advies gevraagd: laatste voeding?!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dora, 29 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Finn heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen, echter van 20:00 uur tot 02:30 uur, wij dachten.. hij komt wel rond 23:00 uur en dan geven we de fles... maar we werden pas om 02:30 uur wakker van zijn gehuil en waren helemaal onthutst... hij was niet tussendoor gekomen! nou hartstikke top natuurlijk, en wellicht maar een eenmalige actie ;) en is vannacht alles weer anders....

    maar de vraag; moeten we hem nu standaard om 22:30'/23:00 uur de fles geven zodat hij gaat leren het stuk 23:00-06:00 uur door te slapen idpv het stuk ervoor? ik heb eigenlijk geen idee.
    Ik weet dat er overdag 4 uur tussen mag zitten en s'nachts 6 uur... maar was dit echt nacht voor hem?
    en wekken jullie jullie baby voor de laatste fles? ik ben vaak zo van hij komt wel.. maarja voor het eerst kwam hij niet... maw zo laten of toch om 23:00 uur wakker maken en dan zien hoe het gaat lopen?
    dank alvast!
    x Dora
     
  2. Hoi hoi!

    Nou mijn meisje is dan een stukje ouder(bijna 7 maanden) Maar ik maak haar nog steeds om 2300/0.00 wakker voor de laatste fles.Want ze heeft er nog behoefte aan.Anders komt ze namelijk om 3 uur.Dus nu heeft ze wel dat ritme te pakken! Misschien dat je dat ook kan proberen?

    Heel veel succes
     
  3. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Wij doen dat ook. Gewoon om bijv 3.00 uur wakker maken voor de laatste voeding, zodat ze ook het dag/nachtritme goed doorheeft. Werkte als een trein. En nog. Ze slaapt al vanaf dat ze 3 weken oud was door.
     
  4. anja1969

    anja1969 Actief lid

    29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    Hoi Dora,

    Wij maken Joost wel wakker voor zijn laatste fles. Meestal is hij rond die tijd wel wakker, maar zo niet dan gaat hij eerst mee met papa onder de douche en daarna geven wij hem zijn laatste fles rond 22.30 uur.
    Vannacht heeft hij doorgeslapen tot 6.30 uur.
    Daarna is hij weer gaan slapen en hij slaapt nu nog! Ga hem zo wakker maken, anders komen we niet meer uit met de flessen.
    Wij geven hem 4x150/5 en de laatste 180/6. Hij drinkt zijn fles eigenlijk altijd leeg.

    Ik denk dat het handig is Finn wakker te maken, anders wordt het ritme inderdaad van 20.00 tot 2.30. Als je het consequent doet, komt het vanzelf goed en kom je zelf ook weer eens aan een langere nacht toe.

    groeten,

    Anja
     
  5. Cindy1975

    Cindy1975 Bekend lid

    8 okt 2006
    551
    0
    0
    Hi Dora,

    Ook wij maken Dewi wakker rond 2300 uur. Eerst sliep ze maar tot 0230 of 0300 toen tot 0500 en vandaag zelfs tot 0630. *trots*

    Ik zou Finn dus echt proberen wakker te maken. Desnoods beginnen met het verschonen van de luier.

    Succes!

    Groetjes Cindy
     
  6. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    britt slaapt nu door maar ze heeft een hele tijd gehad dat ze rond de klok van 3 uur kwam..
    we voede haar dan om half 8 en dan melde ze zich vanzelf rond dat tijdstip.
    Pas toen ze doorging tot 5 uur ben ik haar rond de klok van half 11 gaan voeden toen kwam ze ineens weer om 3 uur maar niet omdat ze homger had, dus ze heeft een speentje gekregen en vanaf dat tijdstip gaat ze door tot 8 uur..
     
  7. MarieLize

    MarieLize Actief lid

    16 jul 2006
    431
    0
    0
    Het eerste flesje wat zou moeten afvallen wanneer je kleintje er klaar voor is, is dat nachtelijke flesje; dus die na 00:00 's nachts.

    Wij geven Veerle al sinds dag 1 een avondflesje rond 23:00. We maakten haar ervoor wakker maar tegenwoordig slaapt ze nog half bij dat flesje, en drinkt gewoon door. Daarna meteen haar bedje weer in en ze slaapt al geruime tijd aan 1 stuk door tot half 8/8 uur de volgende dag. (zaaaalig!) Dat nachtelijke flesje viel gewoon steeds later: eerst rond half 5, toen half 6 etc.

    Dus ik zou zeggen: lekker wakker maken voor dat avond flesje. Je slaapt uiteindelijk (lijkt mij) toch zelf ook liever de nacht door, dan dat je 's avonds geen flesje hoeft te geven? :baby:
     
  8. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    LAura slaapt sinds ze 4 weken is van 9 uur savonds tot 5 (en nu zelfs tot 7 uur) door. Ik heb haar nooit wakker gemaakt voor de avond voeding! Ik vind het belangrijker dat zij goed slaapt! Ze slaapt na haar ochtend flesje door tot 9 uur! Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt!
     
  9. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    op hoeveel voedingen leeuwen?
     
  10. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ze krijgt 5 voedingen! 4 van 150/5 en 1 van 180/6.
     
  11. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
    ik laat sinds 14 dagen de 23:00 fles weg, hier maakte ik haar altijd voor wakker. Nu krijgt ze om 18:30 haar laatste fles. Ze slaap door tot 7 a 8 uur (soms 9:15). Ze krijgt nu 4 flessen per dag...
     
  12. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik maak Jørre ook wakker tussen 22 en 23 u en dan krijgt hij zn laatste fles. En hoelaat hij smorgens komt zie ik dan wel weer.

    ZOu wel proberen om met Finn nachten te gaan maken en proberen om die nachtfles te laten vervangen ipv dat hij om 0230 wakker wordt.
    Best een flinke ruk heeft hij gemaakt zeg.
    Hopelijk doet hij dat ook als hij om 23u zn laatste fles krijgt
     
  13. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Heeft jullie kleintje dan al een ritme qua voedingen?
    Bij Anouk verschilt t nogal. De ene dag komt ze om half6(dit probeer ik dan te rekken tot 6, maar dit lukt niet altijd), 6 uur en de andere pas om 7. Vanuit die voedingen bouw ik dan de dag op zeg maar. Dus als ze om 6 uur komt, is het schema: 6-10-14-18-22, om 7 uur verschuift het dus een uur. Ze krijgt nu 5x150/5. Dit omdat ze overdag vaak meer vroeg dan er in de fles zat (120/4). De ene keer drinkt ze het helemaal op en de andere keer laat ze 40cc staan. Maar de laatste fles drinkt ze dus eigenlijk nooit helemaal leeg. Ook moet ik haar bijna altijd wakker maken voor de laatste voeding. Dit is erg moeilijk, want ze wordt dan echt bijna niet wakker. Hierdoor drinkt ze dus echt maar 80 tot 100cc.
    Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze toch die laatste fles leeg drinkt en misschien altijd tot 7 uur slaapt?

    P.s. ik hoop dat het niet erg is dat ik mn vraag hier nu ook stel, anders had ik namelijk een nieuw topic moeten openen voor bijna dezelfde vraag! ;) :)

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  14. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0
    Helaas heeft Finn nog geen ritme, maar komt wel standaard om de 3 uur.

    Vannacht idd het flesje gegeven om 23:00 uur, hem dus wakker gemaakt... maar helaas geen doorslapen,... hij kwam om 02:30 uur, 05:30 uur, 06:30 uur en uiteindelijk 07:45 uur, het was een drama nacht... veel huilen, zelfs direct na de fles... maargoed laten we hopen dat die ene doorslaapactie terugkomt en positief denken :)

    Een erg vermoeide dora!
    x
     
  15. mik2sept

    mik2sept Fanatiek lid

    19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Sven ging op een gegeven moment zelf van 7 naar 6 voedingen.
    Hij sloeg de voeding van 2 uur over.
    Dit was trouwens wel na de overgang van afgekolfde melk naar kunstvoeding en ook hadden we op dat moment de voeding verhoogd.
    Nu zit hij op 6*120/4 en slaapt van de laatste fles rond 22.00 uur- 23.00 uur, waar we hem wel wakker voor maken, tot een uurtje of zes zeven. Hij slaat nu dus al bijna weer de voeding van 5 uur over...want normaal kreeg hij dan om 8 uur weer maar als hij om 6 7 uur komt heeft dit niet zoveel zin.

    Ik ben daar wel tevreden over.
    Vandaag naar het cb geweest en zij adviseerde dan ook dat we nu wel over kunnen gaan op 5*150/5 Dus dat ga ik nu proberen en denk dat dit ook wel moet lukken.
     
  16. Wen

    Wen Actief lid

     
  17. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Sinds een aantal dagen heeft Anouk er wel een ritme in zitten (7 uur 's ochtends wakker ipv 6). Nu drinkt ze 4 flessen van 170cc helemaal leeg en wil dan meestal nog meer. Sinds gisteren zijn we daarom haar voeding gaan mengen met voeding voor hongerige baby's. Gisterenavond had ze haar laatste fles ook helemaal leeg, maar vanochtend was ze om 6 uur alweer wakker. Toen heb ik het gelukkig tot ongeveer half 7, kwart voor 7 kunnen rekken, maar nu dronk ze maar 120cc en wilde ze ook echt niet meer.
    Dadelijk even kijken hoe ze het dan doet.

    @Wen: ik heb een tijdje op verzoek gegeven, vooral met bv, maar nu met de fles lijkt ze voldoende te hebben en komt ze rond de 4 uur. Er zijn ook wel dagen bij dat ze ineens om de 3 uur wil drinken. Zo heeft ze de afgelopen 2 dagen de voedingen van 15:00 al om 14:00 gehad. Maar 's avonds krijgt ze dan de laatste toch om 23:00.
    Slaapt jouw kleintje al door? Of moet je er nog elke nacht uit voor een voeding?

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  18. Wen

    Wen Actief lid

    @Duveldraakje

    Bij Fabio is er nog geen ritme te bekennen. Gisteren sliep hij van 23 uur tot 4 uur. dus dat was al heel wat. Vanacht van 24 uur tot half 4...en daarna weigerde hij te slapen dus heb ik hem om 6 uur maar weer gevoed.
    Ik hoop dat hij snel langer dan tot 4 uur gaat slapen......
    Ik ben vanaf gisteren aan het afbouwen met bv, misschien lukt het met fv wel om een beter ritme te krijgen....
     
  19. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik hoop het voor je, gebroken nachten zijn niet fijn!
    Het voordeel van FV is dat je precies weet wat Fabio binnenkrijgt.
    Dan weet je ook hoeveel er nodig is om door te slapen.
    Het CB adviseerde ons om de laatste voeding 170cc te gaan geven, dit heeft alleen een andere uitwerking gehad dan de bedoeling was. Nu drinkt ze dus de hele dag al flessen van 170cc.

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  20. Wen

    Wen Actief lid

    Ja die gebroken nachten zijn inderdaad slopend. Ik hoop dat het gaat werken. hoe heb jij afgebouwd? Ik heb nu al erge last van stuwing. vooral 's nachts. nog tips?

    Bedankt :)
    Wendy
     

Deel Deze Pagina