Mama's die gaan voor een 2e kindje! Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    @Kelly84 heb je helemaal goed meid! Ff alles los laten en lekker genieten van je verlof ;)
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  2. Lvdv89

    Lvdv89 Bekend lid

    2 okt 2017
    588
    456
    63
    Vrouw
    Met mij gaat het op zich oke hoor. Voel me een stuk beter zonder hormonen.
    Druk bezig met opvang te regelen voor de kleine voor als ik vanaf 1 aug moet gaan werken. Maar dat schijnt nog niet zo makkelijk te zijn als je verschillende diensten en dagen gaat werken. Heb ik iets te makkelijk over gedacht.

    Verder zijn wij veel op de camping. Dit jaar voor het eerst een seizoensplek en we hebben maar geluk met het weer. Dus veel op het strand te vinden.

    Ik lees wel veel mee, maar heb zelf nu wat minder te melden omdat ik even in een ‘pauze’ zit en niet bijhou of ik een eisprong heb.
     
  3. TiToTam

    TiToTam Bekend lid

    8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Af en toe een zwaai is ook leuk hoor @Lvdv89 :) Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten en dat jij je zo fijn voelt zonder hormonen! Spannend idd van de opvang, heb je wel al wat opties of is er sowieso weinig?

    Dus dat waren wellicht indalingssteken @Manana? Goed nieuws dus allemaal, fijn joh! Ook van het weinig vocht vasthouden en de kilo’s! Vond dat echt moeilijk loslaten dat aankomen de eerste keer. Ook wel bang voor veel aankomen. Ik was uiteindelijk 14 kilo aangekomen en nu verloopt het in hetzelfde tempo, dus dat stelt wel gerust. Zal in die laatste weken niet ineens nog heel veel bij komen vermoed ik. Zit nu op +9.
    En zal idd proberen rustig aan te doen :p Zoon gaat deze week 2 dagen naar opvang en had eigenlijk bedacht om dan kast op zolder te gaan schilderen maar denk dat ik lekker m’n tijd neem om in de babykamer te gaan rommelen en inrichten. Veel meer zin in en uiteindelijk ook meer prioriteit. Kast kan altijd nog.

    @Kelly84 groot gelijk, lekker genieten idd! Je kunt er nu niet veel aan veranderen dus dan kun je beter proberen los te laten.
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Manana ik heb nu primperan gekregen. En dat doet goed zijn werk. Kan nu redelijk eten en drinken. Van iets zoets wordt ik nog steeds heel misselijk van.
    En ben enorm moe, of het komt door het weinige eten/drinken.
    Of door de medicatie.

    och ja die hitte is niks, zeker niet als je hoogzwanger bent.
    Vandaag staat er gelukkig meer wind.

    @Yesera warmte uitslag zou ook nog goed kunnen ja!
    En hoe is je avond/nacht verlopen?
    Zeker fijn dat hij zijn rust kan vinden overdag.
    nee snap ik, vakantie met zo'n kleintje is ook niet echt ideaal.
    Dagjes weg is ook erg leuk! :)

    @TiToTam wat doe jij nog veel zeg met deze warmte!
    Denk je wel goed aan jezelf?

    @Kelly84 goed zo meis! Heerlijk gaan genieten van je verlof!
    Heb je immers verdiend.

    lekker zeg! Ja is toch even anders vakantie vieren dan heh. Met een peuter & baby.

    @Manana super dat de kleine helemaal ingedaald is!
    netjes hoor! +15kg.
    Hoop nu ook niet zoveel aan te gaan komen als bij E. toen +30kg.
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Lvdv89 wat fijn dat je je beterder voelt nu zonder hormonen!
    ja dat is altijd zo'n ding heh, die opvang.
    Hoeveel dagen ga je werken?

    heerlijk zo'n seizoensplek. En jullie treffen het zeker met dit weer. Echt fijn!
     
  6. TiToTam

    TiToTam Bekend lid

    8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    @Meisje93 wat fijn dat die medicatie zoveel helpt! Lijkt me sowieso heel vermoeiend die misselijkheid en met minder eten lijkt me het niet gek dat je moe bent. Probeer lekker je rust te pakken hoor!

