Mag Babyzen YOYO altijd mee als handbagage?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Rok met stipjes, 5 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rok met stipjes

    Rok met stipjes Nieuw lid

    5 mei 2017
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hallo,

    Wij gaan binnenkort op vlieg vakantie met onze 1,5 jarige dochter en ik overweeg een Babyzen Yoyo te kopen, omdat deze mee het vliegtuig in mag als handbagage.

    Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met deze kinderwagen. Wordt deze altijd geaccepteerd als handbagage of wordt hij soms geweigerd waardoor de Yoyo alsnog bij de gate of al bij check-in balie afgegeven moet worden?

    Bedankt, alle feedback is welkom.
     
  2. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Ik weet alleen dat handbagage soms alsnog het ruim in moet omdat iedereen zoveel handbagage meeneemt dat het niet meer past. Soms is dat al duidelijk bij de Check In, soms bij de gate, maar ik heb ook al eens meegemaakt dat iedereen er pas achter kwam dat het niet paste toen we al in het vliegtuig waren. Hoeveel er ook geduwd/gepropt werd, het lukte niet. Dus moesten er toen alsnog dingen het ruim in. Als ik heel eerlijk ben zou ik dus niet speciaal voor deze vliegreis zo'n Yoyo aanschaffen. Zou eerder een (tweedehands?) buggy meenemen, die kan mee tot aan de gate. Waarom wil je de kinderwagen/buggy per se als handbagage mee?
     
  3. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    Geen ervaring mee, maar een gewone buggy mag mee tot aan de vliegtuigtrap en gaat dan het ruim in. Dat is allemaal heel goed geregeld altijd!
    Je hebt toch niks aan de kinderwagen tijdens de vlucht...
     
  4. Rok met stipjes

    Rok met stipjes Nieuw lid

    5 mei 2017
    2
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reactie.

    Het lijkt me gewoon erg handig. Bij aankomst hoef je niet te wachten / te zoeken naar je kinderwagen. En je weet zeker bij aankomst dat je kinderwagen er is en niet per ongeluk beschadigd of verdwenen is.

    Is er iemand die met een Yoyo en vaak met het vliegtuig reist? Het voordeel is er alleen als de Yoyo altijd als handbagage wordt geaccepteerd. Niet dat je hem toch op het laatst moet afgeven en onderin het ruim gaat.
     
  5. Molensteen

    Molensteen Fanatiek lid

    17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Tis nooit zeker dat je meteen je buggy krijgt
    Vaak gaat een buggy toch het ruim in en beland op de band
    Ik zou evt kijken naar een ERGONOMOSCHE draagzak
     
  6. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Zoals al aangegeven: een Yoyo valt binnen de toegestane afmetingen van handbagage. Dus in theorie ja. Net zoals alle andere mini koffertjes. Maar in de praktijk mag/kan alles door plaats gebrek alsnog in het ruim belanden. Zowel kleine koffertjes als jouw Yoyo.
    Ik heb overigens gereisd met een MacLaren buggy met MacLaren reistas. Keurig ingecheckt en bij aankomst kwam hij als eerste op de band van bagage met speciale afmetingen. Er was niks aan; als dat wel was geweest had ik het wel geweten want hij was nagenoeg nieuw toendertijd.
     
  7. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.161
    588
    113
    Dit zou ik ook doen ja, reizen met een buggy lijkt me zo omslachtig, dat hebben wij nog nooit gedaan. Wij gebruiken altijd een ergonomische draagzak, veel makkelijker!
     
  8. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou echt niet zo'n dure buggy aanschaffen, puur om als handbagage mee te nemen in het vliegtuig.
    Wij zijn bijna 2 jaar terug met de abc zoom duowagen op vakantie gegaan. Ging prima. Je mag de wagen meenemen tot de gate, daar geef je het af.
    De heenreis mocht de maxicosi ook mee, was heel handig (terugreis niet ivm ruimtegebrek).
    Bij het uitstappen krijg je meteen je kinderwagen terug.
    Alleen hadden ze bij ons op de heenreis een fout gemaakt bij aankomst, waardoor we de wagen pas bij de bagageband konden oppikken, maar dat kan gebeuren.

    Het heeft dus echt niet zoveel meerwaarde om het als handbagage mee te hebben.
     
  9. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.593
    3.973
    113
    Ik zou een ergonomische draagzak meenemen. Je loopt anders met een handbagage tas, zo'n grote kinderwagenkoffer en je kind te tillen het vliegtuig in en uit. Veel makkelijker om je kind dan bij je te hebben in een draagzak. Gewoon een buggy tot aan de gate is wel fijn. En die komt afhankelijk van de bestemming direct bij het uitstappen te voorschijn, of pas bij de band, meestal is het voor de kinderen ook wel fijn om even te kunnen lopen na zo'n hele vlucht te moeten zitten en beperkte ruimte te hebben.
     
  10. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Helemaal niet altijd goed geregeld. Ja, het inladen, met alle geweld van de wereld, is altijd goed geregeld. Maar de laatste keer dat wij terugkwamen van Curacao, kwamen onze buggy's als laatste eruit. Lekker handig, stonden we daar met alle mama's en super vermoeide kindjes in de armen te wachten op de buggy's.
    Die ook nog eens 4x van band veranderde, waardoor we lekker heen en weer konden lopen....

    Goddank was dit de laatste keer dat we met een buggy weg gingen ;)
    De volgende keer nemen we 2 loopfietsjes mee....
     

Deel Deze Pagina