Lieve

Discussie in 'Babynamen' gestart door K00, 20 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. K00

    K00 Niet meer actief

    Ben benieuwd hoe jullie dit zien.

    Vandaag zei ik tegen mijn man dat ik Lieve stiekem een mooie naam vind. Ik had verwacht dat hij me uit zou lachen, maar hij zei dat hij dat ook een mooie naam vindt.

    Maar toen bedacht ik me dat als het een meisje is haar 2e naam N.ora wordt.... Lieve Nora, dat is best gek.

    Zijn er meer lieve's met 2e namen? Ik weet dat je de 2e naam nooit gebruikt maar toch zou dit me denk ik een beetje tegenhouden.

    Wat vinden jullie?
     
  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.312
    6.893
    113
    Vrouw
    Ik denk altijd aan de aanhef van een brief;

    Lieve Lieve,

    ....

    Ik vind dat een beetje gek staan ;) de naam opzich vind ik wel mooi maar ik zou er toch niet voor kiezen
     
  3. Brunette

    Brunette Bekend lid

    22 aug 2008
    666
    256
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Mooie naam, ik ken een hele lieve Lieve. Haar officiële eerste naam is trouwens Godelieve en dan nog een tweede naam, maar Lieve Nora kan toch ook goed? Ik vind het mooi klinken hoor. Misschien ook omdat ik Lieve als naam gewend ben.
     
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Het ligt denk ik een beetje aan de regio. Of de naam een beetje ingebeurgerd is.

    Leuke naam trouwens!
     
  5. mellanie76

    mellanie76 VIP lid

    5 aug 2016
    17.645
    800
    113
    moeder
    Rotterdam
    Mooie naam maar ik zou er niet voor kiezen.
    Omdat het ook een woord is.
     
  6. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Als een van onze oudste 2 jongens een meisje was geweest, dan hadden we gekozen voor Lieve. Bij ons was het Anne Lieve geworden met als roepnaam Lieve, omdat ik Lieve Anne ook ‘gek’ vond.
     
  7. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik vind het een beetje gek staan, maar dat is ook zo bij maar 1 naam want de achternaam komt er altijd nog achter. Dus dan staat er bijvoorbeeld Lieve Jansen. Of bij een brief Lieve Lieve. Ik vind het niet echt een naam, maar er zijn veel mensen die dat wel vinden dus als jullie het mooi vinden gewoon doen. Zelf zou ik eerder kiezen voor Liv of Olivia of Lise bijvoorbeeld.
     
  8. Emmaly

    Emmaly Actief lid

    20 aug 2016
    453
    144
    43
    Ik vind Lieve heel mooi! Juist ook om de betekenis. En Lieve Nora vind ik gewoon heel leuk! Ik zou me daar noet door laten tegenhouden. Je kunt eventueel ook een langere naam doen en dan Lieve als roepnaam. Bijvoorbeeld Madelieve Nora, roepnaam Lieve.

    Ik zou gewoon gaan voor Lieve Nora, heel leuk!
     
  9. Indire

    Indire Actief lid

    28 apr 2018
    295
    468
    63
    Heel leuk! En als je je er niet over heen kan zetten maak je er toch gewoon Nora Lieve van? Met als roepnaam Lieve :)
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  10. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Ik zou ze zeker niet omdraaien! Mijn roepnaam is ook anders dan mijn eerste officiële naam en ik word er na 30 jaar nog steeds gek van. Het is zó irritant.

    Lieve Nora, klinkt juist mooi :thumup:.
     
  11. K00

    K00 Niet meer actief

    Thnx voor de reacties.

    Omdraaien willen we niet, andere 2 hebben dat ook niet en ik heb dat ook altijd als irritant ervaren.
    Ook liever geen andere voornaam dan roepnaam..

    We denken nog even!
     
    Evi88 vindt dit leuk.
  12. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Lieve is zeer zeker een mooie naam, maar Livia vind ik ook erg mooi!
     
  13. MMVL

    MMVL Fanatiek lid

    2 mei 2018
    1.367
    880
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik vind het een supernaam! Ik ken een hele mooie lieve Lieve, dus misschien ben ik bevooroordeeld. ;)
    Haar volledige naam is overigens Godelieve met nog 2 namen erachter, maar haar roepnaam is gewoon Lieve.
    Dat is dus een goede optie, maar je kunt bijvoorbeeld ook Nora Lieve doen, met roepnaam Lieve. Want ik begrijp wel dat je Lieve Nora misschien een beetje gek vind, maar ik vind dat eigenlijk ook prima kunnen
     
  14. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Ik vind Lieve een schitterende naam! En vind een 2e naam er achter niet storend.
     

Deel Deze Pagina