    En ja doe misschien veel maar moet ook wel... Babykamer is gewoon nog niet klaar, wel bijna. Kleertjes en al het nieuwe spul is nu haast gewassen. Heb ook net pas ontdekt dat bekleding van de kinderwagen helemaal los kan :roflmao: Dus die ben ik ook aan het wassen. Valt me echt wel tegen wat er ineens onder de vlekken uit de kast komt. Boxkleed en hydrofielen wat naar mijn idee schoon de kast in ging, wel iets melkvlek soms en nu ineens half geel is uitgeslagen :confused: Beetje jammer, maar gelukkig had ik al een hoop nieuw gekocht :D Ook Maxi Cosi helemaal uit elkaar gehad en staat ook klaar. Keus voor geboortekaartje gemaakt. Net kwam tweede proefdruk binnen. Maar dan dus nog een hoop op m’n wishlist. Zou fijn zijn als het eerder was gebeurd ipv met dese warmte idd maar is dus niet gelukt en das nu jammer, maar helaas.
     
  7. 123abc

    123abc Actief lid

    2 dec 2015
    455
    221
    43
    NULL
    NULL
    Hi ladies! Laat ik ook weer eens wat van me laten horen ;)
    Hier gaat het goed! Wat een heftige dagen waren dat zeg! Di bevallen, woe en don aan het inpakken geweest (gelukkig voelde ik me top na de bevalling!) vrijdag ging manlief verhuizen en zat ik bij mijn ouders. Ik heb daar ook geslapen en ben de dag erna naar de Veluwe gereden waar we nu 3 weken verblijven. Maar sinds zaterdag dus wat meer rust in de tent! Was wel erg heftig om zo na de bevalling eigenlijk geen tijd te hebben om te kramen ivm een verhuizing. Maar het was helaas niet anders..
    En verder goed nieuws, want we hebben vandaag eindelijk een woning toegewezen gekregen! Daar kunnen we eind vd maand in!

    Met de kleine dame gaat het ook super! Slaapt en drinkt goed :) wel besloten over te gaan op fles want met al die stress en ook nog eens het feit dat ze niet aanhapte en meteen de eerste dag al 8% van haar gewicht kwijt was heeft me toch doen besluiten om gewoon de fles te geven. Voelt nu als de juiste beslissing. Al had ik het liefst een makkelijker begin gehad en gewoon bv willen geven.
     
    Lvdv89 vindt dit leuk.
  8. 123abc

    123abc Actief lid

    2 dec 2015
    455
    221
    43
    NULL
    NULL
    @Meisje93 wat fijn dat deze medicatie helpt! Hopen dat je nu wat meer binnen kunt houden (of gewoon alles ;) ) en kunt genieten van de zwangerschap!

    @Manana netjes die 15kg! En toch fijn dat ze nu ingedaald is!

    @TiToTam Niet te veel doen he ;) is het veel te warm voor! Eigenlijk moet je lekker met de voeten omhoog in de tuin, haha.
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @TiToTam nee zeker niet gek dat ik me zo moe voel.

    Hopelijk is het allemaal op tijd klaar, zodat je nog even tot rust kan komen voordat de baby komt :)
    Och ja daar ben ik ook bang voor. Dat straks alles onder de vieze gele vlekken zit.
    Boxkleed ga ik binnenkort maar even checken. Die was ik nu liever, droogt lekker snel buiten.

    @123abc och geen kraamdagen gehad dus. :(
    kreeg je wel een paar dagen zorg nog?
    wat geweldig dat jullie een woning hebben!

    fijn dat het met de kleine meid goed mag gaan!
    Snap dat je het jammer vindt hoe het allemaal gelopen is.
    maar gelukkig is jullie meid heerlijk tevreden.


    vandaag gelukkig nog maar 1x overgegeven. eten en drinken gaat ook redelijk.
    Nu de vermoeidheid nog & dan voel ik me weer een beetje mens. :)
     
    TiToTam vindt dit leuk.
  10. TiToTam

    TiToTam Bekend lid

    8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Jeeeeetje @123abc wat een pittige dagen heb je achter de rug :eek: Dat is me de kraamtijd wel, gelukkig voel je je goed. Jammer van de bv idd maar nu even belangrijker dat jullie het samen redden. Heb ook wel eens gehoord over relactatie, dus weer op gang brengen van de bv, wellicht is dat tzt nog een optie? Misschien nu af en toe wat kolven om het op gang te houden en dan als jullie in je nieuwe huis zitten wellicht weer opbouwen? Maar niks doen waar je niet achter staat he! Maar misschien had je er nog niet van gehoord dat dat ook kan. Superfijn dat jullie een huis hebben! Is dat ook echt een permanent huurhuis?

