Leven tussen hoop en vrees..

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Tante85, 8 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubbels84

    Bubbels84 Fanatiek lid

    27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    De vraag is een beetje wat doe je als dr uitslag 25 pr herhalingskans geeft.
    Wij zouden dan niet perse voor medisch traject gaan maar het ondanks hoe zwaar dit was toch weer natuurlijk proberen. Het alternatief qua embryo selectie is namelijk heel langdurig en zwaar.
    Als je toch voor natuurlijk gaat dan is afwachten ook niet nodig.

    Wel heb ik mijn eerste ongesteldheid afgeeacht. Ik heb toen geen ei gehad. Dus toen wachtte ik tot de volgende. En zo kijk ik elke ronde dat mijn gevoel zegt. Van zijn we er al klaar voor of wachten we nog!

     
  2. Tante85

    Tante85 Lid

    8 mei 2017
    22
    2
    3
    Vrouw
    Wat bedoel je, met heb toen geen ei gehad? Geen eisprong? Heb je toen niet gevloeid of... Sorry, ik ben echt 'n ei in dit soort dingen

    Is denk ik 'n goed instelling idd.. Ik probeer die 25 % als iets te zien van naja, 75% is nog veel..

    Ik heb ook iets gelezen over afwijkingen waarin er 50% kans is.. Als er 'n dominant gen aanwezig is. Dat zou betekenen dat 't kindje altijd belast zou zijn oid.

    Hebben jullie al kinderen als ik vragen mag? Is dat medisch echt zo zwaar? Misschien weer m'n naïviteit, maar ze halen toch eitjes bij mij weg en zaadjes bij m'n partner, die worden dan buiten mij bevrucht, bekeken op afwijkingen en zodra die er niet zijn bij mij teruggeplaatst toch? Het zal niet makkelijk zijn, maar als dat de manier is, de allerlaatste mogelijkheid om toch kinderen te kunnen krijgen zou ik dat er wel voor over hebben denk ik.
     
  3. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Kan mij zo goed voorstellen dat je ook moedeloos wordt van het wachten. Natuurlijk is het verstandiger om de onderzoeken af te wachten, maar dat innerlijke gevoel is ook heel belangrijk.
    Oke bij mij was er geen sprake van genetische afwijkingen, alles aan haar was gezond, dus dat is natuurlijk een ander verhaal, maar toch is/was mn man ook huiverig voor wat komen zou.
    Ik had dat totaal niet. Ik was blij dat ik 5 weken na mn bevalling weer een menstruatie te pakken had en na een nette cyclus van 30 dagen de tweede.. de derde is er nooit gekomen, toen was ik al weer zwanger :D
    Heb vertrouwen in jezelf in wat je lichamelijk en psychisch aankan.
     
  4. Bubbels84

    Bubbels84 Fanatiek lid

    27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Nee geen eisprong. Dooie temperaturen wist ik dat..

    Dat selectieproces om te weten of de embryo ziek is, kan al gauw een jaar duren.
    Om eitjes te oogsten bij je moet je hormonen spuiten ed en wordt je medisch helemaal gevolgd waar je in je cyclus zit etc. Na terugplaatsing ook weer veel spuiten zetten enzo. Vergis je er niet in!

    Ja als t van 1 van dr 2 partners kan komen is er mogelijk een 50 procent kans. Dus als 1 verkeerd staafje al verkeerde boel betekend ipv dat er 2 staafjes van beide ouders 1 verkeerd is (dan die 25).

    Wij krijgen juli pas de uitslag!
     
  5. Tante85

    Tante85 Lid

    8 mei 2017
    22
    2
    3
    Vrouw

    Dooie temperaturen? Echt nog nooit van gehoord, hoe kom je daar dan weer achter? Dat klinkt idd veel heftiger dan dat ik dacht ja.. Tjonge!

    Pff.. Het kan echt nog alle kanten op dus.. Moeilijk om dan positief te blijven hoor.. Lukt jullie dat?
     
  6. Nirosa

    Nirosa Actief lid

    14 jul 2015
    127
    8
    18
    Vrouw
    Wat verschrikkelijk voor jullie. Heel veel sterkte!
     
  7. Bubbels84

    Bubbels84 Fanatiek lid

    27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Dooie moet door zijn haha
    Temp stijgt na een eisprong en dat had ik die maand niet

     
  8. Babyluvv

    Babyluvv Fanatiek lid

    28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Geen dank! En ik wil jullie heel veel sterkte en kracht wensen en heel veel geluk wensen voor de toekomst. Ik hoop dat ik binnenkort nog een berichtje (topic) van je mag lezen. Dat het geluk jullie toegekomen is. Dat al je dromen uit mag komen! X
     
  9. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    931
    316
    63
    Vrouw
    Wat een heftig verhaal en wat heb je toch in een onzekere tijd geleefd, bah. Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd!
     
  10. Tante85

    Tante85 Lid

    8 mei 2017
    22
    2
    3
    Vrouw
    Dankjewel, lief van je.
     
  11. Tante85

    Tante85 Lid

    8 mei 2017
    22
    2
    3
    Vrouw
    Lief, je berichtje! Het geeft moed, dankjewel! X
     
    Babyluvv vindt dit leuk.
  12. Zomervlinder

    4 jun 2017
    14
    3
    3
    Vrouw
    Studente
    Noord Holland
    Wat een heftig verhaal zeg, echt een super moeilijke periode waar jullie doorheen zijn gegaan denk ik. Wil je vooral heel veel moed, sterkte en kracht voor de toekomst toewensen. Hou je vast aan je optimisme!
     
    Tante85 vindt dit leuk.
  13. Tante85

    Tante85 Lid

    8 mei 2017
    22
    2
    3
    Vrouw

    Lief van je, dankjewel!
     

Deel Deze Pagina