Mag jouw kind een hoverboard of oxboard

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door LisbethSalander, 19 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Steeds vaker zie ik kinderen rondcrossen op een hoverboard.
    Ik vraag mij altijd af of de ouders op de hoogte zijn dat die dingen de openbare weg niet op mogen en dat schade doordaar niet verzekerd is. Of zouden deze ouders dat dus niet interesseren?

    Vertel hoe sta jij tegenover dit “speelgoed”.
     
  2. rums

    rums Niet meer actief

    Van mij zou het niet mogen. Hier een jongen van ongeveer 10 op school van zoon die ook een hoverboard heeft met zo'n systeem dat hij kan zitten erop. Dat ding gaat hard en hij zit dan laag bij de grond dus als ik mijn oprit afrijd kan ik hem niet aan zien komen.
    En andere jongen van school heeft er ook een en die heb ik ook zo'n ongenadig harde klap zien maken. Wonder boven wonder had hij niets.

    Maar als ik het goed begrijp dan is hij onverzekerd als ik hem aanrijd met mijn auto?
     
  3. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee hier mogen ze niet zo’n ding. Ik zie ze hier regelmatig de weg overvliegen, om vervolgens een verkeerde beweging te maken. Je maakt een behoorlijke klap.
    Plus die dingen mogen inderdaad niet eens op de openbare weg, dus nee. Hier komt niet zo’n ding
     
  4. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Inderdaad dekken de meeste verzekeraars schade door een hoverboard niet. Het wordt gezien als motorrijtuig en die zijn niet gedekt op je avp ( aansprakelijkheidsverzekering)
    Omdat het geen stuur heeft is het afgekeurd door het rdw als motorrijtuig en worden er geen kentekens voor verstrekt.
     
  5. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Mijn zoontje heeft er wel een, met zo'n kart erbij. Hier in het dorp kan hij er weinig kwaad mee, en verder vind ik het leuk voor op vakantie enzo.

    Edit: ik moet er wel bij zeggen dat hij niet het roekeloze type is, en we zijn er eigenlijk altijd wel bij - op de fiets erachteraan...
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zag vorig jaar een meisje door het park racen met zo’n ding, toen reed ze door een kuil en viel ongelooflijk hard. Bewusteloos, haar vriendinnen volledig in paniek, ambulance erbij, nek in zo’n kraag, en met loeiende sirenes naar het ziekenhuis. Geen idee hoe het af is gelopen.... Sindsdien vind ik die dingen eng. Een skateboard gaat ook hard, maar dat is toch anders in mijn ogen...

    Buurjongen heeft er ook een zitje bij, hij racet echt keihard maar geruisloos, ik vind het zooooo akelig. Geen helm op ofzo, niks. Een keer een bocht verkeerd en hij knalt met enorme snelheid ergens tegen....
     
  7. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    Ik zie het nut van dat speelgoed niet zo in! Er zijn zat leukere speelspullen te krijgen die een stuk creatiever, actiever en aantrekkelijker zijn! Mijn kinderen zouden er dus absoluut geen krijgen!
     
  8. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    #8 DastyQueen, 19 jun 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2018
    mijn zoon is net 10 en heeft zijn hover board nu 3 jaar. Inmiddels heeft hij er allemaal accesoires op, een zitje dan is het net een cart, een stuur zodat het een sagway lijkt en een zitje met stuur en 2 extra wielen waardoor het een electrische step word. Ik weet dat ze niet op de openbare weg mogen en dat de schade die er eventueel door veroorzaakt word voor onze rekening is. Zoon blijft er trouwens mee in de wijk en want als de batterij leeg is is dat ding haast niet te tillen.
     
    lies276, Youtan, Ysabella en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier heeft mijn dochter (11) er eentje gekregen voor haar verjaardag. Ze gebruikt hem vooral binnenshuis en tuin. Soms gaat ze een rondje blok (woonerf)

    Het wordt gedoogd...
    Ik vind het niet super gevaarlijk en zelfs vooral erg leuk om er zelf op te staan!
     
    lies276 en DastyQueen vinden dit leuk.
  10. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Zouden ze van mij op zich wel mogen maar ze betalen het dan maar van hun eigen geld en ik heb twee krenten van kinderen, die vinden dat veel te duur :roflmao:
     
    spruitje80, Chocolat en Caithy vinden dit leuk.
  11. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Mijn kinderen willen er wel een, maar je mag er niet mee op de openbare weg, dus wat heb je er dan aan? Ik ga daar geen geld aan uitgeven. Als ze zelf een paar honderd euro kwijt willen eraan, leven ze zich maar uit, kunnen ze in de achtertuin rondjes van 10 meter rijden, haha.
     
