mama's in het buitenland

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door AMS, 19 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ducie

    ducie Bekend lid

    15 feb 2008
    662
    0
    0
    hallo mama s in het buitenland ;)

    ik spaar al meer dan 11 jaar geb kaartjes
    en ik wil jullie even vragen of jullie nog een geb kaartje hebben ?

    het lijkt me zo leuk om geb kaartjes in mn verzameling te hebben van alle landen uit de wereld ;)
    het zijn er veel maar wel bijzonder

    dus wie o wie heeft er nog een geb kaartje over voor deze leuke verzameling???

    gr anja
     
  2. kaatje k

    kaatje k Fanatiek lid

    anja, ons geboortekaartje is eigenlijk gewoon heel nederlands, je ziet niet echt het verschil... ik wel wel een versie in het engels gemaakt...
     
  3. ducie

    ducie Bekend lid

    15 feb 2008
    662
    0
    0
    o maar dat maakt niet uit hoor
    als de plaatsnaam er maar op staat
    daar gaat het om
    ned engels of weet ik welke taal
    dat maakt niet uit ;)
    gr anja
     
  4. kaatje k

    kaatje k Fanatiek lid

    had je al ge bt, stuur je adres maar...
     
  5. ducie

    ducie Bekend lid

    15 feb 2008
    662
    0
    0
    heel erg bedankt noortje voor je leuke kaartje
    gr anja
     
  6. Elea

    Elea Fanatiek lid

    17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Nou meiden, Qatar gaat (als het papierwerk rond is) door! Dus kan de dozen nog even dicht laten :D Alhoewel, aangezien niet eens de helft in de container past willen we grote schoonmaak houden. Dus moeten ze toch nog open ;) We gaan al in maart waarschijnlijk. Dus we hebben nog een hoop te regelen.

    Liefs Elea
     
  7. noralie

    noralie Actief lid

    18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    @Ducie: graag gedaan! :)
     
  8. ducie

    ducie Bekend lid

    15 feb 2008
    662
    0
    0
    zijn er heel misschien nog meer mama s in het verre buitenland
    die nog een geb kaartje over hebben voor mn verzameling?
    probeer van elk land in de wereld 1 of 2 geb kaartjes te verzamelen
    gr anja
     
  9. kaatje k

    kaatje k Fanatiek lid

    o ja, was het vergeten. zal het dit weekend opsturen!
     
  10. Emme

    Emme Niet meer actief

    Spannend Elea, hoop dat jullie het naar jullie zin zullen hebben in Qatar!

    Dulcie, ik heb geen geboortekaartjes meer over, dus kan je helaas niets sturen. Succes met je verzameling.

    Hier gaat alles prima. Lars is nu zes maanden en we zijn net begonnen met bijvoeding geven. Ons kleine vreetzakje vindt het heerlijk :).

    Wat ik vanmorgen toch meemaakte... Even een voorbeeldje van een cultuurverschil! Mijn auto is kapot, dus had een taxi genomen om naar de garage te gaan. Lars mee in de maxi-cosi, ging allemaal prima. De taxichauffeur was alleen helemaal verbaasd over dat wonderlijke babystoeltje. Zoiets had hij nog nooit gezien. Meestal namen mensen hun baby's gewoon op schoot :(.
     
  11. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @emme: dat is hier idd ook. Je moet een maxicosi hebben om het ziekenhuis te mogen verlaten, maar vervolgens nemen de meeste mensen de baby op schoot. In een babyzaak werd ons zelfs afgeraden de easybase te kopen omdat je het autostoeltje toch eigenlijk niet gebruikt en het dus zonde van het geld is..

    @ducie: ik heb ook helaas geen kaartjes meer over, sorry.
     
  12. ducie

    ducie Bekend lid

    15 feb 2008
    662
    0
    0
    jammer

    maar ik hop nog steeds dat er nog wat mama s zijn
    die heel ver weg wonen met nog een kaartje ;)

    komt goed

    het is een hobby
    en soms moet je wat langer wachten
    en dat is niet erg hoor ;)

    maar bedankt dat jullie toch gekeken hebben voor een kaartje :D
    gr anja
     
  13. kaatje k

    kaatje k Fanatiek lid

    emme, hier is het juist andersom, mensen zijn veel fanatieke rin dingen als stoeltjes enzo (zie mijn laatste post op mijn blog net toevallig hierover)

    je krijgt echt hoge boetes als je het niet gebruikt en ze betrappen je.
     
