Logeerprobleem/heimwee

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door palmie37, 7 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

    palmie37 VIP lid

    8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hoi allemaal,

    Chloe heeft moeite met uit logeren gaan, opa en oma gaat nog net maar doet ze ook liever niet en komt dus ook weinig voor maar ze wil wel heel erg graag!
    Als er dus gelogeerd word is dat altijd hier maar nu heb ik tegen haar gezegd dat ze het toch echt nog eens serieus moet proberen omdat het natuurlijk niet altijd maar bij haar thuis kan-:))
    Chloe is altijd super sociaal, totaal niet verlegen en heeft heel veel vriendjes en vriendinnetjes.
    Dus waar het nu door komt dat ze elke keer zo'n heimwee heeft, geen idee!
    Nu heb ik tegen haar gezegd er eens over na te denken bij wie ze het zou willen proberen en bij wie ze zich het meest op haar gemak voelt en vrijdag is het zover, dan gaat ze logeren bij een meisje/vriendinnetje uit haar klas!
    Hopelijk gaat het goed en hoeven we haar niet op te halen savonds en slaapt ze lekker de hele nacht door, hebben jullie tips voor me wat ik eventueel zou kunnen doen/zeggen om haar te stimuleren?
    We willen zo graag dat het haar lukt !
     
  2. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Waarom moet de percee uit logeren dan? Ik zou zeggen bouw de dingen rustig op. Opa en oma zijn toch sowieso nog voldoende op deze leeftijd? Wat maakt het uit dat er heel af en toe een vriendinnetje bij jullie komt slapen, heimwee is een serieus iets en ik denk niet dat "pushen" de juiste aanpak is om dit op te lossen.

    Hier gaat hij overigs regelmatig uit logeren maar als dat niet goed zou gaan, dan is het helaas voor ons :)
     
    MaMa, suus1983 en puzzelstukje vinden dit leuk.
  3. palmie37

    palmie37 VIP lid

    8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Maar wij pushen niet hoor, totaal niet zelfs maar ze wil zelf heel erg graag, als dit niet gaat lukken dan laten we het gewoon weer hoe het was en stoppen we weer even met uit logeren gaan!
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Onze oudste gaat ook niet uit logeren, gewoon helemaal niet. Ook niet bij opa en oma waar ze mega vertrouwd mee is. Oma die hier komt oppassen is prima, maar ze gaat niet ergens logeren. Als we op visite gaan, kunnen we haar ergens op bed leggen en gaat ze slapen, maar we moeten garanderen dat we haar wakker maken en mee naar huis nemen.

    Ik vind het verder geen probleem.
     
  5. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Maar wat bedoel je dan precies wanneer je tegen haar zegt dat ze het serieus moet gaan proberen? Als ze het zo graag wilt dan heeft ze dat eerdere keren toch ook al serieus geprobeerd lijkt mij? :)

    Ik zou het echt even laten en af en toe een vriendinnetje bij haar laten slapen. Geef dan aan in een gesprekje dat ze eens moet kijken hoe dat gaat. ( het logeren ) Dat als je ergens gaat logeren er dus altijd iemand is ( de desbetreffende pap en mama ) ect :)
     
  6. palmie37

    palmie37 VIP lid

    8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Het probleem is een beetje dat ze blijft zeuren over logeren en tja dan moet je volgens mij wel een keer zeggen ok we proberen het nog een keer toch?
     
  7. palmie37

    palmie37 VIP lid

    8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Omdat ze er serieus over blijft zeuren dat ze het zo graag nog eens wil proberen(laatste keer is al een hele tijd terug) dus gaat ze het vrijdag nogmaals proberen, ik kan niet de hele tijd nee blijven zeggen.....
     
  8. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Geen aandacht extra op vestigen , gewoon vrijdag laten gaan en laat ze lekker laat opblijven zodat ze ook moe zijn.

    Haar leeftijd gaat nu meehelpen ze kan gaan redeneren dat ze het zelf wil Rn dan ze s ochtends dan wakker word bij haar vriendin en lekker kan spelen.
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Ik vind 8 jaar sowieso nog wat jong voor logeerpartijtjes (opa/oma uitgezonderd). Geef het een paar jaar zou ik zeggen. En je kunt toch gewoon nee zeggen?
     
