Mama's die gaan voor een 2e kindje Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 27 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. milou1991

    milou1991 Fanatiek lid

    12 aug 2014
    1.314
    454
    83
    Vrouw
    Tbm
    @Joyce2013 en @Yesera wat ik ervan weet is dat je producten hebt met een hoog glycemische waarde en met een laag glycemische waarde. De producten met een hoge waarde zorgen voor een snelle stijging van de suikers in je bloed. Dat zijn de "gevaarlijke" suikers. Waarschijnlijk kun je met logisch nadenken al wel bedenken welke dingen dat zijn. Niet alleen snoep en koek, maar ook vruchtensappen, de witte pastasoorten en wit brood hebben een hoge glycemische waarde. Bruin/volkoren brood, volkoren pasta... die hebben een lage waarde en kunnen dus ter vervanging gebruikt worden. Maar ook daarbij is het een beetje uitproberen waar voor jou de grens ligt.

    Misschien is het een idee om bij de eco winkel eens te kijken naar suikervervangers? Bijv hagelslag zonder suiker... als je zo graag je speltbol met hagelslag eet is dat misschien wel wat. Al is het dan ook wel even dubbel checken wat ze dan als suikervervanger gebruiken daarin.

    @Lvdv89 wat zul je je verdrietig voelen... :( Veel sterkte!

    @Meisje93 jeetje wat irritant zeg! Lijkt me echt lastig. Maar woon jij niet ook in een mini dorpje? Dat lijkt me ook al moeilijk, om alles dan geheim te kunnen houden. En anders misschien je tante inlichten over het hoe en wat, en haar op het hart drukken dat ze haar mond moet houden? Misschien zul je daar nog wel vaker langs moeten komende tijd? :(

    @TiToTam geen tips... maar wat vreemd! Wat zul je aan t zoeken zijn dan nu! Gek zeg!
     
    Joyce2013 vindt dit leuk.
  2. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @milou1991 nee woon zelfs in een stad. al vindt ik het meer een groot dorp.
    Nee tante ga ik er niet over inlichten. Vind dit privé. Als ze erachter komt op een of andere manier zal ik dit zeggen. Maar niet eerder!
    En ga er gewoon nog steeds van uit dat het domme pech is. Dat het niet wilt lukken.
    Daarbij zal ik doorgestuurd worden naar de gyn.
     
    milou1991 vindt dit leuk.
  3. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @milou1991: wat je zegt klopt inderdaad op zich wel, maar koolhydraten (langzaam of snel) worden na verteren sowieso opgenomen als glucose in het bloed. Mensen met diabetes zijn niet in staat om dit bloedsuiker goed te verlagen. Dus ook door eten van gezonder bruin brood, gaat de glucose omhoog en bij een diabeet die al teveel glucose in het bloed heeft, stijgt dan het suikerniveau nog verder. Als het lichaam nog wel in staat is insuline aan te maken, maar daar onvoldoende toe in staat is geworden, dan is koolhydraten en andere suikers vermijden een goede manier om te zorgen dat er minder glucose in het bloed wordt opgenomen. Per 100 gram brood heeft witbrood zo'n 50g koolhydraten. Bruin brood heeft daarvan wel minder, maar nog steeds zo'n 36g. Het brood wat mijn man nu eet heeft maar 9.85g koolhydraten per 100 gram brood, dus dat scheelt aanzienlijk. En daardoor is zijn lichaam veel beter in staat zijn glucoselevel onder controle te houden. Maar voor zwangerschapsdiabetes werkt het anders, dus valt er zeker meer uit te proberen.

    Sterkte weer op het wachtbankje @Meisje93. En wat vervelend dat het onderzoek voor je man nog niet geregeld is. Hopelijk lukt het volgende week om dat te doen, zodat die horde in ieder geval genomen is.

    @TiToTam: lastig dat je zoontje de neiging heeft om te bijten op de opvang. Ons zoontje heeft het rond 1,5/2 een tijd gehad, maar dan juist richting ons. Bij hem was het uit frustratie. Als hij het gevoel had dat wij niet naar hem luisterden of als hij niet aan ons duidelijk kon maken wat hij bedoelde, dan kon hij wel eens bijten. In het begin sloeg hij dan, maar ja je legt uit dat dat niet mag. Toch moest hij zijn frustratie op een manier kwijt, dus toen werd het een korte periode bijten. Bij hem werkte het door met hem te praten en alles uit te leggen. Hij voelde zich dan gehoord en dan was het goed. Maar ja bij kinderen onderling werkt dat anders natuurlijk. Enige is denk ik dat jullie en de leiders op de opvang blijven herhalen dat het niet mag. En kijken of je kan ontdekken in welke situatie hij het voornamelijk doet, zodat je daar op in kunt haken en hem kan leren hoe hij daar beter mee om kan gaan.

