mama's in het buitenland

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door AMS, 19 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noralie

    noralie Actief lid

    18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Hey,

    Ik heb 3,5e maand full time gekolft en toen liep mijn productie ineens enorm terug. Heb er ontzettend veel over gelezen en het is bekend dat (bijna) elke vrouw een dip heeft rond de 3 en rond de 6 maanden. Daarnaast kan ongesteld worden ook veel invloed hebben (en opnieuw zwanger zijn). Voor kolvende vrouwen is het nog moeilijker om de productie op pijl te houden. Tussen een moeder en baby regelt de natuur het fantastisch maar tussen moeder en kolf dus niet ;) Huid op huid contact en de regeldagen heb je met een kolf niet en dat maakt dus een hoop verschil. Goed, ik kan er uren of doorschrijven maar het meeste weet je vast zelf al... Kortom: ik ben er na 3,5e maand mee gestopt, ik kreeg mijn productie niet meer op gang en raakte daar enorm van in de stress. Mijn man heeft toen aan de bel getrokken. Nu dus een rustige mama en blije baby en dat is me meer waard. En dat er weer gewoon een fles wijn op tafel mag vind ik genieten!

    Nog geen tekenen van tandjes trouwens... Verder gaat het echt super. Indie is ongelooflijk makkelijk en slaapt al vanaf 2 maanden door dus dat is heerlijk voor ons. Het is een blij meisje :)

    Benieuwd wat de kinderarts zegt!
     
  2. ducie

    ducie Bekend lid

    15 feb 2008
    662
    0
    0
    dankjewel mama van ilana

    voor je mooie geb kaartje
    ik ben er weer blij mee
    weer 1 uit een ver land ;)
    gr anja
     
  3. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Zo is het maar net, een rustige mama is veel belangrijker! En kan me voorstellen dat een wijntje goed smaakt, kijk er nu al naar uit weer lekker een wijntje te kunnen drinken..

    Fijn dat Indie zo goed slaapt! Wij hebben dat geluk ook, alleen nu 2 nachtjes weer wakker geweest, ik denk van de tandjes want na een speentje, knuffel en een beetje wiegen valt hij weer in slaap en slaapt gewoon door tot de ochtend.. We waren ook echt wel aan slaap toe hoor, we zijn sinds hij doorslaapt een stuk gezelliger..
     
  4. Elea

    Elea Fanatiek lid

    17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Hoi meiden,

    Wow, AMS, 1e tandje al! Dat gaat vlot zeg... Wat knap dat je alle voedingen kolft zeg! Echt super, want wat zal dat een werk zijn joh. Respect :)

    Noralie, fijn dat het met Indie zo goed gaat. Hier nog iemand die niet zoveel om het cb geeft. Al ios het soms wel handig, want vergeet altijd wanneer die vaccinaties ook alweer moeten :) Enne, AMS je zoontje wordt borstgevoed, dus dan zijn ze ook altijd wat lichter dan flesgevoedde baby's hoor en daar is de curve op gebaseerd!

    Hier: Met de meiden alles goed. Morgen komt de container voor onze verhuizing naar Qatar. gaan wij dus ook de warmte in ;) Al regende het de afgelopen dagen in Qatar :$ Zul je altijd zien, haha!
    Verder lekker zwanger, heb weinig tijd om er mee bezig te zijn, maar gelukkig ook weinig klachten :)

    Liefs Elea
     
  5. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @Elea: idd best wel wat werk, maar denk dat het in uren per dag niet veel uit maakt. Hij lag de laatste tijd elke keer bijna een uur aan de borst en met kolven+flesje geven ben ik zo'n 50 minuten bezig..

    Wat spannend bijna verhuizen! Wat vinden jullie dochters ervan? Fijn dat je zwangerschap goed gaat, heb je de 20 weken echo al gehad?
     
  6. katjepatatje

    katjepatatje Actief lid

    8 jul 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    Als mama in het buitenland kom ik me hier maar eens melden :). Sommigen van jullie hebben het al gelezen: ik ben op 11 maart bevallen, thuis in een bevallingsbad. Volgens franse maatstaven maar gevaarlijk en onverantwoord, maar het is een superbevalling geweest. En nu binnen 2 weken alweer allerlei administratie-ellende natuurlijk. Wat zou Frankrijk zijn zonder bureaucratie!?

    Zoonlief zit momenteel bij papa in de draagdoek te snurken, en dat geeft mij even de gelegenheid op mijn gemakje te internetten.

    @ AMS: hoe gaat het nu met de voeding en de tandjes?

    @ Elea: en, ben je al verhuisd? Gaat het goed met de zwangerschap? Ikzelf had erg veel energie in het tweede trimester. Is dat bij jou ook het geval? Zou wel handig zijn ivm de verhuizing natuurlijk ;)
     
  7. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Katjepatatje, had idd gelezen dat je bevallen was. Fijn dat het allemaal naar je zin en zo lekker snel is gegaan. En wat een plaatje ook..

    Hier nog steeds geen tandje helemaal door, maar hij heeft er wel heel veel last van..
    Voedingen gaan nu prima, vooral de fruithapjes gaan er erg goed in.
     
  8. Elea

    Elea Fanatiek lid

    17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Hey hey,

    Ook hier nog even: gefeliciteerd!!!! Wat een droppie van een ventje zeg! Gaat alles goed? Ben je er al aan gewend om mama te zijn?

    Wat is jouw mannetje ook alweer groot dan als hij alweer aan de fruithapjes zit, AMS! Fijn dat alles goed gaat.

    Ja we zijn al verhuisd en wonen nu in Doha, Qatar. Weer even wat anders dan Frankrijk ;) Mijn oudste gaat hier naar de Franse school en dat is echt super. Ze vindt het geweldig en het is dan ook wel een bijzonder mooie en luxe school ook.

    Mijn middelste charmeert met haar blonde krullen alle mannen hier :D

    Ikzelf voel me idd supergoed. Moest even wennen aan de warmte, het was al 40 graden toen we hier aankwamen. Maar het is nu wat minder warm en ik ben er een beetje aan gewend geraakt. We hebben het hier goed naar ons zin. Nu nog een eigen huis zoeken en een nanny (zitten voorlopig in een appart/hotel) en dan kan brusje ook komen! Moet wel snel een afspraak maken met het ziekenhuis, maar ze zitten helemaal vol :(

    Liefs Elea
     
  9. kaatje k

    kaatje k Fanatiek lid

    Hallo, ik ben niet meer zoveel op zp, maar kwam toch eventjes kijken...

    lekker die warmte ELea, ik mis dat zo... Gelukkig gaan we een weekje op vakantie volgende week, naar de dominicaanse republiek.

    Noralie, ik herken dat wel, zo'n dip, en dan met kolven erbij... Gelukkig had ik heel lang verlof, dus kwam het wel goed. Maar als je werkt lijkt het me heel zwaar.

    Katjepatatje, ik ben ook in bad bevallen! Heerlijk he. Gelukkig is het in Engeland niet zo raar, het was zelfs een idee van mijn vk. Die was fan van thuisbevallen, dus dat trof!

    Verder hier alles goed, wel druk. Werk, twee kids, pffffff.
     
  10. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Elea, wat fijn dat het zo goed gaat op school, lijkt me toch wel heel spannend...
    Succes met de huizenjacht etc. en fijn dat je je goed voelt. Hopelijk vind je snel een plekje bij de arts.

    Hier vandaag ook voor de eerste keer wat wortel geprobeert, hij keek er wat bedenkelijk bij maar at het toch gewoon op. Het wordt idd een grote jongen.
     
  11. noralie

    noralie Actief lid

    18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    He lieve allemaal,

    Bedacht me dat het hoog tijd is om weer eens te komen kijken. Ik zie dat iedereen druk is en we tijdens onze zwangerschappen aanzienlijk meer hier te vinden waren ;)

    Hier alles goed! Ik heb ontslag genomen. Was lastige beslissing want ik had een erg leuke baan. Maar ik wil gewoon niets missen van Indie (nu nog niet in ieder geval). Dus ik blijf voorlopig lekker thuis :)

    Verder baal ik want mijn moeder zou morgen komen maar dat gaat dus niet lukken vanwege die vulkaan in Ijsland :( Hoop dat Schiphol snel weer open gaat!

    Hoe gaat het met jullie?
     
  12. yenolah

    yenolah Fanatiek lid

    12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Graag gedaan!;)

    o_O
    Ik dacht dat ik hier ooit al gepost had, maar nee dus (of ik kijk niet goed ;))
    Ik ben ook niet zo van de lange typverhalen en ben meer een lezer hier, maar ik zal me dan toch maar aansluiten.

    Ik woon al inmiddels ruim 8 jaar in Portugal met mijn nederlandse man en hebben sinds 23 oktober 2008 een dochtertje.
    Later ff uitgebreider, ik heb een hoofd vol met snot door het slechte weer hier en moet er met de kleine nog uit voor wat boodschappen.
     
  13. Emme

    Emme Niet meer actief

    Welkom bij dit op dit moment erg rustige topic yenolah :).

