Mag je mosselen eten als je zwanger bent? ja of neen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Frieke, 21 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Ik heb zoo enorm veel zin in mosselen. Binnenkort gaan we ook op vakantie. Kan ik een pot mosselen bestellen of laat ik die beter nog minstens een half jaat staan?
    Ik ben 11 weken ver!
     
  2. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Zover ik weet is het geen probleem, als ze maar niet rauw zijn. Ik heb vorige week lekker een kilo mosselen weg gekauwd. Jammie!! De zwanger en zo app zegt ook dat het wel kan. :)
     
  3. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

  4. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.402
    3.953
    113
    noord holland
    Ik begreep altijd geen schaal- en schelpdieren en heb het dus niet gedaan. Ik vind dat soort dingen super lekker naar heb het toch laten staan.
    Maar wat dat betreft verandert er steeds zoveel. Misschien aan je verloskundige vragen?
     
  5. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Ik weet niet hoe laagdrempelig een verloskundige is in Nederland, maar ik ga in Be bij een gynaecoloog en ik vind dat wat lastig om die drukbezette dokter daarvoor lastig te vallen... Maar als ik er nog eens ben vraag ik het zeker!!
     
  6. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    ook! Ik vond net ook op de site van het UZ Leuven dat het geen probleem is, mitst niet rauw! Dus ik denk wel dat ik ervoor ga gaan!
    Er zijn ook gewoon zooveel dingen waar ik zoveel trek in heb die ik niet mag eten ;( Natuurlijk voor het goede doel en natuurlijk heb ik het er wel voor over hoor! Maar als het dan wel mag, zou ik het wel graag eten natuurlijk! Ik laat de carpaccio, steak tartaar, beefsteak, sushi, wijn etc dan wel nog wat staan ;)
     
  7. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Er is niks mis met mosselen of met andere schaal- en schelpdieren, mits ze kraakvers en goed bereid zijn.

    Ook sushi mag ik gewoon hebben van mijn gyn (ook in Belgie), en met verse zalm of haring is ook niks mis.
     
  8. Vlinder1983

    Vlinder1983 Bekend lid

    15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Ik heb de afgelopen 3 weken 2 keer mosselen gegeten. Als je ze gekookt eet en niet rauw mag je ze gewoon eten.
     
  9. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    ha hier word ik blij van!
     
  10. Mel88

    Mel88 Actief lid

    3 mrt 2017
    456
    119
    43
    Mijn verloskundige zei dat het niet mag. Omdat de kans groot is dag er eentje bij zit die net niet helemaal goed is. Iets met een bacterie?
    Ik heb het ook expliciet nagevraagd omdat ik ze zo lekker vond en al ontzettend veel moet laten..
     
  11. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.069
    472
    83
    Dit inderdaad.
     

Deel Deze Pagina