Maart 2018 & April 2018 baby's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommytobe4, 8 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn Xander

    Mijn Xander Actief lid

    23 okt 2013
    318
    58
    28
    Pff heftig om te lezen. 28 weken de termijn waar iedereen naar uit kijkt of ik toch. En dan kom je zoiets tegen. En uiteindelijk zijn er nooit garanties. Het kan elk van ons overkomen. Maar we zijn zo verantwoordlijk voor die kleintjes in onze buik.

    Ben je aan het werk of ben je thuis tijdens je zwangerschap ?
    Ik ben men hele zwangerschap thuis. Ik doe nu nog wel kleine dingen in huis. Maar dat begint me ook al stilletjes te vervelen. Al begin ik me nu al wat te vervelen. Het ene moment denk ik, zou ik niet wat meer kunnen doen maar dan denk ik, nee beter niet want wat als... ik heb het er allemaal graag voor over maar het is wel slepend lang... doen jullie geen nipt test ? Hier in België wordt het nu reeds standaard gedaan.

    Groetjes
     
    TrotseMama1990 vindt dit leuk.
  2. TrotseMama1990

    TrotseMama1990 Bekend lid

    26 feb 2012
    884
    39
    28
    Vrouw
    Huismama
    Ja ik geniet er ook absoluut niet van dit keer, ik ben nu echt de laatste 2 trimesters aan het aftellen en wat dit dat nog langgg..

    Ik ben ook gewoon thuis, bevalt me prima want ik heb weer zoals bij alle zwangerschappen heerlijk weken gespuugd elke morgen bah en veel last gehad van vermoeidheid.
    Nu sinds 3 dagen gaat het super, ik was even vergeten hoe het voelde om niet misselijk wakker te worden..... Heerlijk!!
    En heb weer wat meer energie dia heerlijk mijn huishouden weer kunnen doen.

    Jullie ook veel last van veel kwalen?
    Ik heb trouwens (voor de grap) de soda geslachttest gedaan en ook de zout test en bij beide gaf hij aan een meisje haha ben benieuwd :-O

    Nog ff geduld dan weten we het
     
  3. XRose

    XRose Actief lid

    23 apr 2017
    314
    296
    63
    Vrouw
    Wat ontzettend heftig zeg.. een hele dikke knuffel voor jou! Gooi hier vooral je emoties en frustraties eruit he!!
     
    TrotseMama1990 vindt dit leuk.
  4. TrotseMama1990

    TrotseMama1990 Bekend lid

    26 feb 2012
    884
    39
    28
    Vrouw
    Huismama
    Wat lief van je XRose xxxxx :oops:
     
    XRose vindt dit leuk.
  5. Babbelboxje

    Babbelboxje Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Mag ik vragen waarom jullie de hele zwangerschap thuis zijn? ( heb het even gemist denk ik )
     
  6. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Soda en zout test. Hoe werkt dat dan?
     
  7. cyclaam

    cyclaam Actief lid

    10 dec 2013
    296
    223
    43
    Vrouw
    Ik heb 28 September ( 12 wk) en 19 oktober (15 wk) weer afspraken staan bij vk. Zou iemand dit erbij kunnen toevoegen?:oops:
     
  8. Mijn Xander

    Mijn Xander Actief lid

    23 okt 2013
    318
    58
    28
    Hallo dames ,

    @Babbelboxje ik ben de hele zwangerschap thuis vanwege risico op vroeggeboorte. Ik mag nu enkel wat in huis kuieren en vanaf 20 weken volledig platliggen en hopen dat men baby'tje lang blijft zitten. Een beetje jaloers op die werkende drukke zwangere :)
    Langs de andere kant ben ik ook wel blij die verplichtingen even te kunnen laten varen maar de reden waarom vergeet ik natuurlijk niet...

