Mama's die gaan voor een 2e kindje! Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Ahh super fijn dat alles goed was!! Mooie uitgerekende datum ook, is mijn moeder jarig ;)
    Maar nee hoe erg ze de fles ook weigert, geef haar de borst en hop ze drinkt!
     
  2. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    hihi was eerst uitgerekend op mijn moeders verjaardag. Wordt nog spannend. in de 1ste 2 weken van febr. hebben we megaveel verjaardagen. Hopelijk komt de kleine op een dag, dat nog niemand jarig is. :)

    ahh ze wilt nog echt getroost worden door de borst.
    Hopelijk voelt ze snel weer goed. Zo sneu als ze er zo'n last van hebben.
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  3. TiToTam

    TiToTam Bekend lid

    8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Das nooit verkeerd @Meisje93, vooruit gezet worden. Kleine heeft het goed bij jou! Wel balen dat de medicatie het toch niet was :( Zo moe is ook niks nee. Zijn er nog andere opties?

    @Kelly84 lastig, geen ervaring mee... Blijven oefenen denk. Of andere fles/speen op de fles?

    @Yesera blijft weer puzzelen dus, geen ervaring met reflux... Weet wel dat er leefregels zijn, zijn wel te googelen.

    @diana285 vervelend dat je zo moe wordt van het weer! Het valt bij mij idd nog mee, word vooral lamlendig als ik niks kan doen op een dag, bezig bijtje :p Wel vermoeider dan normaal maar slapen is ook niet echt een uitkomst meer met die buik. Als ik overdag slaap, lig ik in de nacht uren wakker dus dan maar bezig blijven en op tijd naar bed.
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  4. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Kelly84: lastig dat ze nu opeens de fles weigert. Helaas zijn er kindjes die dat blijvend doen. Hopelijk is het voor je dochter tijdelijk. Hoe geef je haar de fles? Volgens therapeutisch voeden? Dus vrij rechtop en dan fles zo horizontaal mogelijk tegen het bovenlipje zodat ze moet 'aanhappen'? Misschien pakt ze de fles dan uit zichzelf en gaat ze drinken in plaats van te kauwen.

    @Meisje93: wat fijn dat de vermoeidheid minder is, maar jeetje 5x overgeven. Had de huisarts nog andere ideeën? Je hebt vast gember en cola al geprobeerd?

    Ik ben er achter wat de krampen veroorzaakte.... dinsdag had ik geen zin om te koken, dus hebben we een blik kippensoep open getrokken. Zit een heel klein beetje prei in, maar dat alleen zal het niet veroorzaakt hebben. Wel hebben we er stokbrood met kruidenboter bij gegeten. En daar zit natuurlijk peterselie, knoflook en ui in. En woensdag had mijn man nasi gemaakt waar hij ook peterselie en een klein beetje ui en knoflook in gebruikt had. Gisteren aten man een zoontje nog nasi en heb ik gewone rijst met ei en groente gegeten en vannacht geen krampen! Dus hij kan echt nog niet tegen (pittige) kruiden. Jammer genoeg sinds dinsdag ook geen ontlasting meer, ondanks de forlax. Maar hopelijk is het als het straks komt wel mooi zacht, dan is het niet erg dat het niet dagelijks komt.
     
  5. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    @Meisje93 wat een goed nieuws meis ;) wel jammer van de medicatie, maar zo moe zijn is idd echt niet te doen. Had ik de afgelopen dagen ook erg last van. Kon mn ogen gewoon niet open houden... Komt bij mij door de hitte denk ik. Ik voelde me echt hondsberoerd en dan nog een kleuter die je niet met rust laat. Is niet te doen :confused:
    Is er verder niks anders tegen je misselijkheid te doen? Lijkt me vreselijk om zovaak over te moeten geven... Knuf

    @Kelly84 heb er ook geen ervaring mee, maar misschien idd een andere fles/speen proberen?

    @Yesera respect hoor meid hoe je met de situatie om gaat! Ik had de handdoek allang in de ring gegooid denk ik... Op het forum zijn vast wel moeders te vinden met ervaringen wat reflux betreft... Hopelijk komt er snel weer wat rust in jullie tent!

    @diana285 herkenbaar hoor.. Ik kan ook echt niks met dit weer word er echt gek van. Pas als het wat afkoelt, kom ik in leven en ga ik dingen ondernemen...
    Ik zou wel wat van @TiToTam energie kunnen gebruiken.. Vanmorgen extra vroeg opegstaan om de bovenverdieping schoon te maken, zolang het nog koel is... Maar ik ben zoo traag dat ik nu pas klaar ben met 1 kamer :o: gelukkig wel de lastigste kamer. Ook een beetje mn eigen schuld want moest en zou onze bed verschuiven om de achterkant te zuigen :rolleyes: daarna ff op bed gelegen om bij te komen :oops:
    Nu gauw de andere 2 kamers doen. Dan lekker douchen en beneden op de bank voor de ventilator chillen :) hopelijk kan ik vanavond de keuken een beetje poesten. Word gek van alle watervlekken op de tegels :o:
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @TiToTam dat wel ja! :)
    zal vast wel, maar probeer het nog even op de emesafene. Hou hoop dat het met 15 weken stopt. Het overgeven..

    @Yesera om 10u stond de teller weer op 5x. Straks maar eens proberen te lunchen. yep gemberthee en ijskoude cola.
    waterijsjes gaat ook aardig. Maar moet ook voedsel binnen krijgen.

    hij reageerd echt heel heftig op wat jij eet zeg.
    gelukkig heb je de oorzaak gevonden.

    @Manana er is nog 1 ander medicijn mogelijk. Maar probeer het eerst nog even op de emesafene.
    ja vind overgeven echt verschrikkelijk. en dat met mijn fobie. :|
     
  7. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    He meiden,

    Ik ben jullie wel onwijs aan het achterstellen zeg! Mijn excuus hoor, de dagen vliegen voorbij en door die warmte ook zo duf als een konijn. Hopelijk gaat het met alle baby’s zwangere mama’s en dames bovenaan de lijst goed. Het is 10 paginas terug lezen dus dat ben ik alweer vergeten voordat ik klaar ben. Ga proberen vanaf nu weer actief mee te kletsen vind het zeker gezellig!

    Met onze kleine man gaat het goed, alweer ruim 7 weken. Hij heeft zelfs al een paar nachtjes doorgeslapen van 11 tot 7 uur, bizar maar heerlijk. Verder groeit hij goed en slaapt eigenlijk nog steeds de hele dag. Wel alleen in ze bedje niet in de box of wandelwagen. Als we dus op pad gaan is hij gelijk behoorlijk van de leg en word hij boos omdat hij niet kan slapen. Eerste enting ook gehad dinsdag hij had er koorst van maar verder gelukkig geen last. Al met al gaat het me weer veel te snel, wil de tijd wel op pauze zetten.
     
  8. TiToTam

    TiToTam Bekend lid

    8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Fijn dat goed gaat @Joyce2013! 7 weken alweer, tijd vliegt idd! Fijn dat ie in z’n bedje slaapt maar wel lastig idd als je dan ergens heen wilt!

    @Meisje93 ik hoop met je mee dat die medicatie toch helpt... Wel dubbel balen als je een fobie hebt o_O

    Ik heb niet het idee dat ik zo heel veel energie heb, ben wel vermoeider dan normaal, maar als ik dat vergelijk met jullie verhalen @Manana en @diana285 dan misschien toch wel... Gisterochtend geprobeerd de kast op zolder te gaan schilderen maar dat was echt te zwaar, te warm en echt straf van m’n bekken. Dus dat moet ik toch laten.

    Gisteren geboorteplan besproken bij vk. Strippen doen ze echt pas vanaf 41 weken, als ik echt wil, willen ze me overdragen bij 40+5 aan de gynaecoloog zodat ik bij 41 weken ingeleid zou kunnen worden. Vind het een lastige. Voor frummel lijkt het me goed om gewoon zo lang mogelijk te blijven zitten en pas te komen als ie er klaar voor is. Wil liefst ook niet ingeleid worden, lijkt me best heftig. Maar voor zoon en frummel lijkt het me ook gewoon fijn als ze niet op dezelfde dag jarig zijn en dat risico zit er gewoon dik in. 20 augustus uitgerekend, dus met 41 weken 27 augustus en zoon is van 31 augustus. Kans dus groot dat als ze met 41 weken beginnen met strippen, dat ie dan de 31e komt. Daar hebben ze de rest van hun leven nog ‘last’ van. Maar goed maar eens kijken hoe het zich ontwikkelt, frummel is nog niet ingedaald, hoeft ook helemaal niet bij tweede schijnbaar. Maar ook geen voorwerk gehad, geloof dat vriendinnen met deze termijn al wel flink voorweeën hadden maar das ook afwachten of dat iets doet natuurlijk. @milou1991 jij had Voetreflex gedaan toch? Op welke termijn zou je dat aanraden? Wil daar ook eens naar gaan kijken.
     
    Manana vindt dit leuk.
  9. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Hier een gevalletje van niet kunnen slapen :rolleyes: gelukkig is A. Bij mijn ouders logeren. Hoef ik morgen iig niet vroeg mn nest uit.


    @Joyce2013 jeejtje wat gaat de tijd hard zeg :eek: lekker van genieten nu hij nog zo klein is! Jammer dat hij buiten zn bed om nergens anders in wil slapen... Hopelijk zal dat binnenkort gaan veranderen en kunnen jullie er lekker lang op uit samen ;)

    @Meisje93 ik duim voor je dat het binnekort beter met je zal gaan!

    @TiToTam wat een gaaf bedje en leuke kleuren zeg ;)
    Ik zou de kast op de zolder ook voorlopig laten voor wat het is hoor.. Vooral met dit weer pff...
    Hier niet over inleiden gehad. Wel waar en hoe ik wil bevallen. Zou ook niet ingeleid willen worden. Lijkt mij zeker niet fijn...



    Vanmorgen vroeg uit geweest. Heeft zo zn voordelen, want heb beneden lekker kunnen schoonmaken, voordat de warmte ondraaglijk zou worden. De keuken is ook weer lekker gepoetst :D daarna mn haren geverfd en lekker met A. Op de bank filmpje gekeken totdat oma haar kwam halen. Ml was met vrienden wezen bqqen en ik had het huis helemaal Voor mezelf. Rond 19:00 uur stak de nesteldrang zn kop op en ben ik de ramen beneden gaan lappen (voor de zoveelste keer :o:) wat ik beter niet had kunnen doen, want weet me nu geen houding te vinden :confused:

    Voorwerk: Bij A. Haar zs totaal geen last van gehad, maar nu heb ik er megaveel last van... Word soms wakker van vervelende rug weeën (zoals nu) en schiet dan ff in de stress als ze te lang aanhouden! Het lijkt nu gelukkig weer weg te zakken :) ook heb ik veel last van felle steken down under. Ze zijn zo pijnlijk dat ik letterlijk in elkaar krimp van de pijn. Vanmorgen wist ml niet wat die meemaakte en vroeg waar ik last van had. Mijn antwoord: ik word geloof ik van binnenuit verkracht, want heb het gevoel alsof ik door midden geboord word daar :|
     
  10. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Joyce2013 fijn dat de kleine man het zo goed doet!
    Slaapt hij ook niet in een campingbedje? Of is dat geen optie?

    @TiToTam i hope so. Ja dat maakt het extra moeilijk. Al gaat het overgeven steeds beter.
    oefening baart kunst zullen we maar zeggen. :roflmao:

    wat jammer dat ze pas bij 41wk willen strippen. Wordt indd wel spannend dan!
    met welk termijn ben je van je zoontje bevallen?

    @Manana dankje! Ik heb mijn hoop gezet op 15 weken. Nog even doorbijten :D

    oeps de nesteldrang. Vervelend dat je er nu last van hebt, dat je de ramen hebt gedaan. Heb je toch nog kunnen slapen?

    ai wat vervelend dat je zulke pijnlijke rugweeën hebt!
     
