Maagzuur

Discussie in 'Gezondheid' gestart door chicca, 4 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chicca

    chicca Fanatiek lid

    14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Heeft iemand de tip tegen Maagzuur?
    Ik heb er bij mijn vorige zwangerschappen ook veel last van gehad. Daar kon geen rennies of ander spul tegen op. Het begint nu ook weer te komen en ik wil eigenlijk de medicijnen zolang mogelijk links laten liggen. Dus wie heeft er tips?
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Omperazol!

    Via de HA op recept of in lage dosering te koop bij het Kruidvat.

    Edit: ik lees maar half. Sorry je wilt geen geen medicijnen. Dan heb ik geen tips. :oops:
     
    lorreke en chicca vinden dit leuk.
  3. chicca

    chicca Fanatiek lid

    14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Geen probleem. Ik ga hem onthouden. Ik denk niet dat ik het tot 40 weken volhou zonder medicijnen. :)
     
    lorreke vindt dit leuk.
  4. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.214
    355
    83
    Hier ook last van, toch via de huisarts omeprazol gekregen, echt heerlijk zeg!! wat een verademing ik wou dat ik het eerder had gedaan ik ben ook lang doorgelopen zonder omeprazol maar met andere dingen proberen, echt volgende keer bel ik gelijk de huisarts.
    Omeprazol kan je rustig slikken is niet schadelijk voor de baby.
     
    chicca vindt dit leuk.
  5. HvO

    HvO Niet meer actief

    Droge crackers. :roflmao:

    Dat hielp bij mij tot op zekere hoogte. En zorgen dat er altijd iets je maag zit. Op een gegeven moment moest ik toch geloven aan de Omeprazol. En dat was echt een verademing.

    Maar het is vooral uitvinden wat voor jou werkt.

    Zoveel tips gekregen wat echt zou werken. Maar het een werkte wel en het andere absoluut niet.
     
    chicca vindt dit leuk.
  6. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Lauwe cola helpt bij mij goed! Melk ook wel redelijk. Maar als het echt erg is grijp ik wel naar de gaviscontabletjes
     
    Love1987 en chicca vinden dit leuk.
  7. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Ik gebruik Antagel (drankje). Niet duur, en werkt super snel :). Gewoon als zelfzorgmiddel te koop bij de apotheek
    Heb het eerst ook zonder medicatie willen doen, maar ben blij dat ik er nu toch wat voor heb gehaald:)
     
    chicca vindt dit leuk.
  8. joyce2086

    joyce2086 Fanatiek lid

    6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Hier gaviscon gebruikt tot deze week. Had niet heel veel last tot vorige week en dacht ik zing het wel uit. Nou niet dus, sinds drie dagen omeprazol via de huisarts en het is een verademing. Kan weer normaal eten drinken en slapen. Ben ook geen fan van medicijnen maar nu zo opgelucht!
     
    chicca vindt dit leuk.
  9. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik las ergens vanille vla of pepermunt
     
  10. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik had het met de eerste zwangerschap ook zo erg en gewacht tot week 30 met Omeprazol.
    Nu weer vanaf week 11 weer zo zuur en alles alweer geprobeerd maar niks helpte.
    Toch weer Omeprazol gevraagd en wat een verademing is dat zeg.
     
    chicca vindt dit leuk.
  11. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    Hier kreeg ik er echt maagpijn aanvallen van. Dat ik bijna niet kon ademen van de pijn en dit hield uren aan op geven moment. Hier deden arts en verloskundige het ook eerst af als liever geen medicatie maar uiteindelijk gezegd dat deze stress ook echt slecht is en nu omeprazol en mijn god wat ben ik daar blij mee! Duurde even voordat het onder controle was zo heftig waren de aanvallen al maar nu al weken geen last meer gehad.
    Volgende keer begin ik gelijk weer.
     
    chicca vindt dit leuk.
  12. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Vanillevla en gemberthee (verse) met cayennepeper :)eek:ja, dit is goed voor je maag) werkte bij mij, geen koffie drinken ook..
    Na drie dagen kon ik weer rustig aan wat meer eten maar vooral droge dingen zoals crackers hielpen wel idd..
     
    chicca vindt dit leuk.
  13. capturethemoment

    capturethemoment Bekend lid

    30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Hier ook omeprazol .. kan Geen kwaad voor de baby en geeft zon verademing en rust
     
    chicca vindt dit leuk.
  14. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.214
    355
    83
    @chicca hoe is het nu ? en met je maagzuur? of toch verstandig en omeprazol gevraagd ? ;)
     
  15. chicca

    chicca Fanatiek lid

    14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Hey. Lief dat je er naar vraagt. Het lijkt alsof de maagzuur weer weg is. Al een paar dagen geen last gehad. Dus idd nog geen medicatie ;).
    Behalve de emesafene en de andere medicatie die ik gebruik na. Hoop het zo te kunnen houden!
     
    lorreke vindt dit leuk.
  16. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.214
    355
    83
    oh wat fijn! maar zodra je last krijgt gelijk omeprazol vragen hoor ;)
     
    chicca vindt dit leuk.
  17. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik zweer ook bij omeprazole:thumup:
     

Deel Deze Pagina