    @TrotseMama1990 wat voor werk doe je als ik vragen mag ?
    Ik snap je volledig ik kijk halsstarrig uit naar die 28 weken. Al probeer ik me ook bewust te zijn dat dit een mooie termijn is. In het nu leven en denken en niet in volgende week of binnen 12 weken.
    Bij men dochter heb ik een babygender test besteld. Gewoon fun en toevallig klopte het ook wel :) nu heb ik het niet gedaan omdat je met de nipt ook meteen het geslacht weet.
    Welke onderzoeken of opvolging doen ze bij jou extra omwille van de risico's ?

    Groetjes
     
  9. TrotseMama1990

    TrotseMama1990 Bekend lid

    26 feb 2012
    884
    39
    28
    Vrouw
    Huismama
    @TrotseMama1990 wat voor werk doe je als ik vragen mag ?
    Ik snap je volledig ik kijk halsstarrig uit naar die 28 weken. Al probeer ik me ook bewust te zijn dat dit een mooie termijn is. In het nu leven en denken en niet in volgende week of binnen 12 weken.
    Bij men dochter heb ik een babygender test besteld. Gewoon fun en toevallig klopte het ook wel :) nu heb ik het niet gedaan omdat je met de nipt ook meteen het geslacht weet.
    Welke onderzoeken of opvolging doen ze bij jou extra omwille van de risico's ?

    Groetjes[/QUOTE]

    Ik was alvahulp (schoonmaken bij oudere) maar sinds mijn 1e dochter is overleden en ik die miskraam kreeg ben ik helemaal depressief geweest.

    Toen ik in 2012 mijn zoontje me naar huis mocht nemen mijn ik het niet geloven en wou ook niet meer uit zijn buurt zijn.
    Wel weer ff gewerkt maar hield het niey lang vol ik moest gewoon bij m'n zoon zijn, nu kon het.

    En ja nu na mijn 2e dochter en miskraam.... Pfff als dit allemaal goed mag gaan blijf ik ook thuis ik ben dan blij dat ik hem of haar niet achter hoef te laten in het ziekenhuis maandenlang dus mama blijft in de buurt.

    Met de nipt bedoel je dan nub theorie? Die ken ik dan wel weer haha.
    Ja ik kom meer uit naar de bevalling dan de 28 weken (toen kan ik met spoed op de O.K)
    28 september zou ze skat en jaar zijn geworden.
    Afgelopen 6 juli werd mijn 1 e dochter alweer 7.... Dus nu continu 2 verjaardagen op het kerkhof vieren (ballonnen oplaten).

    Qua onderzoeken zit ik nu aan de medicijnen (bloedverdunners) omdat de bloedtoevoer van de navelstreng naar de moederkoek niet goed was bij mijn vorige zwangerschap dus willen ze voor de zekerheid stolsels voorkomen.
    Verder elke 2-3 weken een echo,en normaal zou je denken dat is leuk zo vaak... Maar nee want elke echo ga ik met buikpijn heen... Angst dat er weer wat mis gaat.

    En jij? Ook extra controles?

    Lief xxxxx
     
  10. TrotseMama1990

    TrotseMama1990 Bekend lid

    26 feb 2012
    884
    39
    28
    Vrouw
    Huismama
    Sorry voor de foutjes maar die telefoon werkt niet altijd lekker mee haha
     
  11. Babbelboxje

    Babbelboxje Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Lijkt de zwangerschap een eeuwigheid te duren als je thuis bent of niet? Ben blij dat ik kán blijven werken. Maar zou het liefst gewoon lekker bij mijn zoontje thuis zijn. Het is me in mijn rug geschoten, gisteren liep ik de hele dag krom, nu nog niet lekker. Werd ook wakker met een pijnlijke en opgezette keel. Gevolg: overgeven. Terwijl de misselijkheid net zo goed als weg was. Dus dat is wel balen. Om half 10 voor het eerst het hartje luisteren!!
     
  12. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ai dat van die rug ken ik. Heeft bij mij paar dagen geduurd.

    Ik werk gelukkig ook gewoon door tot zover het kan. Thuishulp zijn is nu echt een beetje drama.

    Veel plezier met het hartje luisteren!

    Hier hoest en snotter ik nu al een paar dagen flink. Banden en buik doen nu echt pijn bij elke hoestbui :(
     
  13. Babbelboxje

    Babbelboxje Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    O ja verkoudheid tijdens zwangerschap, die duren ook altijd zo lang, pfff..

    Hartje klopte goed!
     
  14. Kleinwonder87

    14 aug 2017
    50
    39
    18
    Vrouw
    Drenthe
    Bij mij duurt de verkoudheid nu ook al minstens 3 a 4 weken. Ben er nu wel flauw van eigenlijk :|
     
  15. Claudia050286

    3 aug 2017
    54
    73
    18
    Vrouw
    Hey meiden,

    Hier weer een berichtje van mij.... dinsdag intake gehad, alles was perfect met de kleine. Wel een klein acrobaatje in mn buik, want hij of zij lag op zn kop
    Nu pas weer met 20 weken een echo, 17 oktober heb ik weer een afspraak staan voor controle.
    Volgende week moet ik even mn suiker prikken en twijfel nog erg of ik de NIPT test wel moet laten doen....

    wat is jullie mening/ervaring met de NIPT test?
     
  16. Claudia050286

    3 aug 2017
    54
    73
    18
    Vrouw
    Oh ja hier mijn echo!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Sanny199, Kleinwonder87 en Babbelboxje vinden dit leuk.
  17. Babbelboxje

    Babbelboxje Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    @Claudia050286 : wij hebben beide keren geen NIPT test laten doen. Ook omdat er geen verhoogd risico is op een kindje met een syndroom
    Een kindje met Downsyndroom is ook erg welkom. Maar dat is niet het enige syndroom waar ze op testen. Ik begrijp heel goed dat veel mensen er wél voor kiezen!

    Ps: mijn 20 weken echo is 1 november.
     
  18. TrotseMama1990

    TrotseMama1990 Bekend lid

    26 feb 2012
    884
    39
    28
    Vrouw
    Huismama
    Hoi dames

    Gister weer controle gehad en tot nu toe lijkt alles nog steeds goed te gaan met de kleine, maar ja bij mij zijn altijd de laatste 3 maanden juist spannend geweest bij mijn dochters.
    Voor het eerst het hartje gehoord en oh wat was dat emotioneel.
    Aangezien ik nu nog geen band op durf te bouwen met de kleine (bang om weer voor de 3e keer afscheid te moeten nemen) heb ik ook uitgelegd aan mn maatschappelijk werkster en die reactie was normaal zei ze.
    Ik krijg waarschijnlijk medicatie om de aankomende 6 maanden wat makkelijker door de komen ivm mijn angsten en slechte nachten door nare herinneringen.

    Helaas kan ik geen foto laten zien want zoals gewoonlijk krijg ik weer een wazige achterlijke foto mee waar je amper wat uit kan halen.
     
  19. Babbelboxje

    Babbelboxje Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    @TrotseMama1990 fijn dat alles tot nu toe goed gaat. Helemaal logisch dat je het zo spannend vind, we duimen hier heel hard met jullie mee!!
     
    TrotseMama1990 vindt dit leuk.
  20. mloess89

    mloess89 Actief lid

    24 okt 2014
    125
    37
    28
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Hoi dames
    Lange tijd niets van mij laten horen.
    Beetje drukke tijd achter de rug.
    Verder was onze dochter 1,5 goed ziek met 40 graden koorts, verschillende onderzoeken gehad bleek ze een blaasontsteking te hebben.
    Nu voor de tweede dag aan de antibiotica en langzaam knapt ze op.
    Wat een zorgen kan je dan hebben zeg.

    Met mij gaat verder alles goed, alles kwaaltjes zijn eigenlijk wel weg nu wat het ook weer spannend maakt.
    Wij hebben komende vrijdag de termijnecho
     

Deel Deze Pagina