Maffe kat !

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door melloncollie, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ik heb hier een je-weet-wel kater rondlopen van bijna 10....geweldig beest, ben gek op hem ! Alleen is hij gekker op mijn vriend dan op mij :) Ik weet niet waarom maar poezemans trekt gewoon heel erg naar hem toe.


    Alleen sinds een week of 2, 3 is dat helemaal omgedraaid ! Als ik 's ochtends wakker wordt ligt poezemans al naast me op het bed van mijn vriend. Vanochtend werd ik zelfs wakker gemaakt omdat het tijd was voor wat aandacht ;) Meestal ligt hij echt een groot deel van de middag boven en komt pas beneden vlak voordat mijn vriend van zijn werk komt maar hij is nu echt constant beneden. Als ik achter de pc zit, neemt hij de stoel naast me in. Ga ik naar boven, dan loopt hij mee. Zat gister ff in de babykamer en hij kwam zelfs op schoot zitten op de schommelstoel (is ie als de dood voor normaal !).

    Iemand die dat herkent zo'n poezemans die de laatste weken van je zwangerschap niet van je zijde wijkt? Vraag me toch af waarom. Misschien beschermend maar het kan ook zijn dat ie z'n plekje binnen het gezin wil veilig stellen ofzo. Echt heel apart! En gezellig ;)
     
  2. Rowenavb

    Rowenavb Actief lid

    21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Hahaha grappig, nou ik ben dan niet zo ver als jij bent maar onze kat..
    Pfff dat beest wou echt NOOIT bij iemand op schoot liggen of aangehaald worden! Maar nu loopt ie me de hele dag achterna, zodra ik zit springt ie op me schoot en komt steeds om aandacht vragen! Eerst vond ik het zoooo jammer dat ie nooit eens op schoot kwam liggen en nu wordt ik er gek van! Hihi het is ook nooit goed he! Maar wel LIEFFF!
     
  3. roshi

    roshi VIP lid

    8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik heb er 3 en alle 3 waren ze nooit zo heel aanhankelijk... af en toe wel ff kroelen maar verder niet zoveel.
    vanaf dat ik +/- 20 wkn was, is de poes steeds aan het "controleren" waar ik ben en nu sinds een week of 2 zijn de andere 2 (katers) ook opeens heel aanhankelijk en oplettend. Als ik opsta is er altijd wel 1 die meeloopt etc.... inderdaad gekke beesten zijn het maar zooooooooo lief :D
     
  4. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ja! Alsof ze je controleren! :p Als ik wat te drinken ga pakken en dan weer terug kom achter de pc, zit hij echt te kijken van waar bleef je nou?1 Ik was al ongerust! :)

    Ik vind het wel best zo, ik trok altijd heel erg naar hem toe. Denk ik ook de reden waarom hij altijd meer naar mijn vriend ging want die doet dat niet. Katten houden er niet van als je naar hen toekomt. Maarja, ik vind hem zo lief....en nu hoef ik hem dus niet meer achterna te lopen om op te pakken. :p
    Gaat gewoon voor mijn voeten lopen en gooit zich dan op de grond, zo van: aai me !
     
  5. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    HI...

    Mijn katten zijn met buien al kroelerig... maar sinds van de week valt het mij op dat het wel extreem is....

    Lig ik op bed, ligt een kat helemaal naast me... ga ik plassen, loopt hij mee naar de badkamer... ga ik weer terug naar bed, komt hij ook weer naar bed... en zo verschillende keren...!
    (moet echt vaak plassen)...

    Nou dat heeft ie nooit zo gehad...
    vorige zwangerschap kwam hij trouwens wel op mijn buik liggen elke keer....
     
  6. Maria Anna

    18 jan 2008
    73
    0
    0
    Wat grappig al die poezen. Wij hebben er twee: aan de een merk ik geen verschil in gedrag, maar de andere -die altijd al heel aanhankelijk was- probeert nu onder mijn shirt te kruipen :(
     
  7. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    haha, echt leuk om al die verhalen te lezen, mijn poes laat me ook niet meer met rust, eerder moest ik haar zoeken als ik eten wou geven want ze is nog jong (2 jr) en altijd buiten. nu struikel ik regelmatig over haar, als ik dan loop steekt ze schuin over voor mijn voeten en gaat vervolgens als ze het voor elkaar krijgt tussen mijn voeten lopen.
     
  8. loncocacola

    loncocacola Actief lid

    13 jan 2008
    302
    0
    0
    Kan het niet zo zijn dat katten gewoon merken dat je zwanger bent. Ik was laatst bij een vriendin thuis op bezoek en ze heeft thuis een kat. Nou die kat die liet me maar niet met rust. Ze bleef constant om me heen hangen en wou de hele tijd bij mij op schoot. En dat terwijl mijn vriendin zegt, dat haar kat dat normaal nooit doet bij vreemden.

    En voor mij was het ook de eerste keer dat ik die kat zag. Was wel vreemd ja, maar toch ook wel schattig. Dus denk echt dat die kat doorhad dat ik zwanger ben en dat ze daardoor zo reageerde of zoiets.
     
  9. winanda1981

    winanda1981 Actief lid

    7 jul 2008
    117
    0
    0
    klantenservicemedewerker
    emmeloord
    meiden katten voelen aan dat je zwanger bent en kunnen daar erg op reageren idd. het is ook als je verdrietig bent of ziek bent dan komen ze ook veel bij je liggen. tenminste onze katten wel.
     
  10. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hier 2 katjes de een was nooit van het aandacht vragen nu kruip hij zowat in me en de ander is nog aanhankelijker als dat hij was. maardoor de oudste wist ik dus nog voor ik getest had dat ik zwangerwas hij was zo vervelend maar toch ook wel heel lief
     
  11. sukkie

    sukkie Fanatiek lid

    8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ik merk het bij onze hond, die word steeds meer afhankelijk, wijkt niet meer van mijn zijde....haha grappig toch
     
  12. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Dan is mijn kat best wel een slome, want hij is pas zo aanhankelijk gaan doen sinds ik een week of 32 was ! Had hij het dan al die tijd niet door? :(:

    Ik wist dat katten dit kunnen aanvoelen, maar ik vind het zo typisch dat mijn poezemans dit pas is gaan doen in de laatste paar weken.
     
  13. froukje86

    froukje86 Actief lid

    30 jun 2008
    469
    0
    16
    mijn 2 kinderen :)
    friesland
    wij hebben hier ook een van 4maand en als ik al even met de hond loopt zit ze voor de voordeur te wachten tot ik er weer aan kom.
    en ligt ook heel vaak op mijn buik.
    bij niemand anders ligt ze zo lang op schoot.
    of ligt ze naast me op de stoel en loop je ff naar de keuken of naar boven loopt ze ook mee.
    overal waar ik ben is zij ook.
    echt zo lief.
    groetjes froukje
     
  14. cira

    cira Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Hieer mijn 10 jaar oude poesa die de zwangerschap niet van mijn zijde week de laatste weken ging ze zelfs amper naar buiten en als ze buiten was lag ze in de tuin.
     
  15. mychat

    mychat Actief lid

    3 jun 2008
    214
    0
    0
    Ik ben nu 36,5 week zwanger, de eerste drie maanden alledrie de katten super aanhankelijk (maar niet extreem aandacht van mij per se vragen), daarna maanden niets anders dan ze normaal doen. En sinds 2 weken gaan ze echt niet meer van mijn zijde weg, zelfs de kat die nooit een aai wilde en de kater die de hele dag buiten was die lopen constant in mijn buurt. Ze voelen het echt aan denk ik.
     
  16. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ja! Die van mij dus nu ineens !
    Maf hoor...alsof ze je toch willen beschermen.
     

Deel Deze Pagina