Lutrelef Hormoonpompje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Myrthew, 13 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myrthew

    Myrthew Bekend lid

    13 sep 2018
    741
    797
    93
    Vrouw
    Hallo allemaal!

    Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Myrthe, 29 jaar en ik laat volgende maand een hormoonpompje (lutrelef) plaatsen. Ik ben nog nooit uit mezelf ongesteld geweest, alles lijkt oke qua hormoon- en bloedwaarden, alleen mijn oestrogeen is aan de lage kant.

    Ik heb enige tijd geleden een MRI-scan laten maken om te kijken of alles met mijn hypofyse oke is, die is ook gewoon normaal. Wat nou hetgeen is waardoor er geen eicel groeit en er uiteindelijk een ovulatie plaatsvindt, blijft tot op heden nog een mysterie. Er is maar het label PCOS aangehangen. Verder heb ik een gezonde levensstijl en een gezond gewicht.

    Ik vind het superspannend en probeer positief de komende periode in te gaan en niet te veel hoop te hebben dat het snel raak is. Zeker nu ik ervaringen van andere dames hier heb gelezen waar het soms eindeloos lang kan duren.

    Ik ben dan ook heel benieuw of er momenteel vrouwen op dit forum rondzwerven die nu ook een hormoonpompje aangemeten hebben gekregen. Wat zijn jullie ervaringen, hoe gaat het nu met jullie? Ik zal zelf ook zeker mijn ervaringen delen hier, wellicht hebben anderen hier nog wat aan. (ik kon geen topics hier meer over vinden die recent zijn, dus heb maar even een nieuw topic aangemaakt, hope that's okay;)

    Xx Myrthe
     
  2. Myrthew

    Myrthew Bekend lid

    13 sep 2018
    741
    797
    93
    Vrouw
    Niemand die momenteel gebruik maakt van een hormoonpompje en haar ervaringen wil delen? :)
     
  3. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Hoi @Myrthew! Het hormoonpompje is een heel zeldzame behandeling, dus ik denk helaas niet dat je hier veel lotgenoten gaat vinden. Ikzelf heb twee jaar het hormoonpompje gehad in verband met een aangeboren afwijking aan mijn hypofyse. Dat ik die twee jaar lang niet zwanger ben geraakt had een andere oorzaak (o.a. te veel immuuncellen in mijn baarmoeder), maar het hormoonpompje zelf deed heel goed zijn werk! Vanaf dag 1 dat ik hem opplakte had ik een prachtige cyclus en ik vond het geweldig om voor het eerst in mijn leven elke maand die cyclus door te maken (op het verdriet van de uitblijvende zwangerschap na, dan). Uiteindelijk ben ik na een kleine ingreep tegen die immuuncellen in mijn baarmoeder toch nog in verwachting geraakt. Dus ja, mijn ervaringen met het hormoonpompje zijn super! Ik hoop dat hij bij jou ook zijn werk goed gaat doen en dat het bij jou maar wel snel raak mag zijn. Heel veel succes!
     
    Littlegirl1989 vindt dit leuk.
  4. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
  5. Myrthew

    Myrthew Bekend lid

    13 sep 2018
    741
    797
    93
    Vrouw
    @nizzie86 Fijn om te horen dat je ondanks alles toch nog zwanger bent geraakt. Hetgeen wat ik lees over het pompje is overwegend positief gelukkig. Ik zal die andere topics ook eens doorlezen.

    Mijn vriend heeft zijn zaad ingeleverd, maar de uitslag daarvan is niet helemaal waar we op hoopten. Er zaten wat abnormale cellen tussen (een aantal cellen die niks deden) en hij moet nadat we terug zijn van vakantie nogmaals zijn zaad laten testen.

    Maargoed, sinds ik zelf gezond leef en nog 'relatief jong' ben, gaan we er vol goede moed aan beginnen en ik kijk er zelf ook echt enorm naar uit of voor het eerst in mijn leven een regelmatige cyclus te krijgen (hopelijk).
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  6. Stephanie93

    28 mrt 2018
    26
    9
    3
    Vrouw
    Supervisor Escaperoom
    Thuis
    Haayy..
    Ik zal zo'n pompje krijgen idd.
    Maar ze wilde eerst testen.. En daar kwamen "te goede lh FSH waarden uit."
    Helaas nogsteeds geen menstruatie gehad. (voorspelde ik al, aangezien ik al 13 jaar geen cyclus heb. ) :(
    Endocrinoloog zegt 't 1 en gynaecoloog zegt weer iets anders.

    @Myrthew ik wens jou veel succes! En hoop dat je snel zwanger mag worden!

    @nizzie86 hoe is het met jou en je wondertje? :D
     
  7. Myrthew

    Myrthew Bekend lid

    13 sep 2018
    741
    797
    93
    Vrouw
    @Stephanie93 wanneer krijg jij het pompje? Zijn je andere hormoonwaardes ook goed?

    Dankje! Ik hoop het ook, kijk inmiddels heel uit naar 23 oktober en gek genoeg om ongesteld te worden. Dan heb ik eindelijk het gevoel dat er weer wat gebeurd in mijn lijf haha
     

Deel Deze Pagina