liggingsecho

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Chantalleke, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantalleke

    Chantalleke Bekend lid

    6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Ik was gister bij een vriendin in Raalte en die vertelde dat er iemand uit haar omgeving met 36 weken nog een echo krijgt; een zogenaamde liggingsecho...
    Is dit nieuw of alleen op medische indicatie?
     
  2. stampertje

    stampertje Fanatiek lid

    24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik heb gehoord dat ze dat doen als ze niet kunnen voelen of dat de baby met zijn/haar hoofd je naar beneden ligt
     
  3. Tanja77

    Tanja77 Niet meer actief

    Hier doet de vk het standaard en maar goed ook! Bij mij werd pas door de echo duidelijk dat wat iedereen voor een hoofdje had aangezien toch echt een schattig kontje was! Selfs de gyn zei later dat het echt nauwelijks voelbaar was al je het niet wist.

    Tanja
     
  4. Nijntje1978

    Nijntje1978 Actief lid

    19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Bij onze vk praktijk is dat ook standaard. Dan hebben ze zekerheid, bij het voelen kan altijd een fout worden gemaakt.
     
  5. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Bijons doen ze het niet standaard alleen als ze echt twijfelen over de ligging.
     
  6. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.862
    7.625
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier is het standaard!
     
  7. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier had ik zelfs nog een moeten hebben voor mijn ks (wegens stuit), om zeker te weten dat de uk niet stiekem gedraaid zou zijn, maar hebben ze niet gedaan. bij een reguliere zwangerschap is het iig niet standaard
     
  8. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb ook nog een echo gehad rond de 39 weken, om de hoofdligging te bekijken. Maar dat was echt op medische indicatie.
    Volgens mij worden alleen die 12 en 20 weken echo echt vergoed.. Maar sommige VK's hebben een eigen echo apparaat, dus die kunnen tussendoor ook even spieken.
     
  9. kim1979

    kim1979 Actief lid

    9 nov 2007
    337
    0
    0
    Hallo,

    Ik krijg vanmiddag ook een liggings echo, puur om te kijken hoe ons kleintje precies ligt.
    Bij mij is het ook niet helemaal duidelijk te voelen, en om niet voor verrassingen komen te staan doen ze dat.
    Kan maar zo zijn kleintje net voor de bevalling weer draait hoor, maar je kindje nog een keer zien zo vlak voor die tijd is altijd leuk toch?

    Liefs Kim uit Zelhem ;)
     
  10. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    Hier alleen op medische indicatie!
    Maar tot nu toe kunnen al mijn verloskundigen gelukkig precies voelen hoe het kindje ligt, ondanks mijn (ehhhhh best wel vele) overgewicht... (bevestiging gehad door de groeiecho's)

    Groetjes!
     

Deel Deze Pagina