wat doet arts als er verborgen reflux geconstateerd wordt?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pina123, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pina123

    pina123 Bekend lid

    30 jun 2008
    598
    0
    0
    Hoi Dames,
    de titel zegt het al.. ik heb flink het vermoeden dat mijn zoon verborgen reflux heeft, nu zei het CB zonet dan moet de arts het constateren, maar wat voor adviezen geeft hij of eventueel medicijnen?
    We zijn nu net overgestapt op Friso comfort en wat zou een arts dan nog toevoegen?

    Alvast bedankt!
    P.s mijn zoon heeft de volgende symptomen:
    - veel de hik
    - ontzettend overstuur als ie de fles heeft gehad (na een uur nog)
    - niet in kunnen slapen
    - moeite met doorslapen (anderhalf uur slapen)
    - tongetje uitsteken
    - pijnlijke gezichten trekken
    - oprispingen krijgen en weer weg slikken
    - moeite met boeren
     
  2. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Mijn HA schreef meteen Zantac voor en Motilium. Zantac voor maagzuur en motilium om de maaginhoud sneller door te laten stromen de darmen in. Met Motilium zijn wel snel gestopt want Fleur werd er hyper van. Zantac begon na 4 dagen goed te werken en we hadden echt een heel ander kind. Ging weer goed drinken, kreeg meer haar, kleur op haar wangen.

    Ik heb zelf ook de Bfree fles aangeschaft. Die hebben een ventiel waardoor het drinken langzamer/rustiger gaat en er minder lucht mee komt. Ze kon toen ook beter boeren. Ook wij hadden Friso comfort en dat ging prima.

    Het is wel even moeilijk om medicijnen te geven qua gevoel en het eigenlijke geven omdat ze nog zo jong zijn en de medicijnen best heftig zijn natuurlijk. Fleur heeft er verder niets aan overgehouden en het gaat nu helemaal goed. Met 6 maanden was ze er vanaf nadat we met bijna 5 maanden met groente en pap zijn begonnen. Maar dat verschilt per kind natuurlijk.

    Sterkte, M
     
  3. Meerkat

    Meerkat Actief lid

    1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Onze huisarts heeft onze dochter ook Zantac voorgeschreven toen bleek dat ze verborgen reflux had. Verder hebben we zelf de melk (nutrilon) altijd verdikt met nutriton, het bed bij het hoofdeind omhoog gezet, goed rechtgehouden na de voeding (minimaal 15 min.) om het eten te laten zakken en wij gebruiken een difrax bananen fles om zo min mogelijk lucht te laten inslikken. Wij zijn hier nu pas begonnen met het afbouwen van de Zantac. Ik verwacht/hoop dat ze er voor haar 1e verjaardag eindelijk vanaf is.
     
  4. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier precies hetzelfde! Lune is alleen net van de Zantac af en gaat prima! Rot'kwaal' is het.. Hoop dat jullie beebjes er snel vanaf zijn. Lune heeft er heel af en toe nog last van maar gaat echt veel beter.
     
  5. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Hier heeft de arts niet eens Justin onderzocht. Toen ik zei dat ik dacht dat hij reflux had hebben we meteen zantac gekregen. Ik gebruik omneo voeding met nutriton en zn bed en box staan aan het hoofdeind een beetje omhoog.
     

Deel Deze Pagina