MAM flesjes

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Miertje2006, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miertje2006

    26 sep 2012
    84
    0
    6
    Graag wil ik mijn ervaring delen en misschien is het een goede tip voor moeders die nog zoekende zijn naar het perfecte flesje voor hun kindje.
    Ben bij mijn zoontje begonnen met een avent natural fles maar dit was totaal geen succes. Veel knoeien en verslikken en binnen 10 minuten was de fles leeg met de hik en spugen als gevolg, en ontzettend veel krampjes :(.
    Toen overgestapt op de s fles van difrax ging iets beter maar was nog niet wat het moest zijn.
    Toen kwam ik bij de drogist de anti-colic flesjes van MAM tegen. Flesje mee genomen want het is het proberen waard.
    Nou ik kan zeggen wat een geweldige fles, mijn mannetje drinkt nu ontzettend rustig doet er nu netjes 15-20 minuten over, geen geknoei meer en geen krampjes meer :D.
    Wil natuurlijk niet zeggen dat het voor ieder kindje werkt maar is misschien het proberen waard.
    Flesje heeft ook een ventiel onderin wat krampjes verminderd en het heeft een zelf steriliserende functie, 3 min in de magnetron en klaar ;).
     
  2. frouk85

    frouk85 Niet meer actief

    Ik zag hem ook staan en heb hem meegenomen straks testen ben benieuwd
    We gebruiken nu dr Brown maar of de krampjes daar minder van worden :( Difrax ook geprobeerd maar drinkt hij de fles te snel op
     
  3. Eden28

    Eden28 Fanatiek lid

    23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Waar koop je die flessen? Mijn meisje drinkt ook slecht en wellicht gaat het bij deze fles beter
     
  4. frouk85

    frouk85 Niet meer actief

    Bij de kruitvat heb ik hem gekocht.
     
  5. rums

    rums Niet meer actief


    Dat probleem had ik ook. Dat was op het moment dat ik een gaatje in het ventiel maakte (dat moet zo volgens difrax site). Toen dronk mijn zoon heel snel. Dus nieuwe ventielen gekocht en die dicht gelaten. De grote fles drinkt hij wel heel goed uit ook al zit daar wel gaatje in het ventiel.
     
  6. Miertje2006

    26 sep 2012
    84
    0
    6
    De flesjes zijn idd bij de kruidvat te koop. Difrax fles ging hier ook nog veel te snel met de s speen. Bij de MAM fles zit ook een ventiel maar zonder gaatjes of iets, werkt een stuk fijner. Ben benieuwd hoe hij bij jullie bevalt :).
     
  7. frouk85

    frouk85 Niet meer actief

    Heb hem net gebruikt hij moest even wennen aan de speen maar je hoord de lucht eruit gaan soort fluitje alleen roeren met de vork moet voorzichtiger vanwege t ventiel onderin. Ben benieuwd met de krampjes. Hij deed wel netjes 15 tot 20 minuten over zijn fles
     
  8. hinghtqueen

    13 nov 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook al een tijdje met MAM flesje aan het voeden, echt een verschil. Geen krampjes, drinkt rustiger en zonder knoeien.
    Een aanrader voor veel voordelen.
     
  9. Eden28

    Eden28 Fanatiek lid

    23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Beter dan dr. Brown?
     
  10. Kellebel1987

    Kellebel1987 Fanatiek lid

    20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Het enige probleem wat ik met difrax heb is dat ze gemakkelijk lekken.. Maar Avent vond mijn kleine ook niet zo prettig, uit difrax drinkt ze wel redelijk goed.. Zal eens naar die mam kijken..
     
  11. NastassjaS

    NastassjaS Actief lid

    14 jan 2013
    313
    0
    0
    Amsterdam
    Ik hoor de laatste tijd veel goeie dingen over die MAM flessen. En als ik dit zo allemaal lees ga ik het geloof ik ook eens proberen!

    Hier ook een Difrax S fles. Bevalt opzich ok, het is in ieder geval beter dan de Philips Avent Natural flessen, wat een miskoop! Toch spuugt mijn mannetje nog vaak na de fles, dus wellicht dat de MAM flessen uitkomst bieden. Thanks voor de tip in ieder geval ;)
     
  12. Miertje2006

    26 sep 2012
    84
    0
    6
    Dr Brown's heb ik ook geprobeerd maar ook met die fles/speentje knoeide hij nog behoorlijk en ook de krampjes werden niet echt minder.
    Dus ik vind de MAM fles beter dan de Dr Brown's. Mijn zoontje geniet nu ook echt tijdens het drinken dat was met al die andere flessen wel anders, de melk gutste tijdens het drinken langs zijn mondje omdat het te snel ging en daardoor verslikte hij zich vaak en daardoor onrustig drinken, huilen en druk met zijn handjes bewegen en na de voeding spugen. En nu wat een verschil wij zijn echt super blij met deze fles :).
    En geen krampjes meer :D.
     
  13. Eden28

    Eden28 Fanatiek lid

    23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Hmm dr. Brown gaat hier kwa tempo wel goed alleen loopt er nog wel steeds voeding langs. Ga deze fles dan ook maar eens proberen. Krampjes heeft ze hier amper gehad trouwens
     
  14. armande

    armande Fanatiek lid

    15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Wij hebben ook de MAMfles, zien er ook nog een leuk uit maar goed dat is bijzaak ;)
    Wel even opletten dat je de koliekversie hebt, want op de website van MAM staan ook gewonen flessen! (hier verkoopt kruidvat alleen de koliek)
     
  15. Eden28

    Eden28 Fanatiek lid

    23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ga hem zo proberen!
     
  16. Eden28

    Eden28 Fanatiek lid

    23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Hij mag blijven hoor :D
    Ze keer eerst wel heel vies toen ze de fles in haar mond deed maarja de vorm is ook anders dan dr. Brown. Moest wel lachen, was echt zo'n gezicht van wat doe je me nou weer aan! Ze lijkt minder te knoeien en het allergrootste voordeel is dat deze niet zo'n stom ventiel heeft. Hier bleef toch altijd wel melk inzitten waardoor ze niet altijd de hele fles opdronk of ik moest halverwege de fles recht zetten om de melk uit het ventiel te laten stromen.

    En hij ziet er leuk uit!
     
  17. NastassjaS

    NastassjaS Actief lid

    14 jan 2013
    313
    0
    0
    Amsterdam
    Wat een geweldige fles! Heb er vanmiddag eentje gehaald bij de Kruidvat en daarna gelijk geprobeerd. Niks niet knoeien, niet verslikken en ook niet gespuugd! Hier een hele blije mama en een heel blij ventje ;)

    Wat ook handig is, is dat hij zichzelf steriliseert! Top!
     
  18. Eden28

    Eden28 Fanatiek lid

    23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Als ik er voor 6e nog uit kan haal ik er nog eentje
     
  19. Miertje2006

    26 sep 2012
    84
    0
    6
    Helemaal top! Weer nieuwe blije mama's erbij ;)
    T is echt een geweldige fles en idd ze zien er ook nog is leuk uit.
     
  20. Eden28

    Eden28 Fanatiek lid

    23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Heb je aandelen :p
     

Deel Deze Pagina