Mama's die gaan voor een 2e kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door piscean, 21 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Vaatdoek ja google kan je helaas flink gek maken daarin.
    Hopelijk meer geluk in ronde 3!

    @Yesera ik ben benieuwd!
    oh, zegt dus niks. Dan word het helemaal spannend. :p
    Ga je het bekend maken? of houden jullie het geheim.
    haha kans is idd niet groot op een tweeling. Maar altijd aanwezig heh. ;)
    ik zou een tweeling ook wel erg leuk vinden. Maar ook wel erg druk hoor. zeker de 1e 2 jaren.
     
    Vaatdoek vindt dit leuk.
  2. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ja wij gaan het geslacht zeker bekend maken. Bij zoontje hebben we mijn ouders, broers en zussen en beste vriendin direct na de 20-weken echo gebeld. Tegenwoordig hebben we ook een familie app, dus waarschijnlijk gooien we het er deze keer direct daar op :D. Aanstaand weekend gaan we de zwangerschap bekend maken aan familie. Verder wachten we even tot we de 2e echo rond 12 weken hebben gehad. Daarna vertel ik het ook op werk en zetten we het waarschijnlijk op sociale media.

    Onze harten zijn zojuist officieel gesmolten! Zoontje mocht bij het uitblazen van de kaarsjes op zijn kinderfeestje nog een wens doen. Hij zei het toen half hardop, dus weet dat het over een nieuwe spelcomputer ging. Zegt ie net bij het naar bed gaan: mama, ik had bij mijn kinderfeestje een broertje of zusje moeten wensen. ❤️❤️❤️
     
    Kelly84, Saar82 en Joyce2013 vinden dit leuk.
  3. Saar82

    Saar82 Fanatiek lid

    27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Ha meiden! Wauw! Zomaar vier pagina's gemist na een dagje werken!

    @pietje1987 welkom! En wat een heftige bevalling moet dat geweest zijn, naar hoor!

    @Vaatdoek fijn dat je eindelijk duidelijkheid hebt!

    @Kelly84 wat een mooie mvm test! En nu plasjes vangen, sterkte/succes (blij dat ik zelf ook heb meegedaan, maar ook heeeeeeel blij dat t nu weer voorbij is, haha!)

    Hier vanmorgen controle bij de vk gehad. Was nog even 'spannend' (voor de vk met name) omdat ze het hartje niet gevonden kreeg met de dopler. Terwijl ze zocht, voelde ik de kleine schoppen, maar veel hoger dan waar ze op zoek was. Dus ik maakte me niet al te veel zorgen. Ik zei ook tegen haar wat ik voelde, maar zij zei: "nou wil ik het zien ook!" Dus toen heeft ze even snel een echo gemaakt! Alles was helemaal goed, kindje lag alleen hoger dan ze bij deze termijn had verwacht/wat bij deze termijn normaal is.
    Volgende week vrijdag 20 wk echo!!
     
    Vaatdoek vindt dit leuk.
  4. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Hahaha ja heerlijk toch moet wel leuk blijven! En ja de hoeveelheid is minder volgens maar wij werden er zwanger van haha!
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera wat leuk dat je het geslacht bekend maakt. Scheelt weer geheim houden. ;)
    Wat leuk dat jullie het dit weekend gaan vertellen! Veel plezier!
    Weten ze dat jullie voor een 2e gingen?
    Zou ik idd ook doen hoor, wachten tot de 2e echo!

    Ahh wat lief zeg! Hij is er echt mee bezig!
    Gaan jullie het filmen als jullie het aan hem gaan vertellen?

    @Saar82 hihi, ja er word lekker gekletst hier.

    Leuk dat je nog een extra echo keek. :)
    Fijn dat alles goed was. Oh okee. betekend dat, dat je een grote placenta hebt?
    kijk die komt al lekker in zicht! Wil je dan ook het geslacht weten?

    Daarom! :) het kan dus wel gewoon. ;)
     
  6. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Yesera och wat lief zeg!! Leuk als ze al wat ouder zijn en er echt mee bezig kunnen zijn.

    @Saar82 fijn zo een extra echo, gluren naar je beebje is altijd heel fijn!
     
  7. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Met mijn ouders hebben we wel besproken dat we nadachten over een 2e. Voor de rest weet niemand het. Dus zal een grote verrassing zijn!

    Ja wil het idd gaan filmen als we hem het cadeau met de echofoto geven. Hij zal zo blij zijn! Hopelijk lukt het om het goed vast te leggen. :)
     
  8. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Fijn een extra echo! Kon ze niet de tussen de beentje gluren ;):D.
    Had ze een verklaring waarom baby hoger zat dan verwacht? Is het niet omdat het een tweede is en je baarmoeder dus al een keer eerder opgerekt is geweest?
     
  9. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Saar82 nou kan me voorstellen als je eenmaal op t einde bent van mvm dat je dan ook echt blij bent Haha.
    Krijg jij niet ieder bezoek bij de verloskundige een echo?
    Bij onze praktijk doet het bij ieder afspraak tot aan de 20 weken echo en dan van 20 tot 31/32 niet en dan nog een groei echo.

    @Yesera ah wat ontzettend lief zeg dat hij er zo mee bezig is. Dat is wel leuk als ze het wat meer beseffen.
     
