Leuke knutselspullen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Linda86, 15 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Hebben jullie nog tips voor leuke, originele knutselspullen?

    Mijn dochter vind het, zoals zoveel meisjes, heerlijk om te knutselen. En nu met Sinterklaas in het vooruitzicht kan ik wel wat inspiratie gebruiken. Ze houdt vooral van wat apartere dingen.
    Zo heeft ze bijvoorbeeld al een naaimachine, een houtbrander, een (glas)graveerpen, een lijmpistool en een kumihimo schijf.

    Zelf zat ik aan een punchneedle-setje te denken, maar meer ideeën zijn zeker welkom.
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Embossing spullen?
    Breiringen?
    Diamond painting?
     
  3. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Die Foam klei kun je ook hele leuke dingen mee maken, mijn zoon heeft er laatst bij de vriendje een fotolijsten mee bekleed
     
  4. Miranda81

    Miranda81 Fanatiek lid

    22 jun 2012
    1.384
    111
    63
    Weefmachientje waar je bv armbandjes van kleine kraaltjes kunt maken.
    Kaligrafieset


    Mag ik vragen wat jouw dochter zoal maakt met lijmpistool? Mss voor ons ook wel een leuk idee voor de feestmaand.
     
  5. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Wreck this journal (NL versie) is hierheen leuke aanwinst
    Een beetje gek creatief knutselboek met op iedere pagina opdrachten.

    Foam klei is ook leuk. Leuk om piepschuim figuren/dieren mee te bekleden of bijvoorbeeld fotolijstjes. Of gewoon ronde piepschuim ballen op elkaar te zetten met tandenstokers om zelf figuurtjes mee te maken.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  6. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Leuke ideëen! Sommige dingen hebben we al, zoals breispullen en foamklei, maar ik heb ook weer nieuwe dingen op het lijstje gezet!

    @NiekeKris weet jij toevallig of dat embossingmachientje van de Action wat is? Ik heb er al een paar keer mee in mijn handen gestaan, maar ik twijfel nog. Al las ik laatst wel een goede recensie, dus misschien moet ik 'm toch maar gaan halen. Ik heb zelf geen ervaring met embossing, maar ik denk wel dat dat iets voor Isabelle is.

    Diamond painting heb ik inmiddels ook vast besteld, hebben we ook nog niet (en ook geen ervaring mee), ik gok dat dat een schot in de roos is!

    Weefmachine is ook leuk! En Wreck this journal ziet er ook superleuk uit!

    @Miranda81 ze heeft er nog niet superveel mee gedaan, maar ze vindt het erg leuk om bijvoorbeeld glazen potjes van een lijmversiering te voorzien en daar dan met een spuitbus verf overheen te spuiten en zo opbergpotjes of theelichtjes te maken (iedereen, of ze willen of niet, krijgt ze cadeau van haar :p:D). Ze zoekt vaak op pinterest naar knutselideetjes en daar komt ze dan veel dingen tegen waar je een lijmpistool bij nodig hebt.
    En met Pasen wordt 'ie altijd gebruikt om een palmpaastak te versieren met allerlei steentjes en schelpjes enzo.
     
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Als ze dat met een lijmpistool doet, is Doh Vinci of zo’n 3D ding dan niets voor haar?

    Ik heb zelf geen ervaring met de.embossing machine van de Action...had hem ook bijna gekocht, maar toch niet gedaan... Vriendin van de oudste heeft een ‘echte’ (niet van de Action dus) en die is er super enthousiast over. Diamond painting hebben ze hier een korte periode heel intensief gedaan. :D
     
    Linda86 vindt dit leuk.
  8. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    3D doodler?
     
    Linda86 vindt dit leuk.
  9. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Figuurzaag?
     
    Linda86 vindt dit leuk.
  10. Linda86

    Linda86 VIP lid

    @NiekeKris een 3d-pen hebben we al, maar daar kijkt ze eigenlijk niet naar om. Doh vinci vind ik er wel leuk uit zien, maar dat vindt ze zelf "te meisjesachtig". Als er ook maar ergens iets roze of paars bij zit, wordt het afgekeurd :rolleyes:.

    @Fristi2012 goed idee! Ze houdt wel van het "stoerdere werk", ze heeft bijvoorbeeld voor haar verjaardag em boormachine gevraagd (en gekregen :p), dus ik denk dat een figuurzaag wel in de smaak gaat vallen.
     
  11. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Een soldeerbout kan ook een leuke optie zijn. Kan me herinneren dat ik dat op de basisschool (groep 7 of 8 dacht ik) ook erg leuk vond.
     
    Linda86 vindt dit leuk.
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Een soldeerbout lijkt me heel erg gaaf inderdaad!
     
    Linda86 vindt dit leuk.
  13. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ow goeie! Zoiets vindt ze ook wel wat denk ik!
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina