Licht positief en negatief getest, wat is het nu?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door KoriAnder, 23 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KoriAnder

    KoriAnder Lid

    23 sep 2017
    5
    0
    1
    Vrouw
    Hallo dames,

    Ik ben ruim 9 maanden samen met mijn vriend bezig voor ons eerste kindje. Vorige cyclus was het raak, helaas na 5,5 weken een miskraam.

    Hierna zijn we gelijk weer begonnen want alle hormonen waren al uit mijn bloed. Ik heb mijn cyclus gevolgd met temperaturen en netjes de dip gehad rond mijn eisprong.

    Nu blijft mijn temperatuur hoog 3 dagen na NOD. Vanochtend heb ik een kruidvat test gedaan en daar was heel licht een streepje te zien.

    Nu heb ik vanmiddag nog een action test gedaan. Hier is niks op te zien.

    Ik weet dat het waarschijnlijk negatief gaat zijn. Maar wat zijn jullie ervaringen hiermee?
     
  2. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Zou je je temperatuurkaartje eens kunnen plaatsen?

    Action is minder gevoelig dan KV en middag urine kan minder geconcentreerd zijn dan ochtend urine. Dat zou het kunnen verklaren.

    Heb je een foto van je testen?
     
  3. KoriAnder

    KoriAnder Lid

    23 sep 2017
    5
    0
    1
    Vrouw
    [​IMG]

    Het lukt niet om het kaartje te plaatsen.

    Op de foto van de kv test is de lijn bijna niet te zien. Maar in het daglicht was die er wel degelijk.
    [​IMG]
     
  4. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Een dip geeft niet een eisprong aan,je temperatuur moet minimaal 3 dagen 0,3 graden hoger liggen dan je basale temperatuur.Gezien je miskraam vorige cyclus,en je tempverhoging nu denk ik eerder dat je eisprong pas net geweest is.Vaak is een cyclus na een miskraam niet meteen weer op orde.Zou je je tempkaartje eens kunnen plaatsen?
     
  5. KoriAnder

    KoriAnder Lid

    23 sep 2017
    5
    0
    1
    Vrouw
    [​IMG]
     
  6. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Je bent te laat begonnen met temperaturen.Je begint op dag 1 van je cyclus,je temperatuurt elke morgen voor je opstaat op dezelfde tijd en rectaal.
     
  7. KoriAnder

    KoriAnder Lid

    23 sep 2017
    5
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor de tip. Maar uiteindelijk test ik vandaag licht positief en daarna negatief.

    Heb je daar ervaring mee?
     
  8. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Het zou kunnen dat de positieve test op je LH piek heeft gereageerd,soms doen zwangerschapstesten dat.Dat zou je dan binnen 3 dagen in je temp kunnen zien,als je op de juiste wijze had getempt.Nu dus even afwachten...
     
  9. KoriAnder

    KoriAnder Lid

    23 sep 2017
    5
    0
    1
    Vrouw
    Jeetje, vind het een beetje jammer dat het meteen afgeserveerd wordt als eisprong.

    We zullen het gaan zien.
     
  10. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Vraag dan niks!Ik serveer niks af,misschien even goed lezen.
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Je temp voor de dip ligt op 37.0
    Daarna een paar dagen 37.1 en nu 37.2.

    Helaas is de stijging van 37.0 naar 37.1 geen eisprongstijging en lijkt het mij dat je nog geen eisprong hebt gehad.

    Je tempt wel rectaal/via billen? Elke dag op dezelfde tijd, direct na het wakker worden en nog voor je je bed uit bent gegaan?
     
  12. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Uit dit kaartje valt inderdaad niks op te maken, er is in ieder geval geen eisprong in te zien. Temperaturen moet inderdaad zoals @Pipo30 zegt. En helaas reageren zw-testen ook op een LH-piek. Zit niks anders op dan afwachten. Ik zou trouwens Fertility Friend aanraden om je temperatuur in bij te houden. Deze kaartjes vind ik altijd erg onduidelijk in tegenstelling tot FF.
     

Deel Deze Pagina