    Noralie, hier hetzelfde probleem: mijn moeder en zusje zouden komen, maar dat gaat ook niet lukken. Bah! Moeilijke beslissing trouwens om je baan op te zeggen, maar ik snap 'm wel...

    Hier gaat alles verder prima. Lars is een kleine ontdekkingsreiziger in de dop: hij kruipt, loopt langs banken en tafels, klimt de trap op (oeps) en maakt alle kastjes en laden open. Leuk, maar ook vermoeiend!
     
  14. noralie

    noralie Actief lid

    18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    @Emme: nou, gedeelde smart is halve smart zeggen ze... :)

    Stoer hoor dat Lars al zo bezig is, leuk!
     
  15. kaatje k

    kaatje k Fanatiek lid

    zo, het vlot niet echt meer hier... ik ben dacht ik al heel lang niet meer geweest, maar toch is er niet veel geschreven. ik heb ook eerlijk gezegd niet zoveel tijd meer.

    En net als noralie, heb ik onslag genomen! Joepie.

    Ik wil meer tijd met de kinderen hebben, en me ook serieus gaan toeleggen op het schrijven. Ideaal te combineren natuurlijk.

    Ik heb een zielig meisje, denk ik tandjes, dus ik moet even knufelen.
     
  16. Fransa

    Fransa Niet meer actief

    Hier nog een mama in het buitenland.

    Woon sinds juli 2009 in Frankrijk, samen met mijn man. In september is ons eerste kindje, een jongetje, geboren.

    Het topic is idd aardig rustig momenteel, maar misschien toch leuk om me aan te sluiten om eens wat ervaringen van andere buitenlandse moeders te lezen.

    Ik werk 3 dagen in de week overigens en verder geniet ik van ons heerlijke mannetje en ons leventje hier :)
     
  17. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hey meiden,

    wat een leven hier! Was al naar het topic op zoek (dacht zal hem eens even omhoog helpen), maar een flink aantal pagina's terug, dacht dat hij er niet meer bij stond.

    Ik ben/heb mezelf laten ontslaan na mijn verlof, om nu ook lekker van ons zoontje te kunnen genieten. We willen ook snel aan een 2e beginnen, dus wat dat betreft ook fijn om dan niet te hoeven werken. Kriebelt het bij sommigen van jullie al?


    Noralie en Emme, wat balen zeg dat jullie visite niet kan komen. Wij waren gelukkig net terug uit NL. Kunnen ze nu laten komen of gaat het helemaal niet door?

    Oh ja, Noralie, hoe bevalt de hangmat? Slaapt Indie er goed in?

    @kaatje k, wat schrijf je? Voor kinderen of volwassenen?

    Fransa, bij zwanger in het buitenland zit iemand die ook in frankrijk woont, ze is inmiddels bevallen, wie weet komt ze hier ook langs. Misschien voor jou wel leuk om ook te horen hoe het anderen in Frankrijk bevalt.

    Yenolah, hier helaas ook een hoofd vol snot, hopelijk ben jij inmiddels wat beter. Ook door het wisselende weer?
     
  18. yenolah

    yenolah Fanatiek lid

    12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik zit hier nu heeeeeel zachtjes te typen in bed, met laptoppie zowat tegen mijn kin en slapende man naast me (hoezo ZP verslaafd?). Laat ik die maar niet wakker maken ;)
    @AMS: Ja ik voel me al wat beter, idd wisselend weer hier. Ik zal morgen uitgebreider posten als ik luidruchtig mag rammen op de toetsen :D.
     
  19. Elea

    Elea Fanatiek lid

    17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Hey wat leuk weer wat leven in de brouwerij! :D

    Ik woon nu sinds anderhalve maand in Doha, Qatar. Het is al behoorlijk warm, pfff dat belooft wat hoogzwanger in de zomer :$ lang leve de airco 8)

    Verder hebben we een mooi huis gevonden en de kinderen hebben het hier prima naar de zin.

    Hier ook zo'n hangmat gehad voor mijn tweede en ik vond het ideaal AMS!

    Yenolah, welkom hier. je hebt het topic gelijk nieuw leven ingeblazen :)

    Noralie, Kaatje K en AMS. Lekker hoor dat jullie nu thuis kunnen blijven!

    Fransa, ook welkom hier :) Waar woon je in Frankrijk?

    Balen he, dat de vliegtuigen niet vliegen. En je kijkt er zo naar uit :( Hopelijk vliegt alles snel weer!

    Liefs Elea
     
  20. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Elea, Hoe gaat het met je zwangerschap? Voel je je goed? En al een nieuwe gynacoloog etc. gevonden?
     

Deel Deze Pagina