  10. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Aangeven dat ze gewoon kan bellen als ze toch naar huis wil en misschien nog even bellen voor het slapen gaan. Als ze het inderdaad zelf graag wil proberen en het verzoek van haar uit komt, zou ik het inderdaad nog een keer proberen.
     
  11. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Mijn dochters zijn nog niet zo groot, maar ik had als kind enorm last van heimwee met logeren. Het ging de hele tijd goed tot het moment dat we moesten gaan slapen :) het maakte dus ook niet uit als we laat opbleven. Vanaf Mn tiende ongeveer ging dat wel over. Omdat ik zo enthousiast was bleven mijn ouders het wel proberen, en op den duur ging het dus wel. Misschien helpt het als ze haar eigen hoofdkussen meeneemt? Heeft ze iets van thuis?
     
  12. palmie37

    palmie37 VIP lid

    8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ja we proberen het gewoon en gaat het niet dan halen we haar gewoon weer op!
     
  13. palmie37

    palmie37 VIP lid

    8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ja ze wil zo graag en heeft er enorm veel zin in!
     
  14. palmie37

    palmie37 VIP lid

    8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ze neemt zelfs haar dekbed mee hahaha
     
  15. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.034
    15.043
    113
    Hoe ging et?
     
  16. Mama&Go

    Mama&Go Actief lid

    5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Mijn zoon van 7,5 heeft hetzelfde, bij vriendjes lukt het niet.
    Inmiddels wil hij het ook niet meer, na 2mislukte pogingen.
    Die keren wilde hij zelf heel graag, waren wij gewoon thuis en hebben hem opgehaald.
    De ene keer was het rond bedtijd, de andere keer werd hij na een uur wakker en wilde toen naar mama.

    Logeren bij opa en oma wil hij ook maar heel af en toe en dan lukt dat wel.
    Maar ze hebben ook 1x per jaar schoolkamp (1 nacht voor gr4) en judokamp en dan gaat hij wel graag mee en daar lukt het dus wel.

    Bellen voor het slapen werkt juist helemaal niet, hij gaat ook weleens met papa ergens een nachtje logeren en zodra hij mij hoort wil hij naar mij. En andersom naar papa.
    Vertel wel altijd dat hij naar huis kan als hij wil.
     
  17. palmie37

    palmie37 VIP lid

    8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Update: tegen 21.00 kwam het verlossende telefoontje en hebben we haar weer opgehaald, ze heeft heerlijk in haar eigen bed verder geslapen-:))
    Ze hebben het trouwens verder wel heel gezellig gehad hahaha....
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  18. Mama&Go

    Mama&Go Actief lid

    5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Nou ook prima natuurlijk! Knap dat ze het toch weer geprobeerd heeft en wie weet lukt het over een tijdje wel.
     
  19. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mooi dat jullie het toch hebben geprobeerd.

    Onze oudste had het anderhalf jaar geleden ook heel erg. Ze wilde wel... maar als puntje bij paaltje kwam dan ging ze met ons mee naar huis. Ook niet bij opa en oma, samen met haar zusje. Zusjelief had dus drie dagen het rijk alleen bij opa en oma.
    Vrijwel aansluitend waren er twee zomer-slaap-activiteiten bij ons in het dorp.Ook daar wilde ze graag aan deelnemen, maar op het moment-suprême vond ze het heel spannend.
    We hebben haar toen gezegd dat de leiding onze telefoonnummers had en wanneer het echt niet ging, dat we haar dan kwamen ophalen.... bij beide slaapfeestjes hebben we haar pas de volgende ochtend/middag weer opgehaald.

    Soms denk ik ook wel eens dat het een leeftijdsfase is hoor. Mijn bonusdochter had er op die leeftijd last van. Voorheen had de oudste er geen last van, onze jongste heeft er vooralsnog geen last van.
     
  20. palmie37

    palmie37 VIP lid

    8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Toen ze kleiner was had ze er helemaal geen last van, het is eigenlijk gekomen vanaf ongeveer 6 jaar, tja het komt vanzelf wel denk ik.......
     

Deel Deze Pagina