  10. Saar82

    Saar82 Fanatiek lid

    27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    @Yesera wat schattig, van je zoontje!! Kids kunnen zo aandoenlijk reageren! Zoonlief begint zich hier steeds meer bewust te worden van het feit dat er een kindje bij komt. Ik krijg nu iedere ochtend een dikke kus op mijn buik, en de vraag: "gaat alles goed met jouw buik, mama? Met de baby ook alles goed?"
    Zo lief!!

    @Meisje93 geen idee of dat betekent dat de placenta groot is, eigenlijk... daar heeft ze verder ook niet naar gekeken. Zal ik volgende week vrijdag wel horen, denk ik...
     
    Joyce2013 vindt dit leuk.
  11. Saar82

    Saar82 Fanatiek lid

    27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Nee, ze had geen verklaring, maar ik denk zelf dat mijn bm gewoon nog wist hoe het moest.

    Hier doen ze het niet bij iedere controle. Bij 8 weken, dan bij 12 weken termijn, dan bij 14 weken een extra ivm 'neutrale' keuze voor prenatale test, dan bij 20 weken, dan rond 32 weken en dat was het.
     
  12. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Leuk zeg! Hier weet niemand dat we begonnen zijn voor een 2e.
    Maar iedereen weet wel, dat we een wens hebben voor een 2e kindje.

    Ja leuk zeg om het te filmen!
    Ik hoop het, dat het lukt. Misschien aan tafel doen ofzo. Zodat hij makkelijk in beeld blijft.
    of in bed.

    @Kelly84 wat een luxe zeg, zoveel echo's!
    Ik loop bij de ha. en die heeft geen echo apparatuur. HA dorpje verderop wel.
    dus inprincipe alleen met 12 & 20 weken.

    @Saar82 het zal iig geen kwaad kunnen. :)
     
  13. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    @Yesera wat vreselijk schattig!!! Smelt!!!


    Onderste testje is van zojuist; misschien dat de eisprong wel iets eerder is dan vrijdag! Bij onze dochter liepen ze altijd op, dus wie weet is dat nog steeds zo. Straks nog maar even gezellig maken :)
     
    Yesera vindt dit leuk.
  14. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Bij jullie dus ook een kleine verrassing voor iedereen.
    Bij ons denkt iedereen dat het bij 1 blijft :). Tijdens dat wij samen over onze wens spraken, heeft mijn man ook een keer met mijn vader erover gesproken. Puur omdat hij zijn/hun mening belangrijk vindt en het bij ons natuurlijk wel wat ingewikkelder ligt vanwege onze gezondheid. Maar zij stonden er heel positief tegenover en vonden het ook een goed plan voor ons zoontje. Dat we de knoop hebben doorgehakt hebben we niet besproken.

    We hebben vrijdagmiddag de afspraak. Zoontje gaat dan uit school mee naar een vriendje. Dus willen het hem vrijdag eind van de middag vertellen. Niet 's avonds in bed, want anders kan hij vast niet meer slapen vanwege zijn enthousiasme :D. Beste is denk ik dat ik het cadeautje afmaak en inpak zodra we thuiskomen en het dan direct geven. Dan kan hij even uitrazen, wennen en kalmeren voordat hij weer moet gaan eten en slapen.
     
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @pietje1987 ik zie geen bijlage. ;)

    @Yesera klopt ja. :) Wat bijzonder dat hij dat met je vader heeft besproken. En erg fijn dat ze er positief over waren!
    En je ziet het, je zoontje wilt dolgraag een broertje/zusje.
    zo leuk! :)

    hihi bedoelde s ochtends in bed. net voor het slapen gaan is idd niet echt een optie. :p
    ben heel erg benieuwd. Heeft ook echt wat, als je kind het allemaal zo bewust mee mag maken.
     
    Yesera vindt dit leuk.
  16. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Pffff nou het lukt niet maar het is een mooie streep hahahahahaa

    Nog geen knaller maar toch!
     
  17. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    haha no problem!
    Zal niet lang meer duren dan! :)
    Veel plezier
     
  18. milou1991

    milou1991 Fanatiek lid

    12 aug 2014
    1.314
    454
    83
    Vrouw
    Tbm
    Oh nee hoor doe ik zéker niet! Is alleen voor de fun. Overigens reageerde ze net wel al met oh sorry sorry sorry moest natuurlijk 2017 zijn! Dua dat scheelt al wat. Desalnietemin ga ik keihard hopen dat t deze maand lukt hoor! :D
     
  19. milou1991

    milou1991 Fanatiek lid

    12 aug 2014
    1.314
    454
    83
    Vrouw
    Tbm
    Nou ja wat ik begrijp uit dat artikel is niet alleen minder zaadcellen, maar ook veel zwakkere. Dus dat ze niet door de eicelwand kunnen komen. Dus dan kan het wel degelijk "kwaad" haha! :D ach... wij gaan gewoon lol hebben de komende tijd. Misschien af en toe dagelijks, misschien af en toe maar 2-3 keer in de week. Zie t wel!
     
  20. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    haha scheelt toch weer een jaar. :p
    Ik ga voor je duimen.

    als je meer keer per 24u doet? of ook als je het 1x per 24u doet?
    ach ben er toen ook zwanger van geworden. Nu ligt de frequentie op 1x per 24u.
    het moet ook leuk blijven heh.
     
    milou1991 en Joyce2013 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina