Litteken keizersnee na 2 jaar nog rood

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door 3414, 4 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3414

    3414 Lid

    28 mei 2015
    15
    0
    1
    NULL
    NULL
    De titel zegt het al.. nu bijna 2 jaar geleden ben ik bevallen middels een keizersnee.
    Mijn litteken is echter nog steeds rood over de gehele lengte. Gelukkig heb ik geen last van het litteken maar ik vind het wel heel lang duren voordat het wit van kleur wordt.
    Andere littekens zijn bij mij ook wit van kleur geworden.

    Iemand hier ervaring mee?
    De verloskundige zei vorige week ook tegen me dat ze het litteken nog erg rood vond. (Ik ben inmiddels ruim 30 weken zwanger van de tweede..)
     
  2. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Mijn litteken is na een jaar wit. Maar kan het rode niet komen door de druk erop van je zwangerschap?
     
  3. 3414

    3414 Lid

    28 mei 2015
    15
    0
    1
    NULL
    NULL
    Nee dat is het niet. Het litteken was voor de zwangerschap al deze kleur en is onveranderd gebleven.
     
  4. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Hm dan geen idee.
     
  5. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Mijn litteken was na bijna 4 jaar nog niet wit. Meer roze met wat kleine rodere stukjes er tussen.
    Zei overigens niks over mijn litteken. Ik heb 3 maanden geleden weer een keizersnede gehad en daar waren geen bijzonderheden mbt mijn litteken.
     
  6. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Mijn litteken is na 25 maanden ook nog steeds rood en gevoelig. Dokter zegt dat t niet raar is.
     
  7. Kaila

    Kaila Fanatiek lid

    7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Mijn litteken is nu na 21 maanden ook nog steeds rood en gevoelig.
     
  8. 3414

    3414 Lid

    28 mei 2015
    15
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ben dus niet de enige..
    Over 2 weken heb ik een afspraak bij de gynaecoloog staan (bevallingspraatje) en zal het ook nog aan haar vragen.
     
  9. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Mijn ks is drie jaar geleden en het litteken blift rood. Nu ik weer zwanger ben, was het zelfs een keer licht ontstond. Maar al mijn littekens blijven helaas rood. Ligt ook aan je huidtype/kleur.
     
  10. 3414

    3414 Lid

    28 mei 2015
    15
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik heb het nagevraagd bij de gyneacoloog.. zei zij dat het litteken deze kleur blijft.
    Mocht deze zwangerschap weer eindigen in een keizersnee zou ik wel kunnen vragen of ze het oude litteken willen weghalen. Dan zou ik weer nieuwe kansen op een wit litteken hebben zei ze.
     
  11. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Bij mij zijn littekens ook heel lang rood. Ik weet niet hoe lang, maar op een gegeven moment worden ze toch licht. Mijn eerste ks is licht en het tweede litteken is nu na een jaar nog rood.
     

Deel Deze Pagina