Lodger shelter (draagdoek)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dragonfly, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dragonfly

    Dragonfly Niet meer actief

    Hoi hoi,

    heeft iemand ervaring met de Lodger Shelter? En is hij echt handig? Ziet er namelijk wel zo uit. Lijkt me ideaal als je boodschappen gaat doen en je kindje kan nog niet zitten of met hond uit laten. Gezien het feit dat het nu ook zulk vreselijk oerhollands weer is.
    Ik zat te denken dat het misschien wel makkelijk is, dan hoef je er namelijk ook niet uit met de kinderwagen die je dan zeiknat weer in huis krijgt. En je hebt hem gewoon over je jas, onder de plu.
    Aan de andere kant, je kindje kan erin tot hij zo'n acht kilo weegt. Wanneer is dat ongeveer?
    En de eigenlijke vraag achter dit hele verhaal is eigenlijk ook: is hij zijn geld waard? Want hij is best prijzig (ja, ik ben ook oerhollands :p)

    Groetjes Fly
     
  2. kahrin

    kahrin Fanatiek lid

    8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    #2 kahrin, 10 jul 2009
    Laatst bewerkt: 10 jul 2009
    Ik had er ook een, wel een winterversie dus met fleece. Hij is IDEAAL als voetenzak in de maxi cosi, echt een aanrader, maar ik persoonlijk heb 'm nooit gebruikt als draagzak. 1 keer geprobeerd, maar dat lukte niet echt, en daarna nooit meer geprobeerd......

    Mijn dochter is nu 6 mnd en 3 wkn en zij weeg nu +/- 7600 gram
     
  3. kippie75

    kippie75 Bekend lid

    8 apr 2008
    845
    0
    0
    @Kahrin: waarom lukte het niet? Lag je dochter niet lekker of vond je het zelf niet prettig?

    Ik ben benieuwd, ik ben nl ook aan het overwegen er één aan te schaffen, maar lees niet zulke positieve recensies hier op het forum. Momenteel draag ik onze dochter wel eens in een tricotslen, maar dat vind ik nog best lastig met omdoen etc. Het dragen op zich vind ik wel fijn.
     
  4. Annemarie76

    Annemarie76 Fanatiek lid

    25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb de vraag ook al een keer gesteld.. Wilde er ook 1 hebben..
    Maar werd toen voornamelijk afgeraden.. dus maar niet gedaan..

    Ik zou zeggen "Bij twijfel.... niet doen"....
     
  5. Ennas86

    Ennas86 VIP lid

    19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    mijn zus heeft een lodger, maar dan zo'n wrap. dat ding is echt ideaal.. je kunt hem gebruiken als deken, als wrap, je kunt hem in de box leggen, of als deken tijdens het voeden, ik ga zelf ook zo'n wrap aanschaffen, ideaal!!
     
  6. Diddlmouses

    Diddlmouses Fanatiek lid

    Ik had voor Lisa zo´n draagzak en dat vond ik echt ideaal, idd met boodschappen doen of de hond uitlaten.

    Nu heb ik ook zo´n lodger shelter gekocht, nog niet kunnen gebruiken, dus weet niet hoe ik hem ga vinden.
    heb het idee dat het een fijn ding is voor hele jonge babys, en dat daarna de draagzak fijner is.
    En misschien ook voor in huis, voor Lisa had ik ook zo´n draagdoek gekocht, maar dat vond ik helemaal nix.

    Lisa was al bijna 10 maanden toen ze 8 kilo was, dus dat verschilt heel erg per kindje, maar denk dat 8 kilo wel erg zwaar is voor jezelf voor die lodger shelter ;)
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.712
    113
    Ik heb bij mijn zoontje dat ding 1 keer geprobeerd als draagzak, maar vond het een ramp. Hij was er niet fatsoenlijk in te krijgen, het droeg erg zwaar en hij zweette zich rot. Als je wilt dragen zou ik echt voor een draagdoek gaan.
     
  8. ToetieL8

    ToetieL8 Niet meer actief

    Mijn zoontje heeft er nooit lekker in gelegen. Hij werd bijna dubbel gevouwen. In de mc is hij wel erg fijn.
     
  9. mariska1978

    mariska1978 Bekend lid

    22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik heb ook een lodges shelter, omdat ik dacht dat deze handig zou zijn in zijn gebruik. Dat is hij wel....voor in de MaxiCosi. Als draagzak vind ik het helemaal niks.
    Ik krijg hem niet goed om, ik krijg Jasmine er niet goed in...en ligt ze er toch eenmaal in dan is dit helemaal 'dubbelgevouwen'. Lijkt me voor haar niet prettig, dus gebruik hem niet meer als draagzak.
     
  10. Dragonfly

    Dragonfly Niet meer actief

    Kan ik dus beter voor een gewone draagzak gaan. Ik zal mij er nog eens goed in verdiepen.
    In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden.

    Groetjes Fly
     
  11. marijntje28

    marijntje28 Fanatiek lid

    8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Ik heb de draagzak Beco Butterfly gekocht. Dus als je een draagzak wil kopen.... kijk maar eens op www.blozekriekske.nl....

    Kost misschien wel even tijd met omdoen.

    Als je iets snels wil is een buidelsling misschien wat voor jou. Bijv. van lilybalou. Zijn hele mooie en heb van iemand van de draagmama's positieve verhalen gehoord (dat je er prima langer mee kan lopen zonder pijn).

    Vriendin van me heeft de lodger en zij vinden hem niet fijn als draagdoek. Ik zou hem zelf dus ook nooit aanschaffen. Want er zijn andere daagdoeken die beter zijn voor jezelf en voor je kindje.
    De Beco is ookgoed voor je kindje. Dit in tegenstelling tot een baby-bjorn, wat ik zo her en der lees!

    Over de minimonkey lees ik ook veel negatieve verhalen (rugklachten).

    O ja, en een ringsling zou misschien ook wat voor je kunnen zijn. Die zijn klein opvouwbaar en makkelijk voor in je luiertas. En snel om te doen.

    Je moet anders maar eens lezen op het 'dragen en voeden forum'. Daar veel mensen met draagervaring en kunnen je dus advies geven als je een draagdoek/zak wil aanschaffen.
    En als je daar naar gaat kijken... zie je al snel dat de stofjes ontzettend mooi zijn!

    Groetjes!
     
  12. kahrin

    kahrin Fanatiek lid

    8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik heb ook de Beco, echt een aanrader, maar ik zelf heb 'm pas vanaf een maand of 3 gebruikt en zou 'm bij een tweede ook niet graag eerder gebruiken...... (ook al mag het wel) Maar je schrijft dat het misschien even tijd kost met omdoen, ik heb het zo gepiept :D, ding over mijn hoofd, kind er in, vastklikken en gaan :D.

    De shelter, tja, ik heb mijn best er niet goed voor gedaan, voor die draagzak. maar voor in de Maxi Cosi is het zeker een aanrader.
     
  13. brendat

    brendat Bekend lid

    6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    De lodger is fantastisch voor in de maxicosi inderdaad. Als draagzak prima om even een kort stukje in te lopen, maar je kindje ligt er een beetje vreemd in (hoewel mijn dochter binnen 3 tellen sliep, dus het zal vast lekker hebben gelegen), en doordat ie maar over 1 schouder hangt krijg je er wel snel last van je rug van. Als je hem echt meer wilt gebruiken om te dragen zou ik inderdaad voor een andere draagdoek/-zak gaan. Ik heb er zelf een van www.draagdoek.nl (zelfde idee als de tricotslen), en dat loopt een stuk comfortabeler.
     
  14. Diddlmouses

    Diddlmouses Fanatiek lid

    Wat een verschillen he, ik vond mijne van draagdoek.nl helemaal niet fijn. En de draagzak van baby-bjorn (wel de duurste) super!!!
     
  15. schaapie123

    schaapie123 Niet meer actief

    hier ook lodger ideaal voor in maxicosi(of voor kort slaapje in de box) maar als draagzak vond mijn dochter het niks, begon gelijk te huilen. na een paar pogingen maar gestopt

    terwijl ze de babybjorn(sportief dus de duurste) erg fijn vind, nu helemaal omdat ze voorruit kan kijken, maar ze sliep er altijd heel snel in, en met de extra zak(flees) eromheen ideaal met regen en kou.
     
  16. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik sluit me helemaal aan bij Marijntje. En als aanvulling: misschien is een Mei Tai wel iets voor jullie (google maar eens als je wil).
    Maar als het Shelter-idee (lekker snel omdoen je je kindje erin, liggend op je buik) je bevalt zou ik idd voor een Buidelsling (ook wel pouch genaamd) gaan. Die zijn trouwens ook vaak een stuk goedkoper dan de Shelter.

    Wij hebben ook een Lodger Shelter en een minimonkey, maar beiden maar één keer gebruikt om te dragen, om uit te proberen. Het zat echt voor geen meter. Milan lag niet lekker en voor mij was 't ook veel te zwaar, omdat al het gewicht op één schouder hangt.
     
  17. Dragonfly

    Dragonfly Niet meer actief

    Ben druk aan het googlen geslagen. Met al die tips zit er vast wel iets tussen waar ik wat mee kan.
    1 ding ziet er wel heel ingewikkeld uit, maar is vast een kwestie van oefenen. Staat op draagdoek.nl. Heb nu in ieder geval iets om verder te lezen. Iedereen bedankt voor de tips.
     
  18. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Als je voor een draagdoek gaat (rekbaar of geweven) kan je ook heeeeel veel filmpjes vinden op google, waar goed in uitgelegd wordt hoe je moet knopen. Erg handig!
     
  19. marijntje28

    marijntje28 Fanatiek lid

    8 sep 2008
    1.138
    0
    0
     

Deel Deze Pagina