*** Ikea!

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinder84, 30 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Even zeuren hoor, maar grrrr ik word helemaal gék van de Ikea! Ik ben er nu twee keer geweest en twee keer klopte de inhoud niet. Van een lamp zaten er maar 3 lampjes bij ipv 5 en van een doos zaten er gewoon geen schroefjes in... Die lampjes had ik voor gebeld en die kreeg ik gewoon opgestuurd. Dus ik dacht dat het met die schroefjes ook wel zo zou zijn. Is simpel toch? Je pakt een handjevol schroefjes, doet ze in een envelop, schrijft het adres van de ontvangen erop en verstuurd het. Een kind kan de was doen, tadaaa! Maar nee nee. Nee mevrouw, u heeft het artikelnummer nodig en die staat in de gebruiksaanwijzing. Maar er zit geen gebruiksaanwijzing bij. Oh... Dus kunnen jullie niet gewoon die schroefjes opsturen? Nee mevrouw, daarvoor heb ik het artikelnummer nodig. Ja, maar kan jij dat artikelnummer dan niet opzoeken? Het artikelnummer staat op internet. Goh en dan moet ik dus op internet gaan kijken welk nummer dit is? Ja mevrouw en dan kunt u het via internet bestellen. Goed, doe ik dat. Dank u wel voor uw hulp mijnheer!

    Dus ik kijk op internet, maar krijg de melding: dit artikel heeft geen nummer. Wilt u het nummer opvragen, vul dan deze lijst in en u ontvangt binnen twee dagen het artikelnummer. Ik braaf het lijstje ingevul;d en 7 dagen later: geen artikelnummer. Ik bel weer: dat klopt mevrouw, dit artikel heeft geen nummer. Ok... Wat moet ik dan doen om die (*** verrotte) schroefjes te krijgen? U moet hier langskomen en dan kunt u de schroefjes ophalen. Maar ik woon 30 km van de dichtstbijzijnde Ikea af. Dus jij zegt nu dat ik 60 km moet rijden, voor een paar schroefjes? Ja mevrouw. Wow, jullie zijn écht klantvriendelijk! Ja mevrouw, u mag tot 90 dagen na aankoop de schroefjes komen halen. Wow zeg, 90 dagen nog wel! Jullie zijn kanjers!

    Lang leve IKEA!
     
  2. hanna1974

    hanna1974 VIP lid

    9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja dat is wel IKEA hoor...... ze hebben leuke dingen voor een vaak mooie prijs, maar die losse onderdelen..... dat is vaak nog wel een probleem!
    En 60 km rijden voor de schroefjes is toch wel erg ver.
    Raar dat ze niet met een alternatief komen.... en gewoon die schroefjes opsturen!
     
  3. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hey meis ik wil wel kijken in heb de ikea om de hoek dus en er regelmatig welke lamp is het?
     
  4. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Ja, zuur joh. En die doos was 6,50 en dna krijg je dus alleen het karton en niet de schroefjes. Het gaat me niet om het geld, want ik kan de schroefjes hier ook wle ergens halen denk ik. Maar het gaat om het principe. Je betaald voor een product en je verwacht er iets voor terug grrr!

    Blusvrouw, lief aangeboden van je, maar je hebt de bon nodig als 'bewijs' dat je het hebt gekocht...
     
  5. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Oh heb ooit een inloopkast stellage gekocht bij de ikea, zaten ook enkele dingen niet bij, maar één keer gebeld en alles werd me nagezonden! Misschien dat het ook per filiaal verschilt? Of was het een algemeen nr? Dat weet ik niet meer (5jr geleden ofzo)
     
  6. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.862
    7.625
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    waarom haal je die schroefjes niet voor 5 euro bij de bouwmarkt dan :)
     
  7. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    welke lamp is het? ik moet toch nog een kado halen voor mijn broer :)
     
  8. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.862
    7.625
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
  9. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Omdat het om het principe gaat ;)

    Blusvrouw, het is niet voor de lamp, want die lampjes krijg ik de eerste keer gewoon opgestuurd (is 2 jaar geleden ofzo). Het zijn die schroefjes van de nostalgisk dozen.

    Devilchase :) :) :) ik voel z'n wanhoop!
     
  10. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Het beleid is blijkbaar veranderd... :(
     
  11. moes

    moes Fanatiek lid

    20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    omdat je mag verwachten dat alle onderdelen gewoon aanwezig zijn!

    wat een slechte service zeg! kunnen ze toch makkelijk even opsturen!
     
  12. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.862
    7.625
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    leuk he, dat filmpje, ik lig altijd helemaal in een deuk!
     
  13. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hahaha Ikea service is niet al te best hoor.. ooit een tafel gehaald en moest de poten eronder zitten.. hele systeem kwam me onbekend voor en ook de handleiding ontbrak.

    dus ik bellen.. 4 afdelingen verder had ik nog niemand die wist hoe het moest. zelf konden ze ook geen handleiding vinden en ook op de afdeling waar ze onder die tafel zijn gekropen was niemand te vinden die antwoord kon geven.
    dik half uur later kreeg ik melding.. wij bellen u terug!

    dat is nu zon 5,5 jaar geleden en ik wacht nog steeds! Na halve dag heb ik uitgevogeld hoe dat werkte met die poten, maar vond het wel heel vreemd dat niemand daar weet hoe de artikelen in elkaar moeten.

    Komt trouwens erg vaak voor hoor dat schroefjes ontbreken, handleidingen er niet bij zitten.. dus ik controleer tegenwoordig voor ik de winkel uitga.
     
  14. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Ja, dat controleren is idd verstandig. Maar we hadden zoveel gekocht, dat het al een hele moeite was om alles in de auto te krijgen. En om dan alles te controleren terwijl ik huffend en puffend de boel sta in te laden vond ik ook weer zo wat. Maar dit is echt irritanter. *** Ikea!
     
  15. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    wat rot!

    ik heb nooit problemen eigenlijk!
    gelukkig maar want ik heb er ook een enorme hekel aan!
     
  16. Naiobi

    Naiobi VIP lid

    25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Wij hebben best veel dingen van de ikea en nog nooit problemen gehad met schroefjes en dergelijke meestal teveel van dit prut :D
     
  17. Saaya

    Saaya Niet meer actief

    Mijn halve kamer komt uit de ikea :)
    Bij het bed hebben we de meeste problemen gehad denk ik, en bij de nieuwe kast.
    Het bed was de fout van ikea, daarvan hadden we twee planken die links moesten en geen die rechts moesten. :confused:
    De kast is gewoon de muur, want we moest hem ophangen en die bouten ofzo kregen geen grip :)
     
  18. Esli

    Esli Bekend lid

    23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Onze halve huis is gevuld met Ikea. Voorheen kwam het regelmatig voor dat we tevéél onderdelen/scheofjes hadden, maar het is me nog nooit gebeurd dat we te weinig hadden. Maar als ik dit zo lees, hebben we geloof ik gewoon mazzel gehad :)

    Echt zwaar irritant dat ze zo weinig moeite voor je doen zeg, slechte service!
     
  19. kimm1988

    kimm1988 Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    wij hebben vorig jaar een bed gekocht van ikea... we zijn tijdens de verhuizing een schroefje kwijt geraakt... wij teruggaan naar ikea... en even zoeken in de computer bij hun.. en we kregen zo het schroefje mee :|...

    mjah het bed alleen al was niet zo stevig meer en 4 maand later hadden we toch een ander bed haha
     

Deel Deze Pagina