Maart 2017 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chocochippie, 29 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Hij draagt nu eigenlijk alleen maar Hema! Op de foto is ook allemaal Hema. Ze hebben leuk spul. Ook stoere skinny spijkerbroekjes en mooie t-shirtjes. Ben benieuwd hoe hun najaar/winter collectie zal zijn. Verder vind ik Zara erg leuk, daar hebben mijn meiden veel van, maar zij hebben ook die leuke skinny jeans vd Hema. Vind het jammer dat Zara pas vanaf 68 is (newborn wel va 62) want ze hebben ook leuk jongensspul. Ik heb echt leuke t shirts met lange mouw voor S.iem in 68 en die waren €3,95 maar en een wat duurder gebreid truitje voor €15.
     
    lis91 vindt dit leuk.
  2. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Hier ook Hema super leuke kleertjes daar Hier draagt ie ook next en noddles . Even fotootje bij :D
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpeg
      image.jpeg
      Bestandsgrootte:
      57,6 KB
      Weergaven:
      28
    Elmyra vindt dit leuk.
  3. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Het broekje heb ik vandaag gekocht, online kon ik hem al niet meer krijgen gelukkig was hij hier in het dorp nog te koop haha.

    Ik koop veel bij zara alleen jammer dat de maatjes zo klein vallen daar..
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  4. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Wat een schatjes!

    N draagt voornamelijk name-it, C&A en Dirkje.

    Ik werd doodmoe van het feit dat ie ineens weer 2x per nacht kwam. Had echt geen nachtrust meer en was net een wandelende zombie.
    Heb nu de avondvoeding van 23:00 uur weggelaten. Hij werd om 01:00 uur wakker en hoefde maar 1x zijn speen te geven en toen sliep die weer. Om 03:45 werd ie weer wakker en toen heb ik em een voeding gegeven.
    Zijn laatste voeding was om 21:00 uur.
    Dan maar zo.. dan kan ik in elk geval optijd naar bed en me rust pakken.
     
  5. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Hoe gaat t nu?


    Vraagje: ben een beetje zoekende naar de voeding vanaf 6 maanden, hoe deden jullie dat of hebben jullie al een beetje een plan? Ik wil dan ochtend fruit en avond groente en eventueel ook groentes mengen etc. Maar hoeveel gram moet dat ongeveer zijn
     
  6. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Zijn laatste voeding krijgt ie nu tussen 20:00 en 21:00 uur. Hij word dan wel rond 4 uur een keer wakker voor een voeding maargoed dat vind ik beter dan 2x per nacht :p


    Qua voeding.. ik ging toen aardappels erbij geven. Dus bijv een paar stukjes wortel en 1 aardappel en dat breidde ik uit naar 200 gram. Dat zit ook in die potjes. Maar ik gaf/geef alles vers.
    C zat al gauw op die hoeveelheid, dat zie ik bij N nog niet gauw gebeuren.
     
  7. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    En zoals pap, ga je dat ook geven straks? En waarom wel of niet. Ik maak ook alles zelf, hij krijgt nu 60 gram groente per dag.
     
  8. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Pap gaf ik bij C wel. Maar die had een hekel aan de fles.. en ik vond het smorgens gewoon gezellig samen te ontbijten.
    Bij N moet ik nog even kijken.. hij krijgt natuurlijk bv en meestal geef je dan geen pap, ik ga dan wel een boterham geven. Althans ik begin met korstjes waar die op kan sabbelen. Maar als ik de fles had gegeven zou ik wel pap geven.
    N zit nu op 20-25 gram groente en ik hoop rond de 5 maanden op 40 gram ofzo te zitten.
    Zo een verschil met C. Die at met 5 maanden al ruim 100 gramo_O
    Maargoed die vreet nog als een bouwvakker Dusja :roflmao:
     
    lis91 vindt dit leuk.
  9. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Vanaf 6 maanden ga ik pap uit een bordje geven. Dan maak ik 120/4 kv aan en daar doe ik ca 6 melkpoederschepjes pap bij. Dat word dan de vervanging van de eerste fles.

    Ik geef fruit nu nog tussen de middag (logistiek handiger) maar dat wil ik straks rond 10 uur gaan geven. Fruit heb ik nooit 200 gram/hele potjes gegeven. Een hele banaan is ca 80 gram dus 200 gram fruit (ergo veel suiker) vind ik een beetje nonsens. Fruit blijft ook tussendoor en geen volwaardige maaltijd. Tussen de middag wil ik dan broodkorstjes gaan geven als hij zelf een beetje kan zitten en dan aansluitend een flesje melk. De fles van 15 uur zal ik als eerste in zijn geheel laten vallen uiteindelijk en vervangen voor water uit een flesje/rietjesbeker met een klein snackje als broodkorst/rijstwafeltje. Avondmaaltijd ga ik idd toewerken naar 200 gram want dat is een volwaardige maaltijd. Eerst zoete aardappel, aardappel en witte rijst etc toevoegen. Maar of hij daar over 4 weken al aan toe is betwijfel ik. Breid het gewoon rustig uit. En dan na het avondmaal nog een fles. Die laatste fles ga ik tzt vervangen door yoghurt na het eten. Ergens tussen 9-11 maanden zoals ik dat bij de meiden ook gedaan heb.
     
    lis91 vindt dit leuk.
  10. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Thanks!!
     