    En met voetjes omhoog in de tuin ben ik sowieso slecht in :roflmao: Het is me nu sowieso te warm om buiten te zitten en zodra ik op de bank zit, claimt zoon veel meer aandacht dan wanneer ik bezig ben. Dan rommelt ie lekker om me heen (en af en toe in de weg). Maar pak idd wel m’n rust, merk dat ik nu nog slechter slaap, lichter nog dan voorheen, plus warmte. En frummel kiest slaaptijd ook als moment om z’n huis te verbouwen en zich lekker in te graven in m’n bekken en onder m’n ribben :rolleyes: Ach ja hoort erbij!
     
  11. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Meisje93: wat fijn dat de primperan werkt! Je vermoeidheid zal nu langzaam moeten gaan verdwijnen. Heeft ook veel gekost van je lichaam, dus logisch dat je moe bent. Bij mij was de vermoeidheid zo tussen de 13-16 weken weer weg.

    @123abc: wow wat een heftige kraamdagen. Dat kun je eigenlijk geen kraamdagen noemen natuurlijk. En zelf de dagen na je bevalling ook inpakken, pfffff stoer hoor. Ik had daar niet aan moeten denken en was fysiek ook niet in staat geweest. Let je wel op dat je nu extra rust gaat nemen? Want je bent toch bevallen ;). Snap dat je over bent op de fles. Als aanhappen niet goed gaat, moet je daar heel veel tijd en rust voor nemen om dat aan te leren en bij te houden. Die rust en tijd had je nu niet. Nu heb je daar in ieder geval geen stress over. Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!

    Herkenbaar @TiToTam: mijn zoontje gaat ook altijd aandacht vragen zodra ik zit, terwijl hij zichzelf wel vermaakt als ik bezig ben. Maar ja, je hebt nu eenmaal echt je rust momenten nodig. En slapen gaat zo aan het eind ook moeizamer. Ik deed waar ik kon een extra dutje, is dat voor jou ook een mogelijkheid?

    Wij zijn gisteren bij de kinderarts geweest. Kleine man heeft forlax voorgeschreven gekregen. En prompt had hij natuurlijk 3 poepluiers vol zodra we terug thuis waren van het ziekenhuis :roflmao:. Arts vond alles tussen 5x per dag en 1x per 7 dagen goed, mits een kind er geen last van heeft. Heeft onze kleine wel, dus vandaar toch medicatie. De eerste poepluier was ook heel droog een plakkerig en de 3e was netjes zachte natte poep. Spuitluiers heeft hij niet, daar is de consistentie te droog voor. Met de forlax zou dat minder droog moeten zijn waardoor zijn darmen het makkelijker kunnen verwerken. De arts adviseerde ook door te blijven gaan met opletten waar hij op reageert. Kans op koemelkallergie achtte hij heel klein, omdat dat maar weinig voorkomt. Mochten we toch die indruk hebben, dan is het een kwestie van een periode zelf geen koemelk gebruiken en kijken hoe hij erop reageert. Uitslag dacht hij ook van dat het warmte uitslag is. Zolang het warm is kan dat blijven zitten, dus het is afwachten tot het koeler wordt en zien wat het doet. Hij heeft ons ook verwezen naar een kinderfysio om te kijken of die iets kan vinden omdat hij zo onrustig is. Daar kunnen we vrijdag terecht. In de wipstoel ligt hij ook het liefst met zijn koppie schuin. Met zijn linker oor richting zijn schouder zeg maar. Misschien zit er wel iets van spanning of zo in zijn spieren. We gaan het zien.
     
  12. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Lvdv89: we vinden het leuk als je af en toe even hoi komt zeggen :). Wat fijn dat je je beter voelt zonder medicatie! Heb je al gekeken naar een gastouder in jouw omgeving? Daar kun je vaak ook wel wat flexibeler terecht.
     
    Lvdv89 vindt dit leuk.
  13. TiToTam

    TiToTam Bekend lid

    8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat er zulke serieuze reacties zijn gekomen vanuit de arts @Yesera! Jullie zijn iig op de goede weg dus. Hopelijk blijft ontlasting nu goed! En hopelijk kan de fysio jullie helpen!

    Ja probeer idd wel extra dutje te doen af en toe. Alleen kom ik dan niet altijd savonds goed in slaap :rolleyes: Maar goed dat is sowieso een probleem momenteel. Vandaag was zoon naar m’n moeder en heb heerlijk in de babykamer gerommeld en op de bank en in bed gelegen. Kleertjes ed zijn ingeruimd. Wacht alleen nog op de lakentjes die m’n zusje zou maken. Morgen wiegje en badje ophalen om te lenen, zo nog ff wandelwagen weer in elkaar zetten, helemaal uit elkaar gehaald om te wassen. Dan ben ik toch ineens een eind! En bedje opgemaakt, dat ziet er dan gelijk al zoveel leuker uit <3 Komt nog meer decoratie en een hoes voor kussen in de stoel maar dan hebben jullie vast idee.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MimaMerel vindt dit leuk.
  14. Lvdv89

    Lvdv89 Bekend lid

    2 okt 2017
    588
    456
    63
    Vrouw
    @TiToTam echt een heeeeel leuk kamertje zeg! Super leuke kleuren

    @Yesera gastouder was echt een probleem! Geen één wilde zo flexibel meewerken. Maar nu een kinderopvang gevonden die het wel doet. Helaas niet bij ons in het dorp, dus moeten wel 15 min rijden. Maar het is niet anders. Ben al lang blij dat ik iets heb gevonden.

    Fijn dat jullie zo geholpen zijn door de arts. Ik hoop dat het jullie kleintje helpt!

    @Meisje93 ik ga 24 uur werken. Maar dan elke dienst anders. Dus het kan 5,6, 7 of 8 uur zijn. Ik begin 1 augustus dus dat gaat al opschieten. Nog even genieten van de laatste mooie vrije dagen.

    Gister met de kleine wezen kijken bij de kinderopvang. Ze vond het gelijk heel leuk. Ging gelijk op in de groep met kindjes en wilde niet mee naar huis. Dus volgens mij is ze er wel aan toe haha.
     
    TiToTam vindt dit leuk.
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera heb besloten om te stoppen met de primperan.
    Ik wordt daar zo intens moe van. Ik kan gewoon niks meer. mijn hoofd omhoog houden kost al megaveel energie.
    ook heb ik vandaag weer 3x over moeten geven. ondanks de primperan.

    Wat fijn dat hij medicatie heeft gekregen voor zijn stoelgang.
    En top dat jullie serieus genomen werden. Toch wel een opluchting lijkt mij.

    @TiToTam eind komt ineens in zicht!
    En wat een leuk idee dat bedje. Nog nooit eerder gezien.
    mooie kleuren ook.

    @Lvdv89 fijn dat je een opvang hebt gevonden!
    O dat zou je juist verwachten van een gastouder.
    fijn dat je dochter het ook gelijk leuk vond op de opvang. Ze heeft nu een mooie leeftijd om lekker mee te spelen met de anderen.

    Ah oke. ik werk ook 24u. Maar probeer 3x8u te werken.
    Weet je wel ver van tevoren je rooster?
    extra genieten van je vrije dagen nog!!
     
    TiToTam vindt dit leuk.
  16. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Lvdv89: wat fijn dat je nu toch wat gevonden hebt! In mijn omgeving hoor ik juist altijd dat gastouders zo flexibel zijn. Fijn dat je dochter zich ook direct thuis voelde bij de opvang.

    @Meisje93: oei ja zo moe worden van de medicatie is natuurlijk ook niet de bedoeling. Hoe gaat het nu met je?

    Ons kleintje heeft de afgelopen 2 nachten vreselijke darmkrampen gehad. Vraag me af of het komt door de medicatie... vandaag goed opgelet op mijn eten, dus als het vannacht weer gebeurt, moet het echt wel de medicatie zijn. De arts gaf trouwens ook aan dat hij reflux heeft, maar zo'n vermoeden hadden we al. Hij smakt, hikt, kreunt en slikt na elke voeding. Rechtop houden na het drinken werkt meestal goed, dus voorlopig gaan we daar geen medicatie voor geven. Tenzij de fysio natuurlijk aangeeft dat de onrust daar vandaan komt. Arts had het wel over indikken van zijn voeding, maar lees ook weer dat dat achterhaald is. Heeft iemand van jullie ervaring met (verborgen) reflux?
     
  17. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Yesera jeetje wat een getob is het bij jullie met de kleine. Hier helaas of gelukkig geen ervaring met reflux.

    @Meisje93 ah ik hoop dat het na de 12 weken echt beter gaat!!

    Hier heeft ze gister der eerste prikjes gehad en wat had ze daar weer last van. Flink koorts gehad en heb haar nog nooit zo horen huilen. Vandaag nog veel geslapen en verder gaat het weer beter.
    Alleen nu mijn issue, ik doe iedere week een paar keer een flesje geven inplaats van borst en nu kauwt ze er dus alleen nog maar op maar drinken Ho maar, en op een gegeven moment is het natuurlijk huilen omdat ze echt honger krijgt, maar ze pakt hem dus niet. Jullie tips?
     
  18. diana285

    diana285 Bekend lid

    6 jan 2016
    813
    363
    63
    @Meisje93 wat vervelend dat je zo ziek blijft.

    @TiToTam wat doe jij veel met dit weer, ik heb echt totaal geen energie meer.

    @Yesera wat zielig voor het mannetje, weet nog bij c. dat ze ook zoveel krampjes had en ook forlax gekregen, deed bij haar niet veel pas toen ze groeten/fruit hapjes ging eten kreeg ze normale stoelgang. Zij had trouwens flessenvoeding.

    @Kelly84 vind het altijd zo zielig die prikjes.

    Hier vorige week groeiecho gehad, kleine man groeit goed.
    Ik heb dus totaal geen energie meer door het weer, mij echt te warm.
    Hier gaat meisje 27 september voor het eerst naar de psz, ik vind het nu al spannend, maar ze vind met andere kindjes spelen wel heel leuk dus hoop dat ze snel went
     
  19. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera qua vermoeidheid top! Voel me als herboren.
    Qua misselijkheid minder helaas. 5x overgegeven. En continue misselijk.
    maar terug aan de primperan zie ik niet zitten. Toen voelde ik me zo beroerd.

    ai, kan best door de medicatie komen, misschien een kleinere dosering geven?
    kan ook doordat de ontstopping weg is. En er ineens lucht in de darmen komt.
    @Averlhach kan jou heel goed helpen bij reflux.

    @Kelly84 dat hoop ik heel erg!
    ach arme meid. En de borst? Kauwt ze daar ook alleen maar op?
    helaas geen tips voor je.

    @diana285 wat fijn dat de kleine man goed groeit!
    Oeh spannend!



    Vanmiddag termijnecho gehad. Alles zag er goed uit! ♡
    3 dagen vooruit gezet.
     
    TiToTam en Yesera vinden dit leuk.
  20. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    deesjuh - 29 jaar - ronde 11 - NOD 28 juli
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    Twinkle81 - 36 jaar - ronde 7 - pauze

    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    Lvdv89 - 28 Jaar - ronde 16 - NOD ?

    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    Love7 - 25 Jaar - ronde 8 - NOD ?

    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬


    ZWANGEREN
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    MimaMerel - 24 jaar - 28 juli '18
    Manana - 32 jaar - 20 augustus '18
    TiToTam - 30 jaar - 20 augustus '18
    Diana285 - 32 jaar - 6 september '18
    Meisje93 - 24 jaar - 4 februari '19

    jongen (3)
    meisje (1)

    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

    AFSPRAKEN
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

    27 Juli - Manana - controle vk
    1 augustus - Meisje93 - controle vk
    10 Augustus - Manana - controle vk
    21 Augustus - Manana - controle vk

    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    BEVALLEN
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    Saar82 - 35 jaar - bevallen op 12-02-2018 met 38+4 van een jongen! G.

    Piscean - 27 jaar - bevallen op 01-03-2018 met 40+5 van een meisje! E.

    Yesera - 35 jaar - bevallen op 09-04-2018 met 37+0 van een jongen! ?.

    Fluss1984 - 34 jaar - bevallen op 09-04-2018 met 37+3 van een jongen! S.

    Kelly84 - 34 jaar - bevallen op 20-05-2018 met 39+5 van een meisje! F.

    Joyce2013 - 31 jaar - bevallen op 29-05-2018 met 39+2 van een jongen! L.

    Rainbow88 - 28 jaar - bevallen op 11-06-2018 met 40+4 van een jongen! R.

    Milou1991 - 27 jaar - bevallen op 20-06-2018 met 39+4 van een meisje! I.

    Vaatdoek - 33 jaar - bevallen op 26-06-2018 met 40+0 van een jongen! E.

    123abc - 27 jaar - bevallen op 10-7-2018 met 40+1 van een meisje! J.
     

Deel Deze Pagina