  11. TiToTam

    TiToTam Bekend lid

    8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Haha dat poetsen kom ik dan weer niet aan toe :p Ramen lappen moet ook nodig weer maar die staan echt onderaan het lijstje. Voor komende week iig de ziekenhuistas op de planning en klossen ophalen, man is gelukkig weer thuis en werkt tot halverwege de middag dus die wil ik weer ff flink aan het werk zetten :p

    Zoon is geboren met 41 weken. Na al wel 2 nachten voorwerk en een keer strippen met 41 weken. Dus ook geen vroege. Maar idd inleiding wil ik eigenlijk ook niet, zie toch ook wel weer op tegen de bevalling, vorige was best heftig dus nog heftiger door inleiden hoeft ook niet... Wel vervelend dat jij zoveel voorwerk hebt @Manana! Vooral dat je ervan wakker ligt. Idd nog weekje wachten. Nu vooral nog spannend als het te vroeg gebeurt maar nog een weekje en dan mag het :D Heb je nog wel kunnen slapen? Hier ook beroerde nachten, kan eik alleen maar op m’n linkerzijde liggen en dat verveelt ook op gegeven moment. Nog even...

    Was even aan het kijken maar die geboortezegels worden ook steeds duurder zeg! Maar via Sandd is het gewoon €0,23 goedkoper per zegel. Moet je ze wel wegbrengen maar das wel de moeite, misschien ng een tip voor anderen.
     
  12. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    @Meisje93 Ik hoop met je mee meid!


    Ik heb redelijk kunnen slapen.. Wel fijn dat ik niet vroeg mn bed uitgejaagd werd door A. :p
    @TiToTam Nou ik kijk ook echt op tegen de bevalling. Hier ook een heftige, maar een mega snelle bevalling gehad. Maar aan de andere kant kan ik echt niet wachten tot ze er is. Vooral met dit weer heb ik echt zoiets van laat haar maar met 37 weken komen hoor!! Ik ben nergens meer toe in staat overdag en word er echt gek van! Ook de voorweeën beginnen mn neus uit te komen :rolleyes: Als ik dit tot 40 weken vol moet houden, verander ik denk ik in een hormoon monster :o::roflmao:
     
  13. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Het is meer dat ik met de oudste naar het zwembad wil bijvoorbeeld en dat het fijn zou zijn als de kleine man dan lekker in ze wandelwagen gaat slapen. Alleen lukt dat hem niet. Hij slaapt sinds 2 dagen overdag uberhaupt slecht, maar de nacht door dus mag zeker niet klagen.

    @TiToTam snap dat je inleiding ook niet echt ziet zitten. Maar je kids op dezelfde dag jarig is ook niet leuk, lastige keuze meid. En wat betreft de kast verven zou wachten tot het iets minder heet is ook, kost veel te veel energie zo.

    @Meisje93 ik hoop voor je dat het snel beter met je gaat, duim voor je dat het met 15 weken inderdaad beter gaat.

    @Manana wat heftig dat het voorwerk zo pijnlijk is. Hopelijk levert het dan ook wel de benodigde centimeters op. Hoop vor je dat jullie kleine meid dan ook lekker op tojd komt.

    Heel veel respect voor jullie zwangeren met dit weer. Ik ben niet meer zwanger (alleen nog de hormonen) en heb het al heet. Jullie zijn kanjers!!!
     
  14. milou1991

    milou1991 Fanatiek lid

    12 aug 2014
    1.314
    454
    83
    Vrouw
    Tbm
    @TiToTam geen idee met welke termijn het aan te raden is... het maakt je lichaam klaar voor de bevalling en kan zo helpen een paar dagen eerder te bevallen of de boel in gang te zetten als je nog maar één klein duwtje nodig hebt. Het activeert onder andere hormonen die je nodig hebt om de bevalling te laten starten, maar ook verweekt het je banden en je bekken enzo. Ik kreeg een behandeling op donderdag en de dinsdag daar op volgend. Die woensdag ben ik bevallen. Van Mees beviel ik pas 2,5 week later, dus ik weet wel bijna zeker dat voetreflexologie hielp!
     