  12. Marchella

    Marchella Niet meer actief

    Nee, die krijgen ze niet.
    Schoonvader wilde er 1 voor dochter kopen. Heb hem vriendelijk gevraagd dat idee niet ten uitvoering te brengen.
     
  13. HooyoShimbir

    HooyoShimbir Fanatiek lid

    20 aug 2009
    4.390
    1.665
    113
    Vrouw
    Randstad
    Nee mogen ze niet gelukkig vind dochter skaten, wave boarden en stunt steppen veel leuker :D
     
  14. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Hier mogen ze het ook niet. Mijn zoon zou er wel een willen, maar aangezien het op de openbare weg niet mag en onze tuin niet supergroot is, zie ik het nut er niet van in. Nu snapt hij dat gelukkig zelf ook wel. Hij heeft best een aantal vriendjes die er wel een hebben, maar die hebben allemaal een gigantisch grote tuin. Dan zou ik het ook geen probleem vinden.
    Mijn dochter wil er sowieso geen, zij gaat liever met haar skate- of waveboard ofzo weg.
     
  15. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.399
    113
    Nee.
    Vind ze gevaarlijk en je bent amper in beweging.
    M'n meiden hebben skeelers en de jongste net een Waveboard waar ze al aardig mee om kan gaan.
     
  16. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.287
    7.846
    113
    Gelderland
    Nee van mij mogen ze hem niet. Ze zijn gevaarlijk, duur en ze mogen de weg niet op.
    Ze mogen lekker steppen, fietsen en skaten.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  17. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mag je met zo'n ding ook niet op de stoep dan? Daar zie ik de meeste kinderen met zo'n ding.
     
  18. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.495
    24.370
    113
    Van ons mocht het eerst ook niet. Ook omdat ik er weinig nut van inzag. Maar uiteindelijk onder bepaalde voorwaarden heeft jongste dochter hem van haar eigen geld mogen kopen. Ze mag er mee in de tuin en op het plein achter ons huis. En dat gaat prima omdat we daar heel veel ruimte hebben.
    Ze mag onder geen enkele voorwaarde zo’n zitding erbij kopen en mag daar ook niet op bij andere kinderen die wel zo’n ding hebben. Ik vind het laag zitten wel heel onoverzichtelijk en het gaat veel harder dan wanneer ze staan.
    Ik heb begrepen dat het gevaar voor ongevallen ook niet groter is dan met een skateboard oid. En het type letstel ook niet. In dat opzicht heeft alle speelgoed op wielen risico’s.
     
    lies276 vindt dit leuk.
  19. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.733
    113
    Vorige keer een meisje erg hard zien vallen met zo’n ding. Alles lag open.

    Mijn kinderen zijn de leeftijd niet om er eentje te willen, maar door het bovenstaande zou ik wel twijfelen als dit wel het geval was. Wist ook niet dat ze eigenlijk niet op de openbare weg mogen.
     
  20. mellanie76

    mellanie76 VIP lid

    5 aug 2016
    17.645
    800
    113
    moeder
    Rotterdam
    Ik vind die dingen afschuwelijk!
    Ze zijn peperduur en wat kun je er nou mee voor dat geld?
    Er een beetje op staan.
    Ik zie kinderen er in het winkelcentrum mee rijden en in supermarkten.Jij moet hun ontwijken anders kan je er 1 tegen je aan krijgen.En het is echt voor luie jonge lui,die te lui zijn om te bewegen.
    En dat is nou net wat gezondheidsdeskundigen aanraden.
    Bewegen!
     
    chrystel73 en Luna86 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina