speciale luieremmer? Of gewone luieremmer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door cupcakes, 28 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik zie de laatste tijd steeds vaker advertenties voor van die 'speciale' luieremmers. Van die dingen waar je een cassette met zakjes in moet doen en waar dan elke luier per stuk verpakt wordt.

    Ik heb zelf alleen een 'gewone' luieremmer in huis. Dus gewoon een emmer met hengsel en deksel, waar je een pedaalemmerzak of zo in doet.

    Maar ik ga nu twijfelen of zo'n speciale emmer niet handiger is.

    Wie heeft er positieve of juist negatieve ervaring met zo'n speciaal ding?
    (zou ook handig zijn om ervaringen van beide soorten te horen)

    Ik hoor het graag! Alvast bedankt!
     
  2. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb zo'n 'speciale' en ben er heel erg blij mee. Geen geurtjes, heel hygienisch met legen. Merk dat ik hem nu wel minder gebruik dan in het begin omdat ik vaker in de woonkamer verschoon overdag.
     
  3. Yvon

    Yvon Actief lid

    25 okt 2006
    319
    0
    0
    Ik heb een gewone prullenbak. Maar dan heb je toch wel wat last van geurtjes... Tot nu toe stoor ik me daar nog niet zo erg aan (ik heb wel begrepen dat de geur als ze ouder zijn sterker is).

    Zo'n speciale emmer is wel duurder maar geurvrij...
     
  4. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    wij hebben gewone emmer met deksel in de bijkeuken staan
    wij kunnen de zakken met luiers ook bij het kdv afleveren
     
  5. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik heb de luieremmer van de etos gekocht ook eentje met cassete. ik heb bij me zus gezien hoe gemak dit is en de luiers worden heel compact verpakt en inderdaad helemaal reukloos, aan het eind van de dag is het afsnijden (heel makkelijk) knoop erin en hup de container in. je kunt elke luier ook appart inpakken in een zakje en dan in een gewoone luieremmer doen dan is het ook reukloos het is net wat je makkelijk vind.
     
  6. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Wij hebben een gewone luieremmer met deksel en dat werkt prima. Weinig last van stank hoor. Als je hem gewoon elke avond leegt dan is er niks aan de hand.
    Ik vind zo'n speciaal ding erg duur en de navulcassettes helemaal.
     
  7. Sterrekind

    Sterrekind Bekend lid

    15 aug 2006
    738
    0
    0
    De gewone luieremmer nooit gebruikt, miskoop nummer 1!
    De luiers gaan gelijk buiten in de vuilnisbak.
     
  8. Suuzje

    Suuzje Fanatiek lid

    22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Als je zo'n speciale luieremmer elke dag leegt, waarom koop je er dan een? Lijkt mij dat als je de gewone luieremmer elke dag leegt, het met de stank ook wel meevalt. En anders kun je de poepluiers ook in een dichtgeknoopte plastic zak doen.
     
  9. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    naar mijn idee zijn die dure dingen ook geldklopperij...
     
  10. Gerda1977

    Gerda1977 Actief lid

    5 dec 2006
    125
    0
    0
    Groningen
    Ik gebruik luierwegwerpzakjes van de Hema kosten iets van 2,29 ofzo. Je hebt ze ook van de Kruidvat en Etos, maar die zijn duurder.
     
  11. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik maak mijn luieremmer echt niet elke dag leeg hoor. Pas als ie vol is. En dat is met ongeveer 25 luiers. Momenteel dus zo'n 5 dagen voor ik hem leeg.
     
  12. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Wij hebben op mijn werk (KDV) een hele tijd zo'n luieremmer gehad met cassette, maar die hebben we weg gedaan aangezien het stonk. Nu werken we met wegwerpluierszakjes en dat werkt een stuk beter.
    Voor Ryan heb ik een gewone prullenbak en dat heeft altijd goed gewerkt. Dus voor onze 2e kopen we ook weer een gewone prullenbak.
     
  13. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier een gewone luieremmer, de gemeente verstrekt hier speciale luiervuilniszakken die je dan gevuld bij het kinderdagverblijf kan inleveren.
    Scheelt een hoop ruimte in je kliko!

    Ik vind die nappy-wrappers of hoe ze ook heten spuuglelijk om te zien, die wilde ik niet in mijn mooie babykamer hebben! :D

    Groetjes, Anakin.
     
  14. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik heb zo'n diper champ. Echt een super uitvinding. Je kunt er gewone vuilniszakken in doen dus het kost je niet van die extra casettes. Absoluut geen luchtje te bekennen in de babykamer. Ik vind het een van de topinkopen die we gedaan hebben.
     
  15. Miep en Miep

    Miep en Miep VIP lid

    27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Wat een verschillende meningen.. ;)
    Vind het een interesant topic..want wij zitten hier ook over te denken.. ;)
     
  16. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.294
    477
    83
    near rotterdam
    Ook ik heb de diaper champ gewoon een normale vuilniszak erin wel zo goedkoop en totaal geen luchtjes. verschoon hem 1x per week
     
  17. Sijke

    Sijke Bekend lid

    Ik had begrepen dat je de gewone luieremmer nodig hebt (ook voor andere dingen, weet alleen niet wat....).
    Heb zelf geen apart apparaat voor de pampers, vind het inderdaad ook duur en het lijkt me dat je ze ook gewoon weg kunt gooien of in van die zakjes, zoals al gezegd.
     
  18. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    maar als je een gewone vuilniszak erin hebt, dan is toch het hele effect van dat ding weg? Dan heb je toch net een gewone vuilnisbak?
     
  19. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.294
    477
    83
    near rotterdam
    nee, omdat deze luier emmer de stank afsluit. het is alleen dat je ipv die cassette's te gebruiken een gewone vuilniszak erin doen. werkt gewoon goed en is stankvrij
     
  20. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb ook zo'n speciale, heb hem nooit gebruikt... Ja misschien de eerste week alleen... Ik neem iedere luier meteen mee naar beneden en gooi hem in de container. Niet dat die speciale niet werkt hoor, want inderdaad, je kan hem volproppen met poepluiers, maar je ruikt NIKS :D !
     

Deel Deze Pagina