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @TiToTam ja belachelijk heh tegenwoordig. Die prijzen van de postzegels.

    @Joyce2013 fijn dat de nachten goed gaan. Maar voor overdag zou ook wel fijn zijn.


    Vandaag maar 1x overgegeven! :D
    Hopelijk is dat het begin.
    Helaas vandaag wel erg moe & duizelig. Maar hopelijk zit ik op de goede weg.
     
  16. TiToTam

    TiToTam Bekend lid

    8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Ik help het je hopen @Meisje93! Zou fijn zijn!!! Val je nu ook veel af of valt dat mee? Krijg/hou je wel genoeg vocht binnen met die warmte?

    @milou1991 thanks, ik heb de masseuse waar ik binnenkort weer zwangerschapsmassage heb gemaild om te vragen of ik ook afspraak kan maken voor voetreflex en wanneer dan. Hopelijk doet het bij mij ook iets dan!

    Das idd wel balen dat je dan niet echt weg kan @Joyce2013...

    Kast verven moet idd maar in de winter, zelfs als het binnenkort nog afkoelt zit m’n lijf teveel in de weg.

    Jullie nog tips voor de ziekenhuistas? Geloof dat ik m’n lijstje van de vorige keer kwijt ben. Hoop is logisch natuurlijk maar wat mag ik echt niet vergeten?
     
  17. diana285

    diana285 Bekend lid

    6 jan 2016
    813
    363
    63
    Oh dames wat is het warm, mijn klaagmodus maakt overuren haha.
    Begin helaas vocht vast te houden, vandaag voor het eerst olifantenpootjes.

    @TiToTam snap dat je geen inleiding wilt, ben er zelf ook geen voorstander van.

    @Meisje93 hopelijk blijft de misselijkheid nu een beetje weg
     
  18. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Vandaag wederom 1x overgegeven.
    Zelfs vanavond 2,5u gewerkt. Nu wel helemaal op.
    Heb nog zo weinig energie.

    @TiToTam mijn weegschaal doet het niet. Bij de laatste controle was ik wel afgevallen ja.
    Qua vocht. krijg ong. 500-750cc binnen. En daar ben ik tevreden mee.

    Qua tips. Zelf niet in het zkh bevallen. Maar had wat krachtvoer (snickers-monster) in de tas gedaan voor man evt. Had ergens de tip gelezen om labello mee te nemen. Als je droge lippen krijgt met puffen.
    Verder... geen idee. Nog niet mee bezig. ;)

    @diana285 ai wat vervelend dat je vocht vast gaat houden. :(

    @MimaMerel hoe gaat het bij jou?
     
  19. TiToTam

    TiToTam Bekend lid

    8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Ik klaag met je mee hoor @diana285, het is echt te warm. Zijn wij Nederlanders niet gewend ook. Vooral dat broeierige kan ik slecht tegen. Balen dat je vocht vasthoudt! Het valt bij mij nog wonderbaarlijk mee maar zal nog wel komen.

    Oh dat is al kleine vooruitgang @Meisje93! Fijn! En fijn dat je iig iets van vocht binnen kunt houden. Meer kun je niet doen.

    Labello komt idd sowieso in de tas, die heb ik in alle tassen want ben er beetje verslaafd aan :| Vraag me af of ik de flesjes al uit moet koken en in de tas moet stoppen, kan aan het uitkoken blijven natuurlijk want lijkt me ook niet heel fris om ze er dan nog een paar weken in te hebben zitten. Zonder pijnstilling ben ik zo weer thuis als her goed is, maar voor geval dat ik langer blijf wel handig om fles en voeding mee te nemen lijkt mij. Of gewoon nieuw meenemen en ter plekke uitkoken? Weet het ff niet :p
     
  20. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @TiToTam nee daarom. Doe mijn best. :)
    ikzelf ben thuis bevallen. Maar kan me niet herinneren dat ik van tevoren de flesjes had uitgekookt. Dacht dat de kraamverzorgster dit deed.
    Voor welke fles en voeding heb jij gekozen?
     

Deel Deze Pagina