook afbouwen.Tussen de middag het slaapje doe ik hem in de slaapzak,en de mouwen spelt ik dicht!Werkt echt super!Ze kunnen zichzelf dan nog niet slaan,maar hebben alwel meer vrijheid.
    S'nachts doen we hem nu inbakeren met 1 handje los.Hij word wel sneller wakker,maar op zich gaat het best goed!Misschien een tip om eerst overdag de slaapjes in de slaapzak met mouwen dicht te doen?

    succes
     
  3. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik heb Luc ook ingebakert gehad vanaf 5 weken. Na de inenting van 4 maanden mocht hij niet ingebakert worden en stelde me alweer een kindje voor dat de hele dag lag te huilen en na die 24 uur helemaal uitgeput was. Echter viel hij zomaar in slaap met een gewoon slaapzakje en sliep zoals met inbakeren. Slaapje daarna ook en is eigenlijk gewoon goed blijven slapen alleen dan zonder de doeken. Hij had een gewoon slaapzakje met korte mouwen, maar was er dus zelf ook echt aan toe.
    Ik zag er ook er tegenop maar dit soort dingen regelt zichzelf meestal wel. Let op je kindje en als die aangeeft er aan toe te zijn dan ga je het proberen. Gaat het niet kan je ze altijd nog weer even inbakeren en het bijv. een week later weer proberen.
     
  4. Sjaantje

    Sjaantje Bekend lid

    25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Ik was er ook erg bang voor, Kiara was 5 maanden en kon rollen dus het moest echt stoppen.
    Met 1 armpje eruit etc werkte echt niet, ging ze meer haar best doet om er verder ook uit te komen. Toen ineens gestopt en in een slaapzakje. De eerste nacht was ze 3 keer wakker maar daarna is ze gewoon gaan slapen. Ze slaapt weer lekker door.
    Zorg dat je nu bij het inbakeren al een slaap ritueeltje hebt, bv liedje zingen, knuffeltje een kusje, mama een kusje en muziek dingetje aan.
    Hier werkt het prima!
    Mouwen van slaapzak dichtmaken is af te raden, het gaat vast goed hoor maar het kan gevaarlijk zijn. Succes en doe het als je wat dagen vrij bent, dan is het niet zo erg als je wat nachtrust mist
     

Deel Deze Pagina