roken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door cindy21, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindy21

    cindy21 Fanatiek lid

    11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    hoi meiden!

    als alleen de man of alleen de man of alleen de vrouw zou stoppen met roken (als ze allebei roken)
    is de kans op zwangerschap dan ook groter?

    alvast bedankt!

    grtjes cindy
     
  2. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Het beste is als je beide stopt met roken.
    Bij beide verminderd de vruchtbaarheid!
     
  3. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    3 mnd nadat ik gestopt ben ben ik zwanger geraakt mijn man rookt niet
    ik geloof er dus wel in.....
    succes emma
     
  4. LastminuteMama

    LastminuteMama Bekend lid

    20 jun 2007
    632
    0
    0
    Afgezien van de kans op zwanger worden: rokende moeders hebben een veel hogere kans op een miskraam! Roken verminderd de kans op een goede innesteling omdat er minder zuurstof in je bloed komt.
     
  5. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Als een man rookt, dan heeft dat een hele slechte invloed op de zaadkwaliteit.

    Als een vrouw rookt, dan ben je veel minder vruchtbaar dan een vrouw die niet rookt. Je eicellen zijn van mindere kwaliteit, dus moeilijker te bevruchten, de innesteling gaat moeizamer en je hebt meer risico op een miskraam. En laten we het er al helemaal niet over hebben wat het roken tijdens de zwangerschap voor effecten op je kindje heeft! :rolleyes:

    Conclusie: Beide gewoon niet roken, dat is wel zo gezond! ;)

    Groetjes,
    Jippie
     
  6. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Maar als je ziet hoeveel vrouwen en mannen roken en toch een elftal aan kinderen hebben rondlopen, bewijst ook het tegendeel. Maar idd conclusie: roken is zowieso slecht voor je ;)
     
  7. cindy21

    cindy21 Fanatiek lid

    11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    oke dankjewel allemaal
    wil graag stoppen ma is moeilijk he :S

    grtjes
     
  8. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik heb een foto van de echo van een vriendin van mij bij me gedragen en op de koelkast gehangen... zodra ik het moeilijk had keek ik er naar en wist ik waar ik het voor deed
    wij wilden in aug naar ha gaan om doorverwezen te worden naar gyn en dat is ons nu bespaard gebleven en ik denk toch echt dat dit is omdat ik nu niet meer paf !
    na 3 mnd is je lijf hersteld voor een beeb en wordt de kans 33% groter voor een vrouw om zwanger te worden ....
    Lijkt me toch de moeite waard .....
    alles beter dan naar de gyn die dan ook zal zeggen stop met roken !
    Succes
     
  9. mobius

    mobius Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, Belgiƫ
    Roken is gewoon voor niemand gezond...punt. Ik ben dan ook vandaag al 21 dagen gestopt :D :D
    Wil een rookvrij lichaam voor mijn beebje ;)
    Mijn vriend rookt nog steeds maar hij is ook van plan om te stoppen. Maar dat is natuurlijk niet zo simpel he
    ps: mijn vriend heeft ook heel slecht zaad waardoor we op IVF zijn aangewezen. Zo zie je maar dat roken toch echt niet goed is voor het zaad he :(
     

Deel Deze Pagina