Hoe lang mag een kleintje verkouden zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jette, 2 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette

    Jette Fanatiek lid

    9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hallo,

    zoals het onderwerp al aangeeft zou ik graag willen weten hoe lang jullie wachten om je kleintje naar een arts te gaan bij verkoudheid.

    Dominique is nu een week verkouden, s'morgens bij het opstaan hoesten, en je hoort haar wat gorgelen, overdag hoest ze ook regelmatig!
    Wel hardstikke vrolijk goed eten en geen verhoging, moet ik hiermee naar de huisarts, hoe lang mogen die kleintjes verkouden zijn?

    alvast bedankt voor de antwoorden

    Henriette
     
  2. toet

    toet Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik weet niet hoelang het ''mag'',maar als Sophie verkouden is dan duurt het bijna 2 weken voordat alles helemaal weg is.
     
  3. Jette

    Jette Fanatiek lid

    9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi toet,

    hoest ze dan ook twee weken? weet je wat het is, mijn gevoel zegt niet dat ik met haar naar de huisarts moet, ze is hardstikke vrolijk en actief, eet goed en slaapt ook best goed, tja s'morgens is ze een uurtje eerder wakker als normaal en moet dan hoesten, ik geef haar dan wat te drinken en dan gaat het wel weer, maar mijn moeder past twee dagen op en zij zegt dan dat ik er niet te lang mee mag rondlopen met het oog op longblaasjes die kunnen beschadigen en dat ze wel vol zit met slijm.
    Schijnbaar ben ik vroeger nooit verkouden geweest 8) of is ze dat gewoon vergeten!

    Henriette
     
  4. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Als je je echt zorgen maakt, zou ik even de assistente van de huisarts bellen, of het CB. Gewoon even uitleggen wat je hierboven ook schreef. Dan krijg je vast wel advies.
     
  5. Jette

    Jette Fanatiek lid

    9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    das wel een goede, ik ga het CB gewoon even bellen!
     
  6. Christina83

    Christina83 Actief lid

    28 dec 2007
    268
    0
    0
    Ik heb eigenlijk dezelfde vraag. Mijn zoontje is nu al 1,5 week verkouden. eerst een dag met koorts en nu alleen soms nog een beetje een verstopte neus, hoesten en niezen. Morgen heb ik een afspraak bij het cb, dus dan vraag ik daar maar wat ik er mee moet. Ik dacht namelijk ergens gehoord te hebben dat wanneer een baby 2 weken hoest je dan naar de ha moet.
     
  7. zonnetje08

    zonnetje08 Actief lid

    1 aug 2008
    159
    0
    0
    Nou tegenwoordig mogen ze dus heel vaak en heel lang ziek zijn. Omdat mijn dochtertje nu in korte tijd best wel vaak ziek was heb ik vorige week de huisarts gebeld nadat ik haar stikkend in haar eten 's avonds in bed vond en zeker weet dat als ik haar niet zou hebben gehoord (raar geluid via babyfoon) haar zeer zeker kwijt zou zijn geweest, met de vraag dat mocht ze binnen korte tijd weer ziek zijn of ik dan een verwijzing kon krijgen voor de kinderarts. Huisarts vertelde dat ze in September op vakantie ging maar dat ze de verwijzing al uit zou schrijven en dat ik maar een afspraak moest maken bij de kinderarts.

    Zo gezegd, zo gedaan, 8 September mocht ik al komen. Maar omdat er afgelopen weekend ook ineens heel erge koorts bij kwam ( 39,8 - 39.9 steeds net geen 40) terwijl ze nu al ruim 2 weken ziek was heel erg hoesten waardoor ze niet kon slapen en ik een best wel gevaarlijk medicijn voorgeschreven had gekregen zodat ze toch wat kon slapen (promethazine) snotteren en slecht eten, wel gelukkig goed drinken en ik me nu toch echt zorgen begon te maken de assistente van de kinderarts gebeld of ik niet tussendoor mocht en gelukkig was er net 1 uitgevallen zodat ik gisteren om 11 uur al terecht kon.

