Weinig eten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sonja839, 24 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonja839

    Sonja839 Actief lid

    30 okt 2012
    356
    0
    0
    Magazijnwerk en opvoeding :)
    Noord Holland
    Normaal gesproken ben ik een vreetzak van heb ik jou daar! Ik at altijd al veel...en toen ik eenmaal gestopt was met roken werd het helemaal erg.
    En nu..... Ik heb gewoon geen ruimte meer voor al dat lekkers!! Laatst een kapsalon gekocht. Nou normaal gaat die er zo in....maar nu kwam ik niet verder dan een kwart!
    Aan de ene kant ben ik er blij mee want zo kom ik tenminste niet zoveel aan maar aan de andere kant mis ik het gewoon! Dit heb ik bij mijn eerdere zwangerschappen nooit meegemaakt... toen schoof ik er ook van alles in..

    Iemand enig idee waarom dit nu zo is?
     
  2. MamaNiRo

    MamaNiRo Actief lid

    9 aug 2013
    142
    1
    0
    Vrijwilliger in de dierentuin, werkzaam in het bed
    Ik weet niet precies waarom dit is, zeker niet omdat je aangeeft al eerder zwanger geweest te zijn en dat je er toen geen last van had. Ik wil alleen zeggen dat ik het herken, hoe lekker ik het ook vindt, ik voel echt dat ik op een gegeven moment gewoon moet stoppen, dus dan maar wat meer verdelen over de dag!
     
  3. Sonja839

    Sonja839 Actief lid

    30 okt 2012
    356
    0
    0
    Magazijnwerk en opvoeding :)
    Noord Holland
    Ja ik voel al heel snel dat ik vol zit en dat volle gevoel blijf ik ook best wel lange tijd aanhouden.
    Ja idd ..de boel maar verdelen... maar dan kom ik nog lang niet aan het aantal eten wat ik normaal binnen krijg.
    Wel drink ik heel veel melk en ik slik gravitamon,voor de extra vitamientjes want ik ben echt bang dat ik te weinig binnen krijg..
     
  4. kniks

    kniks Actief lid

    6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik herken het ook. De hele zwangerschap al. Waar ik eerder gerust 2x opschepte en het liefste ook 2 toetjes had en zo een grote pizza kwijt kon, zo weinig kan ik nu kwijt.

    Kwart pizza en ik zit stampvol, half bordje en toetje eet ik vaak niet op.

    Moet wel zeggen dat ik een uur later wel weer kan eten, dat dan weer wel.
     
  5. Sonja839

    Sonja839 Actief lid

    30 okt 2012
    356
    0
    0
    Magazijnwerk en opvoeding :)
    Noord Holland
    Nou...ik zou nu wel wat kunnen eten als het moet maar echt niet omdat ik honger heb (2 uur geleden gegeten)
    Ik ga er zo maar eens een sinaasappel indrukken haha.

    Maarre... kniks...ik zie dat jij een dag over tijd bent? Spannend!!!!:)
     
  6. sadieraven

    sadieraven Fanatiek lid

    2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik heb tot 12 weken echt hongerrrrr gehad. Geen broodje doner, kapsalon, pizza of dat soort dingen. Wel rook patat zoooo lekker! Haha
    Maar wel veel belegde broodjes, vooral broodje gezond, creusli en fruit.
    Daarna hield het op.
    Nu ben ik morgen 22 weken en we hebben vanavond patat met een kroket en frikandel gegeten. Zelf in de pan klaargemaakt en dat was rond 6 uur...
    Zit nog steeds me frikandel weg te slikken want hij komt steeds terug blehh.
    Kleine meid zit savonds tegen me maag aan en dan krijg ik ook lekker last van zuur bah
     
  7. Sonja839

    Sonja839 Actief lid

    30 okt 2012
    356
    0
    0
    Magazijnwerk en opvoeding :)
    Noord Holland
    Aaah verschrikkelijk he? Nou ik eet vanaf dag 1 al bijna niks. Vooral de eerste 2 maanden was echt een drama. Ik was alleen maar misselijk en moe. Dat ik niet heel veel ben afgevallen is eigelijk een wonder. (ondertussen is er wel 1 kilo af)

    Oh bah het zuur.... ben blij dat ik daar (nog) geen last van heb.... rot voor je! Dus jij hebt straks lekker de smaak van een zure frikandel in je bakkes! :$
     
  8. sadieraven

    sadieraven Fanatiek lid

    2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ja dat is echt verschrikkelijk! Tot 5 weken was ik ook misselijker smorgens en meer geen trek dus sloeg vaak eten over. Daarna echt honger tot 12 weken en toen weer over.... Geloof niet dat ik helemaal weet wat ik wil haha :p
    Ben nu pas 5 kilo aangekomen dus daar ben ik wel blij mee moet ik zeggen!
    Ja idd die frikandel... Gatver wat heb ik daar nu spijt van, we liggen op bed tv te kijken maar moet echt niet plat gaan liggen want dan kan ik herkauwen.
    Straks maar even gaviscon slikken en hopen dat het wegzakt bah
     
  9. Sonja839

    Sonja839 Actief lid

    30 okt 2012
    356
    0
    0
    Magazijnwerk en opvoeding :)
    Noord Holland
    Haha qua eten weet ik ook niet wat ik wil hoor... Het ene moment heb ik verschrikkelijk trek in iets... en als ik het dan ruik denk ik gatverdamme!! Echt...die hormonen zijn echt waanzin!

    Hahaha sorry maar ik moet echt lachen om die frikandel!! Ik snap dat het echt vervelend is...maar op een of andere manier klinkt het weer komisch! Mag ik de hormonen daar de schuld van geven? Please??:D
     
  10. sadieraven

    sadieraven Fanatiek lid

    2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Hahaha van mij wel hoor! Denk dat het gewoon gierigheid van mezelf was om het alsnog op te eten terwijl het blijkbaar al genoeg was :p
    Maar goed soms mag je best even eten waar je trek in heb zeg ik zo!
    Jaaaa daar heb ik ook last van jezus! Aaaaw ik heb nu echt trek in dit, je pakt en eet het en denkt mwah was dat alles??
    Kortom: domper :D
     
  11. Sonja839

    Sonja839 Actief lid

    30 okt 2012
    356
    0
    0
    Magazijnwerk en opvoeding :)
    Noord Holland
    Hahahaha ja erg toch?? Die hormonen nemen je gewoon in de zeik waar je bijstaat! Dingen die ik normaal zooo lekker vond kan ik nu niet luchten. Andersom heb ik het dan niet omdat er eigelijk vrij weinig was dat ik niet luste...
    Godzijdank smaaktmijn home made guagamole nog prima! :D
     
  12. MamaNiRo

    MamaNiRo Actief lid

    9 aug 2013
    142
    1
    0
    Vrijwilliger in de dierentuin, werkzaam in het bed
    Als ik ergens echt trek in hebt vindt ik het gelukkig ook gewoon echt lekker als ik het eenmaal eet, mjah, dan zit ik dus alleen snel vol. Ben in het begin heel misselijk geweest en hang nu soms nog boven de emmer. Was in het begin ook 3kg afgevallen, maar inmiddels zit er alweer 4kg aan! Slik hier trouwens ook davitamon voor de extra vitamine.
     
  13. Sonja839

    Sonja839 Actief lid

    30 okt 2012
    356
    0
    0
    Magazijnwerk en opvoeding :)
    Noord Holland
    Ooh had ik dat maar... en ik heb al niet zo vaak ergens trek in. Ik ben niet meer misselijk maar echt trek om te eten..dat is nog ver te zoeken.Soms wel gelukkig.. vanmiddag wel normaal gelunched (een stokbroodje uit de oven met ei en kaas) maar het avondeten was weer 3 keer niks. Één aardappel en een paar spruitjes.. en ik zit nu nog vol..
    Ik hoop dat ik snel weer lekker kan smullen!;)
     
  14. mamie82

    mamie82 Bekend lid

    12 feb 2013
    886
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook geen grote eter meer voorheen wel vorige zwangerschap ook kon de hele dag door eten en nu moet ik me zelf verplichten om te eten
    idd een kapsalon lekker maar meer dan de helft gaan de prullebak in helaas krijg het gewoon niet weg
     
  15. Sonja839

    Sonja839 Actief lid

    30 okt 2012
    356
    0
    0
    Magazijnwerk en opvoeding :)
    Noord Holland
    Kapsalon delen dan maar de volgende keer? haha:D
     
  16. MamaNiRo

    MamaNiRo Actief lid

    9 aug 2013
    142
    1
    0
    Vrijwilliger in de dierentuin, werkzaam in het bed
    Ik hoop ook voor jullie dat jullie snel weer lekker kunnen eten! Maar ik ben wel iets verder dan jou, dinsdag 19 weken, misschien scheelt dat ook wel iets! Haha misschien is dat een optie ja, om de volgende keer te delen!
     
  17. mamie82

    mamie82 Bekend lid

    12 feb 2013
    886
    0
    0
    NULL
    NULL

    haha ja idd;):D
     
  18. Sonja839

    Sonja839 Actief lid

    30 okt 2012
    356
    0
    0
    Magazijnwerk en opvoeding :)
    Noord Holland

    Laten we het hopen!
    Ja haha zullen we met ze allen wst afspreken? Dan delen we de boel...lol:D
     
  19. xBLOEMPJE

    xBLOEMPJE Bekend lid

    15 mrt 2013
    896
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb sinds een week ook echt snel een vol gevoel. Kon hiervoor echt zoveel eten, was echt een vreetzak. Nu nog wel volgens andere maar ik vind van niet. Hele stevige trek hebben en na een paar hapjes vol.
     
  20. misty75

    misty75 Bekend lid

    16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    hier ook weinig trek hoor...sinds ongeveer week 26 of zo? mijn baarmoeder ligt hoog dus de kleine zit steeds tegen mijn maag aan....eet nu ongeveer de helft van wat ik normaal eet....

    begin van de zwangerschap kon ik nog wel van alles wegschransen :D nu niet meer dus dat compenseert wel haha
     

Deel Deze Pagina