    @Lvdv89: sterkte weer deze maand met de clomid. Hopelijk nu eindelijk een succesvolle ronde. En misschien helpt het wel tegen de depressieve gevoelens om je op zulke momenten te blijven herinneren dat het maar bijwerkingen zijn en dat je dat zelf niet bent. Probeer die deur toch uit te gaan of even wat te doen om jezelf te verwennen.

    @diana285: wat vervelend. Maar gelukkig een vakantie in het vooruitzicht. Hopelijk even lekker bijkomen dan en de tijd om het verlies van de hond een plekje te geven.

    @Kelly84: wat fijn dat jouw suikerwaardes wel goed waren.
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  4. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Hier net terug van een dagje Ikea :D we hebben de kast en comode voor de babykamer gehaald met een paar accessoires en mooie hanglamp voor A. haar kamer. De plafondlamp in haar kamer gaat naar die van haar zusje, want is meer een babykamer lampje :) en uiteraard wat leuke dingen voor A. Gekocht :D we gaan haar lamp morgen vervangen en als we tijd hebben, de kasten in elkaar zetten. Daarna A. Ophalen bij mijn ouders en haar verassen met haar nieuwe spullen :D nu ga ik lekker op de bank liggen niksen!

    @Joyce2013 toch wel een hele verandering als je je voeding aanpast!

    @Kelly84 wat fijn dat jouw waardes goed bleken. Ik moet de test ook doen. Kijk er een beetje tegen op. Ook al had ik bij A. goede waardes, blijft zo'n test spannend.

    @diana285 oh wat verdrietig meis :( sterkte... Fijn dat jullie er toch ff tussen gaan. Knuf!

    @TiToTam geen ervaring mee, maar lijkt mij ook iets wat kinderen uit frustratie doen.

    @Meisje93 oh wat frustrerend zeg! Hopelijk is het volgende week geregeld! Succs op het wachtbankje.
     
    Joyce2013 en Kelly84 vinden dit leuk.
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera thnx! Hopelijk vliegen de dagen weer voorbij. Vorige ronde vlogen de dagen voorbij. Gek genoeg vindt je een manier om ermee om te gaan.

    Ja ontzettend vervelend! Hoop het ook. Dan nog wachten op de uitslag & dan pas een verwijzing voor mij. Schiet allemaal niet op zo. ;)

    @Manana pfoe op zaterdag naar de ikea. :p
    Lekker geshopt zo te lezen. Super hoor.

    Enorm frustrerend. Hoop het ook! Maandagmiddag gaat man weer bellen & ik ga bericht naar de huisarts sturen.
    Anders regelen ze het maar via zijn oude huisarts.
     
  6. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Hopelijk komt er wat vaart in nu! Fijn dat je er een manier voor hebt gevonden ermee om te gaan.

    De drukte viel reuze mee. Vond het erg gezellig :) En. A. Was/is bij oma en opa. Zonder een peuter naar de ikea scheelt ook een hoop gedoe en stress :p
     
  7. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    i hope so! Zeker fijn. Al blijft het super vervelend.

    Oh super zeg. Ja dat scheelt ook al een hoop! Ik negeer nu toch wel een beetje de grote winkels. Madam wilt ook niet in een winkelwagen ofso.
     
  8. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Oh ja erg herkenbaar. En dat is nog maar het begin. A. Kent de ikea onderhand uit haar hoofd. Wil alleen maar zelf lopen en bij iedere hoekje blijven hangen. Ze kent ook alle hoeken met speeltoestellen en blijft maar doorzeuren dat ze naar de kinderafdeling wil. Ze vindt de hotdogs en ijsjes heerlijk en moet er ook altijd een van hebben :roflmao: omdat ze er zo kan genieten, nemen we haar af en toe erheen als het slecht weer is buiten. Heerlijk zo'n gratis kinderparadijs :roflmao: (als je niet echt gaat om te shoppen ten minste). Maar als we echt wat willen kopen, zoals vandaag, gaat ze toch echt naar oma en opa :rolleyes:
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    oeps! Weet wat me te wachten staat.
    Haha zie E. dat ook allemaal doen ja. groot gelijk om dan zonder kind te gaan ja.
     