  14. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hoi allemaal,

    Hoe is het met iedereen? Nog mensen ingesneewd?
    Hier heeft het de afgelopen tijd alleen geregend, maar in de rest van het land heeft het ook behoorlijk gesneewd..
    Ons zoontje begint echt groot te worden, leuk! Hij is veel aan het lachen en kraaien en kan zich nu prima vermaken met z'n speeltjes in de box. Hij is erg lang en loopt wat dat betreft behoorlijk voor voor z'n leeftijd, alleen met zijn gewicht blijft hij wat achter... Zit te twijfelen of ik hem toch niet iets bij moet voeden (geef nu nog alleen borstvoeding)...
     
  15. noralie

    noralie Actief lid

    18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    @AMS: Wij zijn net terug uit Nederland en hebben veel sneeuw en prachtig winterweer gehad! Genoten dus! :)

    Wij gaan met Indie niet meer naar het consultatiebureau en kijken ook niet meer naar (groei-)curven. Het zijn uiteindelijk maar gemiddelden en de mensen bij het consulatiebureau doen eigenlijk ook alles via het boekje (en dat "boekje" kun je zo van het net aftrekken ;)). Heb je een blije, gezonde baby? Huilt ie niet omdat ie constant honger heeft? Dan krijgt ie toch gewoon genoeg?! Gewoon op je eigen gevoel en intuitie vertrouwen!
     
  16. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @ Noralie: Je hebt ook gewoon gelijk, het is een lekker vrolijk en tevreden mannetje.. Ben zelf gewoon onzeker of ik alles wel goed doe..
    Leuk dat jullie in NL zijn geweest! Indie lekker aan de familie geshowd?
     
  17. kaatje k

    kaatje k Fanatiek lid

    AMS, je moet echt niet gaan bijvoeden voor de 4 maanden, liever zelf wat later nog...
    zoals noralie al zegt, als hij tevreden is en gezond dan gaat het gewoon goed! de ene bany is anders dan de andere. we hebben zelf toch ook allemaal een andere maat?

    Hier alles goed, geen sneeuw, alleen veel regen.... Blegh!
     
  18. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hoi allemaal,

    Deze maar weer eens omhoog halen.. Hoe is het met iedereen?

    Hier gaat alles prima, bijna 4 maand alweer en het eerste tandje begint door te komen.. Zielig hoor!
     
  19. noralie

    noralie Actief lid

    18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Hier alles goed! Na een paar dagen storm en regen nu weer heerlijk weer en Indie ligt als een koningin in haar box of hangmat op ons dakterras, heerlijk! 8)

    @AMS: Eerste tandje? Wow! Snel! Ik heb op voorhand in NL een homeopatische pijnstiller gekocht die de eigenaar van de winkel (en tevens kennis met 4 dochters, dus vertrouw op wat hij zegt ;)) . Het heet Viburcol en zit in capsules die een drankje zijn (Producten > Viburcol H - -Heel Biologische Geneesmiddelen B.V.). Geen idee of je het daar ook kunt krijgen maar misschien kan iemand wat opsturen? Hoe gaat het trouwens met het voeden?
     
  20. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Noralie, wat lekker zeg, buiten zitten/liggen! Hier begon het weer lekkerder te worden, maar wij hebben een balkon aan de noordkant (in de zomer heerlijk), dus is nog wat te fris om buiten te zitten. Vandaag is het weer behoorlijk afgekoelt en regent het..
    Wat het tandje betreft, dacht eerst dat het niet kon zo vroeg. Hij was zo aan het huilen en zit al 2 weken met zijn handje in z'n mondje en lekker aan het kwijlen etc. en zag van de week een wittig puntje doorkomen. Het is nog niet echt scherp, maar hij heeft er wel last van.. Heb een afspraak gemaakt met de kinderarts voor een evt. middeltje, maar iets homeopatisch is nl fijner, zal eens kijken of dat hier kan krijgen, bedankt voor de tip!
    Het voeden gaat nu redelijk, ik kolf alles nu af. 's ochtends heb ik meer dan genoeg, maar 's avonds is het krapjes. Ga de kinderarts ook daar naar vragen, heb niet het idee dat hij honger heeft, maar hij komt erg weinig aan dus maak me toch een beetje zorgen.
    Hoe gaat het bij jou met voeden? En begint Indie al last te krijgen van tandjes etc.?
     

Deel Deze Pagina