paar baby vraagjes van 3 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door tweeling, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik vroeg me af of het normaal is dat onze kleine met 2 weken al de nacht doorslaap? Ze weegt 4680 op het moment en krijgt haar laatste fles tegen 23 en de eerste weer tussen 7 en 8. Is dit slecht?
    We geven haar bewust om de 3 a 4 uurvoeding, 6 flessen van 90water(100met voeding) overdag, anders slaapt ze langer dan 4 uur en word het zeker nachtwerk. Moet haar dan ook wel eens wakker maken.Zo hebben we het in het ziekenhuis meegekregen. Maar nu lees ik dat dit niet veel voorkomt vandaar mijn vraag of dit allemaal kwaad kan?

    Ook vroeg ik me af hoe lang ik ze kan laten jengelen als ze in bed ligt soms doet ze er een half uur over soms langer om in slaap te komen. en hoe lang mag ik haar laten huilen/krijsen?

    alvast bedankt!
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Op zich mag ze best de nacht doorslapen, maar geef haar dan niet later dan 08.00 de fles. Anders wordt de tijd, gezien haar leeftijd, te lang.

    Jengelen en huilen kan geen kwaad als ze in bed ligt. hoelang dit mag...daar zijn geen richtlijnen voor. Dit is o.a wat jezelf toelaat. Sommige(n) kleintjes hebben het nodig om een half uurtje te huilen voor het slapen gaan. Geef jezelf en de kleine duidelijkheid. Zeg dat ze zolang mag huilen en dan ga je haar troosten.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina