MAMA's na 'de laatste 10 weken'

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Nina Sanders, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Laten we hier verder kletsen! :D. Schrijf ook even op wanneer je bent bevallen en van wie (als je wilt natuurlijk). :)

    • Nina Sanders, bevallen van zoon O. op 23/8/17.
     
  2. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Gezellig.

    • Oceanna, bevallen van zoon T.G.E. op 7/8/2017
    • Nina Sanders, bevallen zoon O. Op 23/8/2017
     
  3. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    • Oceanna, bevallen van zoon T.G.E. op 7/8/2017
    • Nina Sanders, bevallen zoon O. Op 23/8/2017
    • Flowertje36 bevallen van dochter L.A.M. Op 26/8/2017
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh eigenlijk had ik dan O.V. moeten typen haha.

    Hoe gaat het fysiek met jullie? Hier oké. Ik merk dat ik nu (3 dagen na de bevalling) vooral in bed veel warmte aanvallen heb (ik zweet normaal echt nooit), me lichamelijk een oude vrouw voel, onaantrekkelijk, ik heb droge ogen, aambeien, stuwing, cellulite, hechtingen waar je U tegen zegt, een buik met huid waarvan je denkt 'holy mother of god'. MAAR: ik heb echt het mooiste mannetje van de hele wereld gebaard en bovenstaande kan me echt even helemaal gestolen worden! :roflmao: ben van plan straks lekker naar buiten te gaan met hem en als ik weer aan het werk ga wil ik mijn oude lichaam weer terug hebben. :p
     
    Essje en XmoonlightX vinden dit leuk.
  5. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Ik ben er :thumup:
     
    Oceanna en Nina Sanders vinden dit leuk.
  6. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Die warmte aanvallen komen door de hormonen en het vocht wat je vast hebt gehouden dat eruit wilt. Had ik tijdens en ook na de bevalling vreselijk last van. Nu vandaag ook weer.
    Ik voel me altijd een oude vrouw:roflmao: maar begrijp je wel. Je hebt 3 dagen geleden een marathon gelopen dus logisch dat je moe bent en je zo voelt.
    Voor de stuwing kan ik alleen maar zeggen koelen en blijven koelen even ook geen warme douche nemen en zo min mogelijk de warme straal op je borsten houden. En 24/7 een strakke bh aan. Heb ik ook gedaan alleen tijdens het douchen had ik hem uit en nam ook een koude douche.

    Lichamelijk gaat het hier wel heb alleen last van mijn bekken en spieren. Gelukkig door het nieuwe matras wel minder last van mijn rug.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  7. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Yup, witte kool in je bh en volgende week voel je je al weer heel anders

    Mijn bekken lijken nu iets beter te gaan, bijna vier weken verder nu
     
    Nina Sanders en Oceanna vinden dit leuk.
  8. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik ben er!

    Hier snachts 1 voeding.. heerlijk! Hij is al rond de 4 kg.. groeit lekker door! Hij krijgt 5-6 flessen. Meestal 150-5 en 1 kleinere tussen door.. vreetzakje:thumup:
    Hij zit onder de baby acne.. hopelijk trekt het snel weg. Ook ik zelf zit onder de pukkels (wat ik normaal nooit heb). Ze doen zeer en het jeukt. Had ik na de eerste bevalling ook. Vreselijk vindt ik het..
    De melk productie is sinds gister eindelijk gestopt. Nu weer zonder bh slapen :roflmao: wat een verademing!! :D
    En ook de aambeien gaan nu eindelijk slinken.. poeh wat heb ik daar last van gehad! 1 met bloed gevuld, oh die deed zo vreselijk veel pijn.
    Hechtingen voel ik niet, ik heb geen idee of ze er al uit zijn.. durf manlief er niet naar te laten kijken:rolleyes:
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  9. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    • Oceanna, bevallen van zoon T.G.E. op 7/8/2017
    • Nina Sanders, bevallen zoon O. Op 23/8/2017
    • Exciting, bevallen zoon J.J. op 11/08/2017
     
  10. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Hier ook al vanaf het begin 1 voeding snachts
    Of naja tis nu ochtend:roflmao:
    Wat een vreters hebben wij zeg :D qua hoeveelheden.

    Hechtingen zijn hier in de kraamweek al verdwenen .
     
  11. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Haha het lijstje gaat nu al mis ;)
    Dus ik laat het maar. Exacte datum enzo hoeft er van mij toch niet op ;)
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  12. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik zal straks een lijstje maken op de laptop komt goed :D
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  13. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja wat een hormonen he! Hier drinkt de kleine nu 40/50cc per dag (vanavond ophogen naar 50) en hij komt om de drie uur.

    Ik vraag me trouwens af: 23 aug is volgens de ene site een leeuw en de andere site een maagd qua sterrenbeeld. Ik ben een beetje confused. Ik dacht dat hij ook nog net een leeuw was. Maar is er ergens geen 'officiele' datumgrens? :)

    Verder ben ik nog steeds niet naar de wc geweest voor de grote boodschap. Ik ben echt heel bang voor een harde keutel. Ik gebruik al elke dag movicolon en drink liters water, zwarte koffie op de nuchtere maag, havermout, veel vezels en fruit etc maar het wil gewoon niet op gang komen (mijn darmen zitten wel vol dat merk ik wel).

    Iemand de gouden tip? Het zit psychisch want bij aandrang ga ik zitten. Dan merk ik dat mijn hechtingen en aambeien pijn gaan doen en dan denk ik aan de persdrang de bevalling (gaan zitten op de wc doet dus echt pijn). Het zweet breekt me dan uit en mijn benen gaan echt trillen dan. Dan hoef ik dus niet meer en sta ik maar op.. :(
     
  14. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Mijn tip.. ga gewoon poepen!
    Je drinkt al goed.. het doet echt geen pijn! Je hebt over mijn aambeien wel gelezen toch? Dat waren joekels gevuld met bloed.. daarbij een flinke ruptuur met hechtingen.. ik moest poepen van mezelf, buikpijn erbij wou ik niet.. en zal ik je wat zeggen? Het deed geen pijn, en de aambeien voelen daarna veeel beter aan want de ontlasting drukt op de aambeien! Dus meid, als je aandrang voelt heen gaan.
     
  15. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Ik had nergens last van , dus ging gewoon

    Maar denk idd als je forceerd dat het dan erger wordt
     
  16. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik ken je probleem. Het sterrenbeeld is maagd maar als je het zeker wilt weten kan je altijd een astroloog het na laten tekenen. Dan vragen ze de precieze datum, tijd en plaats en kunnen ze het helemaal narekenen.
    Zo ben ik namelijk echt een kreeft maar meestal lees ik ook dat ik tweeling ben. Mijn moeder heeft het toen laten uitzoeken en ik ben de aller eerste kreeft van dat jaar. Een minuut eerder en ik was een tweeling.:roflmao:
     
  17. Noortje88

    Noortje88 Niet meer actief

    Ik klets ook graag mee! Leuk!

    • Oceanna, bevallen van zoon T.G.E. op 7/8/2017
    • Nina Sanders, bevallen zoon O. Op 23/8/2017
    • Exciting, bevallen zoon J.J. op 11/08/2017
    • Noortje, bevallen van dochter N.R. op 04/08/2017
    Leuk om te kletsen met meiden die dezelfde periode bevallen zijn. Een beetje herkenning en uitwisselen van ervaringen kan geen kwaad in deze periode, lijkt me ;)

    Onze kleine meid doet het onwijs goed! Ze is inmiddels al drie weken oud, zit al een halve kilo boven haar geboortegewicht en drinkt/poept/plast als de beste! Krampjes zijn het enige wat haar echt van slag maakt (zoo zielig!) dus ik ben een trotse, blije en tevreden (maar ook dodelijk vermoeide ;)) moeder. Borstvoeiding is het enige wat nog zoeken is; haar kleine mondje en mijn (grote) tepel lijken niet helemaal lekker op elkaar te passen dus heb erge last van kloven en een borstontsteking gehad. Nu leg ik haar een keer per dag aan en voor de rest kolf ik en dat gaat gelukkig goed, al hoop ik dat als ze wat groter is we gewoon 'live' kunnen verder gaan met voeden en het kolven beperken tot wat nodig is als ik weer ga werken.

    Ik herken jullie verhalen van het herstel trouwens; de stuwing, last van je onderkant, vreselijk! Bij mij ging het na een week gelukkig al een stuk beter en nu, drie weken verder, heb ik nergens meer last van. Hoop dat het bij jullie ook snel zal gaan! Oh en @Nina Sanders: hoe moeilijk het ook is, maar gewoon laten gebeuren... Ik was ook erg gespannen voor de eerste keer naar de WC maar het viel me alles mee! Het zweten had ik trouwens ook heel erg de eerste week. Nu bijna geen last meer van.
     
    Nina Sanders en XmoonlightX vinden dit leuk.
  18. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    XmoonlightX → bevallen van zoon → 2/8/2017

    Noortje88 → bevallen van dochter N.R → 4/8/2017

    Oceanna → bevallen van zoon T.G.E → 7/8/2017

    Exciting → bevallen van zoon J.J → 11/8/2017

    Nina Sanders → bevallen van zoon O.V → 23/8/2017

    Flowertje36 → bevallen van dochter L.A.M → 26/8/2017
     
    XmoonlightX vindt dit leuk.
  19. Aagj

    Aagj Actief lid

    1 mei 2015
    327
    108
    43
    XmoonlightX → bevallen van zoon → 2/8/2017

    Noortje88 → bevallen van dochter N.R → 4/8/2017

    Oceanna → bevallen van zoon T.G.E → 7/8/2017

    Exciting → bevallen van zoon J.J → 11/8/2017

    Aagje → bevallen van dochter → 16/8/2017

    Nina Sanders → bevallen van zoon O.V → 23/8/2017

    Flowertje36 → bevallen van dochter L.A.M → 26/8/2017
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  20. Aagj

    Aagj Actief lid

    1 mei 2015
    327
    108
    43
    Wat leuk, een vervolgtopic! Ik vond het ook al erg jammer om niet meer actief mee te kunnen praten met "ons" groepje, aangezien ik niet meer aan het aftellen ben. En superleuk om te lezen hoe het met alle ieniemieniemensjes en hun mama's gaat.

    Vinden jullie het niet ook een heel gek idee, dat je nu niet zwanger meer bent, en amper een paar weken geleden (en voor een aantal zelfs een paar dagen) nog met een dikke babybuik rond liep? Dit is ons derde kindje maar ik vind het elke keer weer wennen. Ook denk ik bij alles wat ik ga eten na of ik het wel mag, en dan denk ik: ja natuurlijk mag dat gewoon, ik eet niet meer voor 2!

    Hier gaat het zijn gangetje. Kleine meid is nu 11 daagjes oud. De kraamweek is dus alweer even voorbij, ook al zo'n gek idee. Daar keek ik zo ontzettend naar uit en ik heb er ook echt van genoten. De eerste dagen waren pittig. Vooral de oudste moest erg wennen aan de kleine in huis. Ze is ontzettend trots maar was ook erg aanwezig. Dat was niet altijd een goede combinatie met het op gang krijgen van de borstvoeding.
    Ons ukje was nogal een luie drinker waardoor de borstvoeding er even moeite mee had om op te starten en ze erg afviel. Gelukkig kwam alles prima op tijd op gang en sindsdien is er melk in overvloed. Soms zelfs wat teveel, dus daar heb ik ook nog even mee geworsteld. Ja, borstvoeding is niet zo gemakkelijk als ze soms doen denken, maar ik heb me er doorheen gebikkeld (niks ten nadele van de meiden die ervoor kiezen dit niet te doen, een blije mama is een blije baby en ik wil gewoon heel erg graag en het liefst een jaar voeden). Ik merk dat het nu steeds meer op elkaar afgestemd is. Alleen de nachten doen mijn borsten soms pijn omdat we een goede slaapster hebben. Afgelopen nacht kwam ze, na een voeding rond half 12, nog maar 1 keer. Heerlijk dus, maar niet fijn voor de volle borsten. Ik kolf dan ook elke ochtend om de boel even te resetten en heb daardoor wel vast een mooie voorraad in de vriezer.

    Ons meisje doet het verder super. Ze is een heel tevreden en rustig kind dat het heerlijk vindt om dichtbij je te zijn, maar die we ook steeds vaker lekker even in de box kunnen leggen. Dat is wel zo fijn met 2 andere kleintjes in huis. Alleen die krampjes he... Gelukkig heeft ze korte aanvallen en houdt het niet de hele dag aan, en heeft ze er 's nachts geen last van (klopt snel af).

    Mijn eigen herstel gaat ook de goede kant op. De eerste dagen na de bevalling vond ik pittig. Ik ging al erg moe de bevalling in en dat merkte ik de eerste dagen aan mijn lijf. Ondanks een fijne, ongecompliceerde thuisbevalling. Terugkijkend heb ik weinig te klagen, geen ernstige aambeien, een paar kleine hechtingen waar ik amper iets van voel, geen problemen met de stoelgang en mijn buik krijgt langzaam zijn eigen figuur weer terug. Alleen flinke naweeën en pijn in mijn bekken aan het eind van de dag. Nu voel ik me steeds meer de oude! Gelukkig, want morgen gaat mijn man weer aan het werk. Spannend!
     

Deel Deze Pagina