  10. milou1991

    milou1991 Fanatiek lid

    12 aug 2014
    1.314
    454
    83
    Vrouw
    Tbm
    Idd @Yesera , bij zwangerschapsdiabetes kost het allemaal wat meer moeite, maar het is zeker niet hetzelfde als diabetes type 1 of zelfs 2. Daarom vinden zorgverleners zwangerschapsdiabetes ook zo lastig. De één vindt een diëtiste niet eens nodig zolang dagcurves prima blijven, de ander neemt het veel serieuzer en benadert het meer als echte diabetes. Best verwarrend!

    Lastig dat je man diabetes heeft zeg! Type 1 of 2? Ik ken iemand met type 1 en die heeft zo'n apparaatje op haar buik met een naaldje standaard in haar huid om insuline toe te dienen. Lijkt me echt zo'n erge handicap! Bah bah...
     
  11. milou1991

    milou1991 Fanatiek lid

    12 aug 2014
    1.314
    454
    83
    Vrouw
    Tbm
    Gisteren de tweede verjaardag van Mees gevierd. Donderdag was hij jarig. Had ik hier de taart al gedeeld? Nee he? Hij heeft echt zo'n topdag gehad! Was er helemaal emotioneel van. Leuk om te zien dat ze het steeds meer snappen, hoe ouder ze worden.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Lvdv89 en Kelly84 vinden dit leuk.
  12. TiToTam

    TiToTam Bekend lid

    8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Wat een gave taart @milou1991! Nog gefeliciteerd! Bijzonder he, als ze het steeds meer mee gaan krijgen! Zo leuk!

    Oef ja dat drama in de winkels, praat me er niet van... Hier is het momenteel ook strijd, inclusief van die veelzeggende blikken van andere mensen als zoon weer ergens brullend in een hoekje ligt of midden op straat op de grond blijft liggen. Na een week ziek zijn heeft ie er geloof ik nog steeds moeite mee dat de teugels weer aangehaald worden. Hij wordt ook steeds fysieker naar ons toe, dus dat is wel ff frustrerend.
     
  13. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @milou1991 Nog gefeliciteerd met Mees.
    Mooie taart!

    @TiToTam Och ja vreselijk die blikken.
     
  14. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    @milou1991 gefeliciteerd met Mees! Wat een gave taart ook ;)

    @TiToTam niks van die blikken aantrekken van anderen. Maar dl zet het gelukkig ook nauwelijks op brullen uit. Veel praten en geduld hebben is hier de key. Best vermoeiend soms :rolleyes:
     
  15. TiToTam

    TiToTam Bekend lid

    8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Dat niks van aantrekken lukt soms wel, maar niet als zoon een scene blijft schoppen en niet te overreden valt :rolleyes: Meestal is flink praten en voorbereiden genoeg, maar de laatste tijd dus ff niet. Ach ja faaaaaaaaase (hoop ik o_O )
     
  16. diana285

    diana285 Bekend lid

    6 jan 2016
    813
    363
    63
  17. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Vast wel een fase idd :rolleyes: Had A. Ook toen ze 2 was. Ik nam haar gewoon heel chill gillend onder mijn arm mee en negeerde alle blikken om mij heen. Ik deed lekker mijn ding en dat heeft haar na een tijdje ook ontmoedigd ermee door te gaan denk ik.. :p
     
  18. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Hier staat de kast in de babykamer al op zn plek :D van de week de comode nog in elkaar zetten. Heb er zo'n zin in :D heerlijk om in de babykamer bezig te zijn :)

    De nieuwe lamp van A. hangt ook al. Gelukkig vind ze hem net zo geweldig als mama :p

    Zojuist leuke muurstickers voor de babykamer besteld bij Aliexpress (voor het eerst) voor nog geen 3,50! Ben benieuwd wanneer ze aankomen :rolleyes:
     
  19. TiToTam

    TiToTam Bekend lid

    8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Ben wel heel benieuwd naar je lamp dan! En wat voor stickers heb je besteld? Hier ook weer bezig met kamer, althans, vooral bedenken wat er met kamer van zoon moet. Wilde eik graag een huisjesbed voor hem, maar puur praktisch schiet dat gewoon niet op in die kleine slaapkamertjes hier... Nu dus aan het denken over een halfhoogslaper met kasten eronder, dan hoeft er geen aparte kast, en tzt wellicht een bureau. Dan blijft er tenminste plek over om te spelen.
     
  20. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    @TiToTam Haha is een leuke oud roze hanglamp. Maar ziet er zo leuk uit in haar kamer. Ze had eerst zo'n kinderkamer plafondlamp. Vond dat niet meer leuk voor meisjeskamer. A. Wou zelf ook meisjes/prinsesssenlamp :) kan er nu geen foto van maken. Ze slaapt.


    Ik heb deze muurstickers besteld voor de babykamer
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Kelly84 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina