Loslatende placenta ervaringen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kristientje, 17 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Hoi allemaal. Met 14+1 naar het ziekenhuis gegaan met veel buikpijn en bloedverlies. Er werd een deels losgelaten placenta gezien via echo en even werd gevreesd dat ik ging bevallen maar gelukkig is dat niet gebeurd. Kindje doet het (thank God) goed, zwemt relaxed rond dat is een hele opluchting.

    We zijn nu 4 dagen verder en verlies alleen nog maar oud bloed. Donderdag krijg ik echo om te kijken hoe het herstelt daarbinnen. Als dat goed gaat mag ik daarna naar huis.

    Maar dan. Ik heb thuis een peuter van 2,5 jaar en een bijna-dreumes van 11 maanden. Mijn man kan niet thuis blijven van het werk (heeft nu al zijn verlof opgenomen) en grootouders doen wat ze kunnen.
    Ik vrees dat ik er niet onderuit kan om weer wat taken op mij te nemen.

    Donderdag ga ik het sowieso bespreken met mijn gynaecoloog, de schrik dat het opnieuw gebeurd zit er goed in!

    Hebben jullie ervaringen, tips?
     
  2. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Kan je man geen zorg verlof opnemen? Of in de ziekte wet vanwege de gezinds situatie thuis?
    Lijkt me toch raar dat de werkgever hierin niet mee zou/willen denken?

    Ik denk dat het kleintje nu in je buik voorop moet staan, dus jezelf moeilijk de hele dag met je andere 2 kleintjes kan gaan lopen slepen enz. Daarbij is het ook jou gezondheid waar je mee speelt, beter nu even rekening mee houden en er straks weer volle 100% voor thuis zijn.
     
  3. K00

    K00 Niet meer actief

    Eens met bovenstaande. Volgens mij moet je man nu wat meer gaan doen en jij en jezelf en de kleine denken!.

    Ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan
     
  4. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Zijn werk denkt zo goed mogelijk mee maar fulltime thuisblijven is niet mogelijk. Hooguit 1 dag per week. Er kan nog wat veranderd worden aan zijn shifts (dagshift, of vroege/late) maar daar houdt het helaas op.
    Hij heeft deze week nog vrij gekregen maar vanaf maandag wordt hij toch echt weer op z'n werk verwacht.

    Het "liefste" zou ik gewoon opgenomen blijven in het ziekenhuis, maar da's geen oplossing natuurlijk. Als er geen medische noodzaak meer is moet ik naar huis. Logisch. Maar poeh ik ben bang.

    We gaan nu overleggen met de grootouders of de kindjes bij hen mogen logeren doordeweeks. Dat wordt erg zwaar voor hen, maar ik zie anders geen mogelijkheid...

    Baal echt gigantisch.
     
  5. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    In sommige gevallen kun je van de gemeente kinderopvangtoeslag krijgen wanneer je er voor het rijk geen recht op hebt. Dan zouden je kinderen naar het kdv kunnen (als er plek is).

    Dit is per gemeente verschillend, maar bij ons is het geregeld via het wijkteam. Je kunt online een afspraak maken en kijken wat ze voor je kunnen doen.

    Sterkte.
     
  6. Loolaa4

    Loolaa4 Actief lid

    4 aug 2016
    216
    21
    18
    Kristientje, zoals ik het lees ben je door het oog van de naald gekropen. Ik weet dat ze in het buitenland hier nog strikter mee omgaan dan in Nederland, en dat daar volledige bedrust tot de bevalling geïndiceerd wordt. Als de placenta echt loslaat is dat levensbedreigend voor de baby en voor jou. Wat adviseert de gynaecoloog? En misschien de cao van je man er toch nog eens op nalezen, want volgens mij heb je wel degelijk rechten. Het is niet dat jullie hiervoor kiezen hè. Succes
     
    Knitknot vindt dit leuk.
  7. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Bedankt voor jullie reacties en tips!

    Ik ben inmiddels weer thuis! De echo liet een gezond kindje zien en de placenta was weer goed aangehecht. Wel nog een groot hematoom.
    De kans dat de placenta opnieuw (deels?) loslaat deze zwangerschap is reëel. En als de hematoom gaat bloeden kan dat ook wat in gang zetten dus moet me heel rustig houden.

    Mijn man gaat maandag nog eens praten met zijn baas. Maar voorlopig hebben we een goede regeling kunnen treffen met de grootouders ivm opvang van de kindjes. Da's al een hele opluchting :)
     

Deel Deze Pagina