Mag hij nou wel of geen ham?

Discussie in 'Voeding' gestart door Bubblez, 12 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Onze zoon is 8 maand oud. En eet "met de pot mee"

    Nu kijk ik altijd al op potjes wat daar in zit zodat ik "weet" wat hij mag. Zo heb ik hem enkele weken terug wat ham door de tagliatelle gegeven.

    Alleen, in andere voedingswijzer staat weer geen varkensvlees onder 1 jr. Of zelfs ouder.

    Wat is het nou? Ham wel en bv geen speklap en hamlap? Of allemaal niet? Of??..

    Haha bedankt!
     
  2. Happygolucky

    Happygolucky Bekend lid

    10 sep 2017
    544
    322
    63
    Vrouw
    Heeft volgens mij te maken met de allergenen. Op varkensvlees reageren meer mensen dan kip of rund. Dus mag hij ham? Hij reageert er niet op dus met mate een beetje ham lijkt mij niet zo'n punt.

    Mijn kind heeft nog steeds geen varkensvlees gegeten, ook al is ie bijna een peuter ivm allergenen (zeer gevoelig kind qua voeding)
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ja dat dacht ik ook dat t door allergieën kwam idd..

    Maar op ham reageerde hij niks. Ik spoel het wel even af ervoor, ivm zout enzo.

    Maar verder kan het dus geen kwaad?
     
  4. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Volgens mij komt het omdat varkensvlees vrij vet en zout is, maar voor een enkele keer maakt dat niet uit volgens mij.
     
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    Vleeswaren bevatten veel zout, suiker en andere toevoegingen, dat zou ik niet geven.

    Gewoon een hamlap mag natuurlijk wel, want daar zit verder niks aan toegevoegd.
     
  6. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Er zit gewoon ham in 6+ potjes dus zou me er niet zo druk om maken. Ook niet over dat zout. Het is echt maar weinig.
     
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik heb het ook gegeven idd. Wel even afgespoelt.

    Ik blijf alleen niet begrijpen waarom ham (potje bv) wel mag en een hamlap of ander varkensvlees niet..
     
  8. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    In een plak ham (vleeswaren) zit z
    Het is een beetje wat je zelf wilt en welke theorie je volgt. Ook zijn de richtlijnen in België bijv al heel anders dan in Nederland.
    Een beetje je gezond verstand gebruiken.

    Hier doen we baby led weaning (rapley) en dan mag in principe alles vanaf 6 maand (behalve suiker, zout, en honing).
    Babykoekjes zoals die in de winkel liggen vanaf 4 of 6 maand zou ik dus niet geven, omdat daar suiker aan is toegevoegd. Maar dit mag volgens andere richtlijnen dus prima weer wel.

    Een hamlap zou ik dus wel geven, is gewoon varkensvlees, maar een plak ham vleeswaren niet, want hier zit suiker en zout aan toegevoegd.

    (Ook smeerkaas en smeerworst bijv wordt vaak al vroeg gegeven, maar dat krijgt onze zoon ook niet vanwege de toevoegingen. Net als jam. Een van de dingen die vaak vroeg wordt gegeven, maar zit vol suiker. Net de afwegingen die je zelf maakt)
     
    Bubblez vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina