Mag een kind van 1 jaar al Brinta?

Discussie in 'Voeding' gestart door tinkertje, 23 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkertje

    tinkertje Fanatiek lid

    19 dec 2014
    1.075
    13
    38
    hoihoi dames,

    Ik zat vanmorgen in twijfel, onze dochter (1jaar) eet 's morgens meestal havermout of 1 boterham.. nu lust ik absoluuuut geen havermout maar eet ik soms brinta, ik dacht ineens zou ons dametje dat ook al mogen?, ik ging ontzettend twijfelen ( zoals vaak haha).. dus niet gegeven en haar havermout gegeven...

    Hebben jullie enig idee wat betreft brinta ?

    Groetjesss
     
  2. HvO

    HvO Niet meer actief

    Ik ben inmiddels al 28 jaar en de middelste van drie haha maar wij kregen dat vroeger ook op jonge leeftijd. Wellicht dat de voedingsadviezen nu wel aangepast zijn.

    Maar zijn Brinta en havermout niet bijna gelijk aan elkaar qua voedingstoffen? Dus waarom niet?
     
  3. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    Mag gewoon hoor. Havermout vult alleen wat beter is mijn ervaring.
     
  4. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Brinta kan je gewoon geven. Ik geef Brinta Havermout, want aan de gewone Brinta is zout toegevoegd en dat vind ik niet nodig.
     
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.325
    113
    In principe mogen ze gewoon alles eten, dus zou niet weten waarom geen Brinta.
    Alleen even letten op toegevoegde suikers en zout. Verder hoef je nergens over te twijfelen en kun je geven wat jij ook eet.
    (Qua zout mogen ze 3 gram per dag vanaf 1 jaar, en wordt onder 0,3 gram per 100 gram gezien als weinig, en boven de 1,5 gram per 100 gram gezien als veel. Daartussen moet je zelf de afweging maken. Hangt een beetje af van hoe vaak ej het geeft en hoeveel je ervan geeft).
     
  6. tinkertje

    tinkertje Fanatiek lid

    19 dec 2014
    1.075
    13
    38
    Ze vond het super lekker vanmorgen!.. zo af en toe leek het mij ook heen kwaad kunnen.. ik ontbijt er ook niet iedere ochtend mee :) .. verder lust ze zo beetje alles en eet ze al veel mee, op de gekke recepten na ( buitenlands etc) ...

    Thanks voor jullie mee denken en tips!
     
  7. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Vanaf 1 jaar mag ze gewoon alles eten met beperkt suiker en zout.
    Ook wordt aangeraden om tot 3 a 4 jaar te wachten met rauw vlees en rauwe vis.
     
  8. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hebben langdurig bambix zonnige ontbijtpap 6 maanden gekocht, omdat dit even voedzaam bleek als brinta, meer graansoorten bevat, en dl het lekkerder vond.
     
  9. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ik ben snel overgestapt op brinta toen ze 1 was. Krijgt ze ong 3 keer per week als ze naar op de opvang moet.
     

Deel Deze Pagina