    Helaas kwam ik er niet bevredigd vandaan. Waarschijnlijk loopt ze vaak infecties op via mijn oudere kinderen die buiten spelen naar school gaan e.d. en de koorts en uitslag die ze ineens had gisteren lijkt op de 6e ziekte kortom ze heeft dus meerdere dingen onder de leden, maar doordat ze zo goed reageerd op een zetpil en ze er gisteren aardig vrolijk zat was ze verder niet ongerust en moet haar lichaam het maar zelf doen. Tot een leeftijd van 4 jaar mogen kinderen dus heel vaak en best wel lang ziek zijn voor ze uiteindelijk doorzoeken.

    ze is inmiddels in 2 wkn tijd van 9200 gram naar de 8800 gegaan maar ook dat geeft niks volgens de ka want aangezien ze in het midden van de curve loopt kan ze wel wat schade lijden grrr.
     
  8. Jette

    Jette Fanatiek lid

    9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    christina, als je morgen naar het CB bent geweest wil jij mij dan vertellen wat ze gezegd hebben?
    Ben erg benieuwd.

    De zesde ziekte heeft dominique ook gehad, daar is het mee begonnen zo ineens koorts, daarna vlekken, toen een week later wakker geworden op zondagmiddag en verkouden, snotterig, hoesten en koorts.
    Na de middag de koorts weg maar het hoesten en snotterig is er nog steeds nu dus een week!
    Ikzelf heb niet echt het gevoel dat ik naar de HA hoef, maar ja mijn moeder dramt er soms wat over door, ja wie is nou de ouder he ;)
    maar goed zal haar nog eens geduldig uitleggen dat die kleintjes nou eenmaal wat vaker ziek zijn!

    Henriette
     
  9. Senais

    Senais Fanatiek lid

    27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Mijn dochter is vanaf dat ze naar de creche gaat bijna chronisch verkouden. Ben in het begin wel naar de HA geweest. Gewoon verkouden werd er steeds gezegd. Nu ga ik ook niet meer. De ene week is het erger dan de andere. Als ze erg snotterig is gebruik ik neusspray verder niet zoveel. Maar ze is gewoon altijd vrolijk en verder geen kwaaltjes. Als ze ook last krijgt van andere kwaaltjes ga ik natuurlijk wel weer langs. Nu wachten we gewoon tot het 1e jaar over is, dan zou t minder moeten worden :D
     
  10. Senais

    Senais Fanatiek lid

    27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Oh ja, onze dochter heeft ook vorige week de 6e ziekte gehad. Hoge koorts en toen we dachten dat het minder werd kreeg ze uitslag. Het heerst nu een beetje geloof ik...
     
  11. Jette

    Jette Fanatiek lid

    9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi shaula,

    je geeft er dus verder niet zo veel voor begrijp ik, hoe doe je dat dan s'nachts, of slaapt ze er wel goed onder, niet hoesten?
    heb net een 7-daags kuurtje gehaald bij de apotheek, wil dat eens proberen kijken of het verbetering geeft.

    Henriette
     
  12. Senais

    Senais Fanatiek lid

    27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hoi Jette,

    Jawel, af en toe hoesten. Maar meestal slaapt ze gelijk weer verder. En ik geef haar op de mindere dagen neusspray voor ze gaat slapen. Dat werkt prima. Nu is ze niet aan het snotteren, maar gewoon hoesten af en toe. Maar het wordt steeds minder. Dus nee, ik geef er verder niet veel voor :). Wat voor kuurtje heb jij dan? Ben benieuwd! Wist niet dat je ook kuurtjes mee kreeg. Bij mij werd steeds gezegd: "Het hoort erbij en gaat wel over"...
     
  13. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Voor 1.5 maand geleden waren Kylian en ik ook zo verkouden.
    Uiteindelijk (vooral omdat mijn kop zo'n pijn deed) ben ik naar de huisarts gegaan en heb voor de zekerheid Kylian meegenomen.

    Zolang je kleine geen koorts heeft (hoge dan wel te verstaan) nog goed drinkt en gewoon zichzelf is mag een verkoudheid tot 4 weken duren, was wat ik te horen kreeg.

    Een week later waren we allebei er vanaf.

    Groetjes Anita
     
  14. Jette

    Jette Fanatiek lid

    9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ik heb net het CB gebeld, zij adviseren ook zolang er geen koorts is gewoon uitzieken, af en toe paracetamol als het hoesten te erg wordt.
    Heeft tijd nodig!

    henriette
     

Deel Deze Pagina