Lunchtrommel kind, broodvervangers!

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Soumayyaah, 16 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.623
    113
    Ja dat lees ik hier meer. Alle scholen die ik ken hebben het gelukkig wel. Want zo'n klein tafel model koelkast kost echt niets!

    Heel erg vreemd dat kinderen lauwe melk moeten drinken. En met dat warme weer aan bederf onderhevig producten of broodbeleg. Dat doen de meeste volwassenen toch ook niet dagelijks als dat niet nodig is?

    Ik zou daar als ouder niet mee akkoord gaan bij een continue rooster. En vraag mij af waarom een inspectie dat wel doet als ze zo mega streng zijn voor instellingen en kinderdagverblijven. Voor een basisschool maakt het niets meer uit?

    Ook vreemd dat ouders het op school geen enkel probleem vinden. Er zijn tal van manieren om als klas en ouders dit probleem samen op te lossen (oude/overgebleven koelkasten vragen, geld inzamelen, school doet een deel erbij etc).
     
  2. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Tsja, bij mij lekte hij toch echt wel. Ik nam meestal kwark mee, maar er liepen toch echt witte opgedroogde strepen over de buitenkant van de box. Fruit als bramen en bessen verpakte ik uiteindelijk in extra plastic boterhamzakjes in de box. Maar dat vond ik bij nader inzien zo'n onzin dat ik er dus helemaal mee ben gestopt.
    Misschien lag het dus aan mijn box, maar ik ben er in ieder geval echt niet tevreden over...
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Dat is zonde, dan ligt echt aan je box idd. Had je meteen mee terug moeten gaan, want dat hoort echt niet.
     
  4. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Het zou handig zijn als ze het hadden ja. Nu krijgt mijn dochter bijna alleen water mee en dat mogen ze ook op school pakken. Haar broodtrommel en drinken voor de lunch gaan in een koeltasje met koelelement. Volgens mijn dochter gaat dat goed. Alleen het fruit s ochtends ging in een mand. Dat leek me niet zo. Maar dat doen ze in groep 3 volgens mij niet meer.
     
  5. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Dit ziet er superleuk uit allemaal. Enige wat ik me afvraag is of het wel genoeg is. Het lijkt me zo weinig, in tegenstelling tot 2 boterhammen met bv kaas.
    Dat is het enige wat mij tegenhoudt om niet meteen die lunchbox te gaan bestellen. Ben verder ook niet erg crea Bea, maar genoeg voorbeelden te vinden.:)
    Die prikkertjes, waar heb je die gekocht?
     
  6. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Wauwwww dat ziet er leuk uit. Ik vind dat zelf iets te veel werk morgens vroeg. Maar die saaie boterhammen vind ik ook niet zo leuk.

    Blijft dit allemaal wel lekker? Op staat het in een koeling?
    Dit zijn best veel vakjes. Krijg je ze wel allemaal gevuld steeds? Bijvoorbeeld dat kleine rondje in het midden?
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja in deze trommels blijft het supervers. Ik maak het altijd s avonds want ik heb daar s ochtends ook geen tijd voor;)
    Met dingen die liever gekoeld moeten doe ik de trommel in een koeltasje met elementen erbij.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  8. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Maar even uit nieuwsgierigheid dan hè, wat doe je in dat kleine ronde vakje bij een kind. Die vakjes hebben allemaal een bast grootte, ik vraag me af of dat wel handig is? Nu prop ik in een Mepal broodtrommel een bolletje, 2 boterhammen in partjes en een kaasstengel. Morgen kan dat weer wat anders zijn.
    Fruit voor 10 uur gaat apart in een bakje met koelelement.
    Zoek nog een handig trommeltje.
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    In dat ronde vakje gaan 3 mini tucjes, beetje jam om soepstengels in te dopen, yoghurtdressing om groente te dippen, paar stengels komkommer of paprika, paar blokjes kaas...
     
    Rizzoli en Baileyy vinden dit leuk.
  10. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    zijn dit jouw eigen foto's? Moest wel lachen om de bovenste met jawel... tuc's :D
     
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Jaja mijn eigen foto met mini tucjes:roflmao:
     
    Rizzoli en DastyQueen vinden dit leuk.
  12. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Ik heb net een yumbox besteld voor oudste dochter. Rib uit Mn lijf Haha maar hopelijk hebben we er lang plezier van.
     
    tuc vindt dit leuk.
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Veel plezier ermee!
     
    Glass vindt dit leuk.
  14. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Oké dankje. Was even nieuwsgierig. Lijkt me zo'n klein bakje voor iets Haha.
     
  15. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Hij was vanmorgen al binnen. Lijkt me een top ding. Mijn dochter was gelijk al helemaal enthousiast aan het bedenken wat ze mee wil nemen dinsdag. :D
     
    tuc vindt dit leuk.
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ook een leuke broodvervanger ts:
    Havermout met appelmuffin, alleen hier in een berenvormpje;)

    20180902_191445.jpg
     
  17. Soumayyaah

    Soumayyaah Bekend lid

    8 aug 2011
    547
    33
    28
    Ja ben na jouw reacties @tuc (ook in dat andere topic) wel flink geïnspireerd en gaan googlen en zoeken op pinterest oa. Kwam idd op lekkere havermout muffins en hartige muffins. Pannenkoeken. Alles makkelijk in te vriezen. Ideaal. HAD of wist jij nou een Instagram pagina met inspiratie? Gebruik ook Instagram en ben wel benieuwd.
     
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja ik stuur je even een pb
     
  19. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.623
    113
    Bedankt voor de inspiratie @tuc. Ik ga eens kijken naar nog meer variatie.
     
    tuc vindt dit leuk.
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Als je heel veel ideeën wil hebben moet je je hier aanmelden;)
    https://www.facebook.com/groups/Deleukstelunchcommunity/

    Megaveel inspiratie. Schrijven mensen mee met die speciale vakjesdozen maar ook die een gewone trommel hebben en daar een gevarieerde lunch in maken.
     
    Amberxx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina