Waarom niet zwanger worden als je een Chocolade cyste hebt?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cede, 3 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cede

    cede Actief lid

    16 jul 2006
    320
    0
    0
    Ik weet sinds een paar weken dat ik een 5 cm grote bloedcyste in m'n rechter eierstok. Nu heb ik voor 4 aug weer een afspraak, kijken hoe het er dan mee staat. Heb menstruatie opwekkers gehad, waarmee ik vorige week een bloeding gehad heb, in de hoop dat ie kleiner is geworden. Nu mag ik alleen tot de vervolg afspraak niet zwanger worden, maar ik snap echt niet waarom. Ik ga overmorgen trouwen en daarna op huwelijksreis, beetje vervelend als je ten eerste pijn hebt door die cyste en ook nog eens niet zwanger mag worden...
    Weet iemand waarom dit niet mag?
    Vraag het me toch wel erg af.
    Groetjes Debbie
     
  2. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi Cede ik heb t zelfde probleem, ik vraag t me ook af. bij mij hebben ze er namlijk niks over gezegd!
     
  3. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb er ook 2x een gehad en mocht volgens mij wel zwanger worden (ze waren wel wat kleiner) alleen de 3e ging niet weg die hebben ze tijdens een kijkoperetie begin juni weggehaald. Misschien mag je wel verder als ie kleiner is!

    Vandaag trouw je dus wat een super mooie dag, hier schijnt de zon!

    Ik zie trouwens aan jouw onderschrift dat je exact hetzelfde verhaal hebt als ik, gaan ze de endometriose nog verder onderzoeken? werkt de clomid bij jou goed? ik wens je heel veel succes!

    Eerst maar eens genieten van je huwelijksreis!
     
  4. nijntje1979

    nijntje1979 Actief lid

    28 nov 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    He Cede,

    Allereerst gefeliciteerd met je huwelijk.

    Ik heb net als jij endometriose. 1 cyste (7 cm) is tijdens kijkoperatie verwijderd, na het ontdekken van deze cyste moest ik inderdaad ook stoppen met pogingen om zwanger te raken (van het ziekenhuis hier in de stad).

    Nu heb ik weer cystes, in allebei de eierstokken 1, van een cm of 4. Mijn eerste IUI ging gewoon door, en ook nu mocht ik gewoon beginnen met spuiten voor de tweede IUI (AMC).
    Misschien afhankelijk van het ziekenhuis?
     
  5. cede

    cede Actief lid

    16 jul 2006
    320
    0
    0
    Hey Nijntje,

    Had jij die Cyste ook in je eierstok dan?
    Weet je dus niet Waarom je niet zwanger mag worden daarmee? Ik kan niks bedenken waarom dat niet zou kunnen.
    p.s. we hebben gister een fantastische dag gehad!
     
  6. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi Cede, nog gefeliciteerd met je huwelijk. Fijn dat je een mooie dag hebt gehad.

    Even terugkomend op jou vraag. Ik ben natuurlijk geen arts, ik kan je alleen een ervaringsverhaal vertellen.
    Een bekende van mij had ook een cyste.
    Maar ze werd zwanger en de cyste groeide mee naarmate de zwangerschap ook groeide.
    Daardoor kreeg haar kind plaats gebrek en heeft hij dus op bepaalde plaatsen in de verdrukking gezeten waardoor zijn zaadballen niet verder zijn ontwikkeld en dus heeft hij geen balzak (of iig leeg) en zal hij nooit kinderen kunnen verwekken.

    Maar nogmaals dit is een ervaringsverhaal, ik weet niet of de artsen om dit soort redenen huiverig zijn, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
    Ik hoop dat je snel van de cyste af bent en zwanger mag worden.

    Liefs Hope
     
  7. nijntje1979

    nijntje1979 Actief lid

    28 nov 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik denk inderdaad dat je niet zwanger mag worden om dit soort situaties te voorkomen.

    Hopelijk verdwijnt jouw cyste tijdens je menstruatie!
     
  8. cede

    cede Actief lid

    16 jul 2006
    320
    0
    0
    Dit is de beste reden die ik kan bedenken om niet zwanger te raken.
    Weet ik nu tenminste waarom ik het doe (of juist niet doe).
    Dank jullie wel!
    Liefs Debbie
     
  9. cede

    cede Actief lid

    16 jul 2006
    320
    0
    0
    En bedankt!
    Ben eersgister in het ziekenhuis geweest, wat denk je? De cyste nu nog maar 1,7 cm, dus is weg aan het gaan en de ernstige vorm van endometriose die ze zeiden dat ik had? Blijkt helemaal niet zo te zijn. Hte was gewoon een bloeding in een ei blaasje. Hij dacht zelfs te zien dat er misschien een eisprong geweest is, dus dat zou betekenen uit mezelf, zonder hormonen!
    Echt goed nieuws, maar hoe kon die andere Gyn dat nou zo fout hebben?
    Het belangrijkste is dat het weer een stuk de positieve kant op is gedraaid.
    Yes!
    Groetjes Debbie
     
  10. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat een goed nieuws debbie ! en nu hopen op een snelle goede eisprong en dat er dan ook eindelijk voor jullie een wondertje onderweg is.

    Liefs
     
  11. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey Debbie, hoe gaat het nu met je?
     

Deel Deze Pagina