  11. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Nou N is in elk geval gek op pompoen!
    Die mond bleef open gaan en toen het op was ging die huilen:roflmao:
     
  12. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Vandaag heeft R zijn 4 maanden prikjes gehad .
    Hij weegt 6.480kg en is 61 cm groot.
    Maatje 68 al terug dichterbij gepakt (was ik al gaan winkelen ).
    Morgen starten we ook met groentenpuree.
    Dan is zijn schema:
    7 u fles
    11u groentenpuree met eventueel aanvullend flesje.
    15u fles
    19u fles

    Hij slaapt al van 21-7uur door.

    Hoe is het met jullie kindjes?
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  13. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Mooi gewicht zeg!
    En jaloers op de slaaptijden!

    N krijgt maandag zijn 4 maanden prikken.
    Ben benieuwd wat die nu weegt..

    Zijn schema is .... er is geen schema
    Hij krijgt fruit 90gram en groente 60gram
    Maar van de groente kan die wel meer op.

    Doorslapen doet ie nog altijd niet.
    En savonds in slaap vallen is echt een drama. Ben soms 1,5 uur bezig met em omdat ie maar blijft gillen
     
  14. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Hij groeit goed zeg! Doet niet heel veel onder voor de andere kindjes hier, gezien de termijn waarmee hij geboren is :thumup:. Ben benieuwd wat hij van zijn eerste hapjes gaat vinden.

    S.iem gaat goed. Eind deze maand is hij al weer 6 maanden. Vorige week heb ik hem even gewogen en hij was 7330 gram en lengte voor zover ik dat zelf goed kan meten circa 66 cm.

    Zijn schema is als volgt:
    - 7 uur fles 180/6
    - 10.30 uur fles 150/5
    - 12.00 uur 60-80 gram fruit
    - 15.00 uur fles 150/5
    - 16.30/17.00 uur 120 gram groente
    - 19.00 uur fles 180/6 (maar daar giet ik weer 30cc uit)

    Hij is motorisch een beetje lui. Zit niet veel actie in buiten met de armen wapperen en benen trappelen. Draaien doet hij nog niet. Ja gister 1x van buik naar rug maar dat lijkt meer toeval. Op zijn buik liggen houd hij wel steeds langer vol en dat vind hij ook wel interessant. Net als zitten. Met de hapjes zit hij nu in een Ikea stoeltje. Door dat kussentje wat erin zit zit hij best wel stevig. In de wandelwagen ook in de stoel, die heb ik dan plat of in 45 graden stand. Dat laatste vind hij helemaal super. Kan hij mooi rondkijken.
    Van speelgoedjes raakt hij snel gefrustreerd want die doen op de een of andere manier niet wat hij wil en dan gaat hij liggen mopperen of word soms zelfs echt boos en gaat huilen o_O. Buiten dat een gezellig en goedlachs mannetje hoor. Heerlijk kind!
     
  15. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Klinkt als huiluurtje! Hebben mijn kids (na de huilbaby periode) allemaal nog lang gehad. S.iem moppert ook altijd even als hij tussen 17-19 in bed gaat maar valt uiteindelijk in slaap. Mijn meiden hebben nooit echt geslapen tussen 17-19 (3e slaapje) was altijd gegil. Elke dag zelfde tijdstip, zelfde gedoe. Ik heb ze maar laten gaan, blijkbaar hadden ze dat nodig om de dag te verwerken. Eruit halen was ook geen optie want dan zaten ze in mijn oor te gillen :eek:.
     
  16. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Wat naar @Chocochippie een huiluurtje is vermoeiend he, hier kan ie tussen 7 en 8 savonds dat ook hebben . Dan is er niets goed en moet ik hem even laten doen.

    De patatjes gaan goed binnen hier. We zijn zelfs gestart met de fruityoghurt hapje van Nestlé rond 17 uur. Dat gaat vlot binnen .

    @Elmyra jou schatje groeit ook goed ! Verschilt inderdaad niet veel :D
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  17. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    @mama alex Patatjes? :p
    Net lag die weer te krijsen maar hij was zo moe. Heb em op bed gelegd en ben er naast gaan liggen (n slaapt in een co-sleeper) na 25 minuten krijsen was het ineens uit het niks stil. Hij sliep!
    Vanaf nu dus gewoon even laten huilen maar we blijven er wel bij.
     
    wondertjes1992 en Elmyra vinden dit leuk.
  18. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw

Deel Deze Pagina